![]() |
LAn: Går det att på något sätt använda O-Ds-lokens hytt till rapiden - dess fina bromsteknik? Och gärna engine spec samt nytt signalljud. Det är väl inget fel att det stjäler från dig själv?
Tvingas mot min vilja erkänna att Rapid-loket är utseendemässigt ett strå vassare än BJ O. Tittar gärna på loket när de tekniska detaljerna börjar klarna. Nisse |
Mycket bra gjort!
|
Måste bara säga, att Ra-loket har Lennart lyft upp flera pinnhåll från Robbans gamla modell, som MatsH konventerade om från MSTS till Trainz. Inget ont om den gamla varianten, som kom till under dåtidens möjligheter, men nu har tiden sprungit ifrån henne och Lennart har gjort ett kanonjobb med henne.
|
Jo, det ser ut att stämma någorlunda, dock tror jag att den nedre fönsterkanten ska upp några centimeter om du jämför med denna bilden.
http://www.stencoll.se/pics/pv/20090625_Ra_991.jpg Tror att den ligger några centimeter längre ner på modellen, och att det är det som känns fel. I övrigt en väldigt fin modell! |
3 bifogad(e) fil(er)
Roligt att detta uppskattas, är själv lite förtjust i Ra. Har snickrat till en möjligen trolig hytt av X9-hytten och förfinat inredningen sedd utifrån:
|
Ett par olika källor med översiktsbilder både på den gamla och den "nya" hytten.
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...read&id=100107 http://postvagnen.com/forum/index.ph...read&id=539467 Ska se vad mer jag kan rota fram, möjligt att jag har något i mina gömmor från nr 847. |
Ang rutan på Ra, så verkar väl "hålet" i karossen vara ungefär lika stora på alla??, men rutan (själva glaset) på dom "nya" loken är väl aningen mindre, eftersom det går en silverfärgad aluminium??-list runt den oxå, vilket bidrar till att, som Marcus påpekar, det ser ut som den sitter lite högre oxå.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Marcus, men dom har jag redan. Vad jag behöver är närbilder på reglage, mätare och intrument för att kunna göra bra texturförlagor.
Kan glädja dig med att jag justerat lyktorna på de två 900-loken: |
Citat:
Det är möjligt att den inte är särskilt bra men jag vill minnas att jag jobbade ganska hårt med den när det begav sig. :( .... Mats |
Citat:
Den var ju kanon på sin tid, när den kom ut och det är väl 7-8 år sedan nu.:tumme_upp: Sen att tiden har sprungit ifrån henne, är ju inte så mycket som du kan göra åt. |
Citat:
Det jag skrev handlade om den något vårdslösa kommentaren från lan om att config-filen är "något inbyggt". Jag jobbade en hel del med den configen från de data jag hade tillgängliga då. Kanhända att den inte heller hänger med idag, men "något inbyggt" är den definitivt inte. .... Mats |
Citat:
tack för att du deltar, utan ditt orginal hade jag aldrig gett mig på Ra. Jag ber om URSÄKT !! för den vårdslösa kommentaren, jag hade förväxlat den med enginesound när jag snabbsvarade på Korvtigers fråga, jag skall vara mer återhållsam i mina snabbsvar framöver. "enginespec <kuid2:60247:51001:1> enginesound <kuid:-1:42003002>" Din enginespec. fungerar alldeles utmärkt!!! Du får absolut inte ta detta som kritik, utan som en miss av mig. Din insats för Trainz är beundransvärd och värdefull men utveckling är väl inte fel? |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Är det något sånt här som "herrar" Ekan och Marcus tänkt sig ? |
Citat:
|
Citat:
Och min engine-config är säkert inte mycket att ha längre, men den är i alla fall lite bättre än "något inbyggt". ;) Vill ni göra en ny så ska ni såklart göra det. .... Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:16. |