![]() |
Tala om var dom finns!!!!!!!
Dessa nya kommer att ansluta till det "Tracksidesystem" som Svenolov och jag håller på med. Annars inget konstigt med dom. Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Tack Bengan
skall försöka hitta dom m.h.a. kuid på bilden.
NEJ, det var nån luftledning! Kan nån ge mig RÄTT KUID eller var den finns!!! |
Har hittat dom, med stor möda, dålig namngivning!!!!!!!!!!!
TS står väl för Tension String eller något och dom är scenery splines men tycks fungera väl så jag lägger ner projektet med motvikter!!! :godnatt: |
Citat:
Så jag ser gärna, dessa också som trackside objekt. |
Jag vet inte om det går att ha splines som tracksideobject? Tror inte det!
Men detta får ligga på is ett tag för det är möcke nu! Citat:
|
Citat:
EDIT: Jag missuppfattade nog Bengan. Förtydligande. Jag ser Lennarts nya motvikter som en uppgradering till det bättre. |
Citat:
Själv tänkte jag mer på själva motvikterna + spännhjulen som tracksideobjekt, utan luftledning. Har för mig, att Tomas också har gjort diverse luftledningar som slutar utan motvikter, bara rakt ut i tomma intet. Har varit inne i Trainz och kollat, fanns fyra stycken. Dessa fyra luftledningar saknar motvikter och kanske går att använda mot dina som tracksideobjekt. STW Luftledning 40 NN CS STW Luftledning 40 NN US STW Luftledning 60 NN CS STW Luftledning 60 NN US |
Kom på en annan sak, som kanske är ännu bättre.
Går det inte, att lägga till motvikterna som tillägg på stolparna direkt. Istället för att ha två tracksideobjekt (stolpe - motvikt). |
Ja det är ju en variant, ungefär som med trafo-stolpen, några "motvikts-stolpar. Vi får spåna vidare!
Citat:
|
Elsäkerhetstavlor ...
1 bifogad(e) fil(er)
... enl. bilaga 3H har jag gjort idag medan Svenolov idogt skriptar och vi testar och utbyter idéer.
|
Hej Riktigt bra gjort :tumupp:
/John |
Mycket snyggt:Yeah:
P.S. Skulle man inte kunna kombinera den röda skylten (som står för att luftledningen tar slut (eller:confused:)) med scriptet som gjorde att Ellok inte fungerar efter en viss punkt:)? |
Ett makalöst jobb, som ni gör. Ser väldigt spännande ut.:tumme_upp:
|
Det ni ser på bilden ...
... är bara en blek föraning av vad man kommer att kunna göra med alla signaler och tavlor. Vi skall vara j-v-l-igt glada att vi ett sådant "fenomen" som Svenolov med oss!!! Var j-v-l-igt rädda om honom annars sitter ni snart utan några nyheter alls till Trainz!!!
Ursäkta svordomarna, vilka det nu var! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:24. |