Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ej gått in i Tane (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35881)

Bengan 2015-10-22 21:34

7 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 298440)
Jag och Lennart har lyckats få kontakt med folk som har tillgång till en inre del av N3Vs TANE-forum, där man kan ta kontakt med utvecklarna direkt. Men de har bett om ett exempel på problemet, så jag har fixat en test-låda och skulle bara vilja att någon testar att den har samma fel i TANE som mina vagnar.

Den har tre texturer med siffror på, 1:Röd, 2:Lila, och 3:Grön. Den röda skall alltså bara dyka upp när man sätter ut ett objekt och den röda texturen slumpas fram, annars när man väljer textur i property-panelen så skall man bara kunna växla mellan Lila och Grön (och den gröna bör visas även när det står att den röda texturen skall visas i property-panelen). Stämmer detta i TANE ni som har och kan testa?

Det blir precis som med vagnarna för mig i.a.f.

Satte först ut 20st och dom slumpades fram som på första bilden.

Sen satte jag ut flera stycken och det var först vid fjärde försöket, som jag fick fram den röda. Tog bort dom andra tre.

Sen körde jag via ? fram mellan textur-valen och fick dessa resultat.

Ni kan samtidigt passa på och nämna för era kontakter. Att det inte går att köra Print Scrn när Properties-rutan är uppe. Bilderna hamnar inte i Screenshotsmappen då. Så jag fick ta en bild i taget och klista in i Paint Shop Pro 9. När jag stängde rutan, så gick det bra att ta screenshots igen. Så första och sista bilden är hämtade ur Screenshotsmappen och dom andra är inklistrade i Paint Shop Pro 9.

.

lan 2015-10-22 21:38

Exakt så fungerar det! Hoppas nu JCitron kan väcka nån programmerare !

Bengans screenshotproblem behöver du inte nämna, för om man trycker PrtScrn med nån popupruta uppe så hamnar bilden direkt i urklipp utan något meddelande!

Bengan 2015-10-22 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298442)
Exakt så fungerar det! Hoppas nu JCitron kan väcka nån programmerare !

Jepp.

Men dom borde även kolla funktionen med Screenshotsen.

Vet inte om det är samma problem, när andra fönster är öppna än just med Properties-rutan.

Får man något felmeddelande, så vill man ju gärna kunna ta ett Screenshots på det, för att kunna få hjälp.

lan 2015-10-22 22:39

Bengan, du hann nog inte läsa det jag lade till förgående post, screenshotet finns i urklipp!

korvtiger 2015-10-26 00:23

En fråga till er med TANE:

Vill minnas att jag läste om någon som sade att de svenska STL-signalerna(/semaforerna) inte gick in, utan att man fick något kompileringsfel, stämmer detta och vilket/vilka fel får man?

Bengan 2015-10-26 04:18

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 298499)

Vill minnas att jag läste om någon som sade att de svenska STL-signalerna(/semaforerna) inte gick in, utan att man fick något kompileringsfel, stämmer detta och vilket/vilka fel får man?

Sitter och gör cdp-filer på allt svenskt material som jag har installerat på mitt TS2010. Så jag har allt ditt material på en cdp-fil nu, men har inte installerat den än. Installerar den, när jag kommer hem efter jobbet och återkommer med info. om eventuella felmeddelanden.

Nils Blid 2015-10-26 10:02

Citat:

Det var nog jag, men jag har inte TANE inlagt, har annat för mig (Nynäsbanan). Kommer inte ihåg närmare detaljer annat än att växlingslyktorna gick in.

Nisse

Bengan 2015-10-26 16:15

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Har installerat ditt material i Tane nu.

Får dessa felmeddelanden just nu, men då är det också ett par saker som saknas. Tycker att jag känner igen kuidnr. för Svenolov och Tomas prylar. Så jag tar och packar ihop deras grejer och installerar dom i Tane, så får vi se vad som händer då.

Annars så verkar allt annat utav dina prylar fungera. Vagnarna fick jag igång tidigare, med mindre ändringar i configen och alla dina spår, där får jag bara meddelandet att Builden ska vara 3.5 minst nu och att Thumbnail saknas. Men jag har inte provat i Tane än, bara kollat i cmp.

Bengan 2015-10-26 17:02

Har tydligen förlorat dessa två kuider från Svenolov, för dom saknas även för mig i TS2010.

Någon som kan svara på, vad dom heter. Så att jag kan hitta dom här på Forumet, utan att ladda hem allt från Svenolov.

Unknown Location: <kuid:177292:2004010>
Unknown Location: <kuid:177292:2004090>

EDIT: Tror att dom inte finns längre. För det är dessa två kuider som Korvens 2 Semafor envingad och Semafor envingad vit skriker efter. Om jag inte tar fel, så är det Korvens första semaforer som Beta som jag har glömt att ta bort. Dom har kuid2:328014:1033:1 och kuid2:328014:1039:1. Stämmer detta Korven?

lan 2015-10-26 18:31

1 bifogad(e) fil(er)
Jag vet inte,
men ibland tycks du bedriva nås slags "antikhandel" i Trainz.
Beror väl på att du sällan städar (samma sak som min sambo anklagar mig för). Hos mig finns det på bilden:

Bengan 2015-10-26 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 298520)
Jag vet inte,
men ibland tycks du bedriva nås slags "antikhandel" i Trainz.
Beror väl på att du sällan städar (samma sak som min sambo anklagar mig för). Hos mig finns det på bilden:

i.a.f. halvstädat. Svenolovs prylar bort, men inte korvens.;)

korvtiger 2015-10-26 19:22

Ni har rätt, 1033, 1039 är mina beta semaforer, de kan du ta bort. De riktiga har kuid-nummer 200-209. Fungerar dessa bättre?

Bengan 2015-10-26 19:38

7 bifogad(e) fil(er)
Börjar väl, med dom goda nyheterna först till Korven.

Alla spår går in nästan, bara ett som strular och det är spårspärrsspår.

Sen vart det sämre, bara två prylar som snäpper fast på spåret som vill vara med. Det är dom olika sektionerna.

Sceneryobjekten. Där är alla med, bortsett från semaforerna.

Men sen vet jag inte, om allt fungerar som det ska.

Felrapport i CMP på Spårspärrsspår. Har inte försökt att ändra någonting i configen.

Felrapport i CMP på Spårspärr vänster klots dubbel. Först utan ändring i config. Sen en ändring upp till 3.5 i configen med nya felmeddelanden och sedan en bild till, där jag har tagit bort taggarna, lagt till mesh-table och thumbnail. Så att dessa felmeddelanden kom fram istället.

Tag "type" in the container "mojunction" is obsolete. Det är där det står kind i configen med "mojunction". Tar jag bort kind i configen, så blir det en massa nya felmeddelanden. Så det måste nog var "mojunction" som ska bytas ut mot något annat namn, men vad????????

.

Bengan 2015-10-26 19:48

5 bifogad(e) fil(er)
Semafor tvåvingad får dessa felmeddelanden i CMP.

T-semaforen får dessa felmeddelanden i CMP. Med orörd config och med ändrad config, där jag har gått upp till 3.5 + lagt till thumbnail.

Semaforen försignal får dessa felmeddelanden i CMP. Med orörd config och med ändrad config, där jag har gått upp till 3.5 + lagt till thumbnail.

Bengan 2015-10-26 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 298522)
Ni har rätt, 1033, 1039 är mina beta semaforer, de kan du ta bort. De riktiga har kuid-nummer 200-209. Fungerar dessa bättre?

Nix, se inlägg ovan.

Vill ej synas i Tane och är helt rödmarkerade.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:07.