Citat:
Skulle det mot förmodan inte gå så hör jag av mig så snart jag hinner. Håkan |
ni som beställt Marias Pass, hur många dagar tog det innan ni fick skivan i brevlådan? :)
|
3-4 dagar för mig (räknar dock inte med helgen)
Jag har iaf kunnat spara om banan till annat namn, dock så har jag inte byggt till nått eller raderat nått. Härliga bilder Håmacon :P EDIT: På sidan står det även att det tar 1-3 dagar innan dom skickar skivan. |
Citat:
Håkan |
Hej ...
Citat:
Har inte hittade exakt det, så kan du ge mig kuidnumret tack. TW |
Citat:
|
Tack ...
Citat:
TW |
Dags för ett par bilder till. :)
Denna gång är det ett godståg som passerar en liten bondgård på min "modelljärnväg". mvh .... Mats |
Snyggt MatsH. Ser verkligt ut.
|
Citat:
Jag gillar verkligen dom där höstträden. Och jag tycker att det blir mycket bättre bara man lägger till den där gräs-splinen (Misc Crop i TRS2006) intill spåret. Jag brukar sänka den så att den ligger 3dm lägre än spåret. Då ser man precis rälskanten över gräset. Dessutom döljer den det lilla mellanrummet mellan mark och spår som blir om man använder "smooth spline hight" på spåret. Enkelt men effektivt. :) mvh .... Mats |
Gud vad snyggt Mats:)
Har du en direkt länk för nerladdning till dom svenska lanthusen och bondgårdarna,har dom inte i TRS06? |
2 bifogad(e) fil(er)
Hej,nu har jag satt igång bygget med Västkustbanan igen så jag bifogar två bilder från banan.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Jag har lovat Leopold att visa bilder på hans ÖBB lok så här är två. |
Det ser väldigt fint ut Alex!
Jag gillar också träden i kohagen och trådstaketet där och undrar var man kan hitta dem. Håkan |
Trådstaketet finns ju med i spelet och träden är ju putanens.
Tack för kommentaren:) |
Tack Alex!
Jag får väl ta och polera upp emaljögonen lite bättre så jag ser vad jag redan har i burken... Håkan |
Hej!
Dags för en ny regnig höstbild ifrån mig. Denna gång är det 2st Regina som passerar den nedlagda stationen. Bilden är tagen på håll ifrån ortens kyrka. mvh .... Mats |
Detta måste vara nåt lurt,är det ett fotografi?
Skitsnyggt Gerry |
Citat:
Så du hann inte ner till den nedlagda stationen där och fota tåget där då?!:D |
Citat:
|
Hej igen!
Det var vänliga ord. Vad trevligt. :) Jodå, grafikkortet är jag ganska nöjd med. GForce 6800GT 256MB. Det fungerar bra. Nej, jag hann inte ner till stationen. ;) Men det gjorde egentligen inte så mycket. Efter upprustningen av banan och montering av bullerplank så är det i alla fall svårt att få bra bilder därifrån. Fördelen med planket är att jag inte behöver bygga så detaljerat där. :) mvh .... Mats |
Så jä*kla snyggt så det inte sant Mats:)
|
Otroligt fint!
De vackra träden och marktexturen med sina nedfallna höstlöv, de mjuka böljande kullarna och den snygga kompositionen är verkligen imponerande. Det blir till att kavla upp ärmarna i det fortsatta egna byggandet... Kul och inspirerande att se vad en skicklig byggare kan åstadkomma med Trainz! Håkan |
Tusen tack för dom värmande orden! :)
Ja, jag har provat mig fram med olika saker under flera år, men nu känns det som om jag hittat rätt. Tanken är att detta ska resultera i en större bana så småningom. mvh .... Mats |
3 bifogad(e) fil(er)
Härlig bilder från er andra, Mats bilder är otroligt fina.
Lägger upp några själv.. |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Den där rutten ser trevlig ut,tycker om den första bilden gillar att spåret går bakom berget. Men jag tänkte visa lite U-Bahn bilder på en urspårning så här är fyra bilder.Det är verkligen kul att köra på rutten:) |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Här tre bilder från den nybyggda Väskustbanan. |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Här är tre bilder på TMY Grand Nordic från Västkustbanan |
Fina bilder alex :tumupp:
Ser fram imot fler bilder från bana. |
En grålle till
1 bifogad(e) fil(er)
Hej, blev inspirerad av MrC:s härliga bild på Rc6 1412 i nya färgsättningen och had för lite att göra sa jag provade att painta en egen. Har för lite bilder att gå efter ännu så jag är int riktigt nöjd, kan vara kul att höra nån synpunkt på objektet.
|
mycket Snyggt men vart har du målat den i,är det i Paint Shed?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hoppsan, vad 1412 har blivit populär.
Har också suttit och kladdat på den. Tyvärr blir det gult runt fönstret och gula backspeglar, när man vill ha gula ledstänger i front och runt dörrar. |
rugit bra gjort Bengan.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Här tre bilder från Väskusten. |
Citat:
Stängerna har jag inte fått till, tänkte inte på att måla "skuggorna" gula. |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Här är två bilder från Väskustbanan. |
Ny ver 1412 grålle
1 bifogad(e) fil(er)
Har suttit och lekt lite till med forumets populäraste lok, men det är en snygg maskin. Tänkte bara vissa vad jag åstakommit. Kommentarer är välkomna, och om någon kan tala om hur man ändrar färg på ledstängerna så vore det kul.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tyvärr, så blir även backspeglar, sidofönster och tuta gula. Din variant, att måla gult direkt på loket måste jag prova. |
Hej, jag gjorde ett försök med direktmålning då jag tyckte det såg ut som du hade gjort så. Men det är bra att veta om var räckena ligger men synd att det påverkar för mycket. men du ska ha tack för infon. Kan ju prova den varianten också och försöka ändra dom felaktiga färgerna efteråt i bildbehandlingsprogrammet och se hur effekten blir. Ska bli kul att se hur din blir.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54. |