![]() |
Bokstaven "I" för vänster sida och "O" för höger sida :)
|
Citat:
Det är bara på denna rutten jag inte har något ljud inne i hytten.. Jag har gjort exakt som du har sagt hur jag skulle göra men jag har fortfarande inget ljud inne i hytten... |
OK, tack! Det är ganska klurigt att köra med cab-mode men det är kul :cool:.
|
Fråga 1: vad är "sp4" (det stod "sk4" förut, förlåt)
(jag har svarat åt mig själv på resten av frågorna) |
Såg att rutten finns på DLS. Är det hela kompletta rutten eller behöver man mer saker som inte finns på DLS?
/Blappe |
Citat:
|
kan inte ladda hem dessa!!
- kuid2_192081_1_3.cdp - kuid2_192081_12_1.cdp - kuid2_121826_51002_1.cdp Har reggat mig osv men det funkar inte:-(((( Är dem stora? kan någon skicka dem till mig!! |
Citat:
|
Funkar inte:-( hittar inte filen?!
Och mitt internet stängs ner idag:-( alltid i sista minuten..... ingen som kan dela med sig eller liknande! |
hehe fick hem dem med ftp men nu då?? har tryckt på filerna och dem pluppar upp i ett annat litet program men skall det vara reggat också för att fungera? verkar inte vara det för det står att man skall typ regga det!?!?!
det var snurrigt detta!!! |
Du trycker bara "Ja" och "excratch" så kommer filen i i Trainz.
|
svara ja?? trycker jag på t.ex. berliner...pack1 så öppnas ett program vid namn "Content manager plus" jag har trs2006 skall påpekas! fattar nada!
|
Det ska det ej göra,ta en CDP fil och ställ in att det ska öppnas med Content dispather.
Är inte så inne på trs2006 men du måste göra det i vilket fall som helst! |
okej skall testa detta!!!
vet någon var filen kuid2_192081_12_1.cdp finns jag tar den nämligen via ett ftp program!! ända sättet att få det att fungera men jag hittar den ej hittade _11_1 men det var ju inte rätt!!! någon som vet i vilket bibliotek den ligger i? |
Har nu fått allt att fungera!!!
MEN det är väldigt ryckigt när jag kör?! har inga problem med dem "vanliga" banorna men med U-bahn rycker det väldigt! Har ställt ner allt om draw distans osv... men det verkar inte hjälpa! Är det någon mer sak man kan ändra på? open GL???? någon.... |
Jag har fått ner själva rutten, men när den startar och jag ska lägga ut vagnarna kommer det upp en ruta där det står "error" och jag antar att det är vagnarna som har det eftersom banan funkar felfritt. Vad har jag gjort för fel, vet någon?
Jag har gjort precis som det står i instruktionerna och i den information jag har fått av er här. /Loppyboy |
Hej! Jag kan inte ladda ner från auran än, var kan man annars får tag i filerna?
|
Hej
Citat:
Funkar inte DLS igen eller? TW |
Altså det är såhär att det är problem med mitt serie nummer, så därför kan jag ej ladda ner nått :(
|
Citat:
I fall ett kan man inte göra så mycket. Du kan inte ladda ner från DLS men från andras sidor. Om det är så att du inte vet hur man registrerar serienumret så skall du klicka på Planet Auran i nederkanten på Trainz-sidan. I den popup-ruta som dyker upp klickar du på Serial No till vänster och fyller i ditt serienummer samt vilken produkt det gäller och sedan Submit. |
Hoppar in...
Jag liksom många andra har problem med att ladda ner kuid filerna..
Den säger att jag inte har tillgång till nedladdningen och att jag ska ange serienummret, men det har jag redan gjort... Får ändå inte ner filerna.. Kan jag hitta dom nån annan stans? |
Jag vet ej :(
Jag vet ej var man laddar ner t-bane rutten till trainz.
När jag klickar på länken som stod så står allt på tyska. Jag fattar 0. |
Citat:
Vart laddar man ner den?? |
Citat:
http://www.m-r-software.de/ |
Citat:
http://www.trainz-aktiv.de/html/downloads.html Tryck på alla dom U7-1, U7-2, U7-3 o.s.v tills U7-DCC. Sen trycker du bara på Ja när rutan öppnas och sen på Extract. |
Problem....
Nu har jag äntlingen fått ner filerna som behövs allt ligger på datorn men det går ändå inte att spela banan, Den säger att det fattas filer. Någon som kan hjälpa? :-s... Jag har installerat alla filer från sidan och sen har jag laddad ner dom där tre kuid filerna, Men det tycks inte hjälpa.. vet inte vad jag ska göra nu :s please help
|
Kan man köra t-banan till trs 2006?
|
Funkade alldeles utmärkt på Hjulmarknaden samt hemma hos mig och alla polare jag rekomenderat den till. Däremot får man stå ut med 2006 buggen att ljudet försvinner då och då, men allt annat fungerar precis som det ska
|
Jag vet inte hur man instalerar rutter till trs 2006?
Hur gör man? |
Citat:
|
Varför?
Tunnelbane rutten funkar ju inte!
(Jag har TRS2006) |
Felmeddelande
När jag ska starta t-banan så får jag upp ett felmeddelande som lyder:
Trainz has detected that some content used in this map is not installed on your computer, or it´s faulty. we recomended you use Content manager plus.... |
Ingen som vet vad det kan vara för fel?
|
Problem ???
Vad är det för problem / Fel som alla har med denna linje?
Jag har inga och har aldig haft. Vad som krävs för att den ska fungera är . (Vad jag har) 1. Samtliga delar.(Plocka ner från Train-Sim.com går fortast) 2. En ja fix/uppdatering som finns på DLS. (KUID: 121826:51002) (KUID2: 192081:1:3) (KUID2: 192081:12:1) 3. Trainz 2004 + senaste service packen. Sen så går det. TW |
Funkar bra med TRS2006 också
|
Fortfarande ingen som vet vad jag skall göra av Faulty filerna?
|
Vad ... ?
vad menar du.
Om filerna är korrupta så får du väl plocka ner dom på nytt. Eller så , men säger inte trainz att du ska använda Content manager plus. Jag kan inte trainz 2006 men vad ska du göra med Content manager plus. Fattas något, vill den (trainz 2006 alltså) gå till DLS och plocka ner något eller? TW |
För er som gillar tunnelbanor kom jag förbi detta.
U-Bahn/S-Bahn Hamburg på 260 Baseboards 4000+ kilometer spår. Jag har inte laddat ner själv men här finns sidan på engelska http://mypage.bluewin.ch/simtotal/pr...hvv/index.html och här det tyskspråkiga forum som jag hittade den på http://www.tssf-forum.de/yabbse/inde...threadid=11927 |
http://www.cttchatelaine.ch/simtotal...ojectHVV11.jpg
Där har man tydligen använt Svenska pendeltågsdestiantionsskylten i Stockholm..:D Men kan nog bero på att Svenska medlemmar från detta forum har hjälpt till..(?) |
Menar du Den blåa skylten som vi har på pendeltågs stationerna?
Isåfall. Kan man ladda ner den? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07. |