2 bifogad(e) fil(er)
Det var tusan vad ni är energiska att visa bilder. Får väl följa strömmen. Har inte gjort så mycket på sistone, andra saker har haft företräde.
Ekan, alex ja alla, tjusigt. 2 bilder kan man väl bidraga med. 1:a amtrak vid stationen. 2:a en SD9 på väg från gruvan efter att ha lämnat lite diesel. |
Citat:
Ser mycket bra ut! |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tjusiga bilder i.a.f :). ----------------- Snöröjning med riktiga doningar (Lennarts A3), som det ska se ut, och ingen halvmesyr som nu för tiden ;):D:D. |
Tack för den Ekan,
nu blir jag glad, det är precis så jag vill att det skall se ut, kan vi bara ta bort sorgkanterna på snöplymerna och ordna så att snön verkligen röjs även när snöslungan går i Driver så har vi nåt långt!? Tacksam att du agerar PR-man för mina "galna" projekt! |
Citat:
Tycker att det ser så galet snyggt ut!. (det som är lite gul-grönt) om du Förstår mig :P? EDIT: Hittade gräset :) Det såg mycket finare ut än det som jag använder nu så håller på att byta ut det. |
Nu är det jul igen, kul med lite snö ibland också.....
|
Grymma bilder allihop! :applad:
Citat:
Sök "Track 60lb" på DLS så finns det lite olika varianter. Skaparen av spåren är pencil42. :) |
Är det någon här som lyckats göra en stigning som går "runt" ett berg?
Jag har för mig att jag har sett något sådant på TV nån gång, tågen går in i en stigning som går längs med bergssidan för att till slut komma upp på berget eller liknande. |
Fortsätter med att visa lite bilder på norrlands inspirerat landskap.
http://i924.photobucket.com/albums/a...5-40-03-07.jpg http://i924.photobucket.com/albums/a...5-44-12-21.jpg |
6 bifogad(e) fil(er)
alex: Sanslöst snyggt :).
------------------------- På tal om (realistiska) stigningar, dagens 130-vagnars containertåg med 4st SD45 som dragare, har precis fått "tillökning", i form av två "pushers" från Conrail, för att klara stigningarna uppför bergen, i rutten "The loops". Summa 22.000 hkr/120 cyl, är'e de' som kallas dieselpower ;):D:D. |
4 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snyggt alla! :)
Inspirerad av rely tog jag och laddade ner det jag inte hade av Lokkalles smalspårsmatrial, och började bygga en liten bana. Har gjort en liten by hittills :) "Bilderna" är tagna runt 7-tiden en skoldag, när två skoltåg möts i den lilla byn. |
Grymt vakert!
Citat:
Fortsätt med det fina byggandet! EDIT: BTW! hur fick du lokkalles smalspårs vagnar att fungera? står att de är något som fattas för mig :( |
Citat:
|
Citat:
Och ja, jag använder TS2010 :) Men jag har slutat att bygga med "speed trees" tycker inte att dem var så snygga.. |
SD45 såg ju fint ut, jag har väl nått liknande dock med annat utseende kanske,
minns inte exakt vad mina lok heter men jag har en med dubbla motorer och en med en enkel motor. Jag gjorde mig ett stenbrott idag där mitt stora lok fick hämta ett antal vagnar men jag fick hämta hjälp av lillebror för att ta mig upp, det är ju det, startar man från noll och sen går in i stigningen efter kanske 50 meter så blir det som det blir, har lite väl stora branter här o var. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05. |