Kommer den och släppas ? :)
|
Citat:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder Kristian :) .
Lite bilder från min inlandsbana. MVH. Ekan |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Snyggt!
Inspirerad av den verkliga inlandsbanan? Jag har nämligen nåt minne av att inlandsbanan går på en sådan bro i Sveg. |
Citat:
|
Som vanligt fantastiska banor du bygger Ekankal! Det är en njutning för ögat i varje bild.
Spännande lösning med vägskyddet också. Det var precis sådan annorlunda övergångar som jag hade i tanke då jag byggde det modulärt:). Fastnar det förresten fordon på bron då det är så lång spärrsträcka? För jag antar du använt två väggivare? /Mats |
Citat:
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av MatsS
Som vanligt fantastiska banor du bygger Ekankal! Det är en njutning för ögat i varje bild. Spännande lösning med vägskyddet också. Det var precis sådan annorlunda övergångar som jag hade i tanke då jag byggde det modulärt:). Fastnar det förresten fordon på bron då det är så lång spärrsträcka? För jag antar du använt två väggivare? /Mats Citat:
Så tror jag att halvbommar, annars skulle kunna vara en lösning. Med fördröjning av fällningen i andra änden, så att biltrafiken hinner förbi. |
Citat:
|
Tyvärr tror jag inte det hjälper. Problemet är att väggivaren blockerar all trafik, även den "utgående filen". Därför fastnar bilarna på väg ut. Detta oavsett bommarna. Det är ju väggivaren som stoppar trafiken, inte bommen.
Jag kom dock på en lösning som kan fungera. Det kräver antagligen TC3 eller senare. Där skall finnas enkelriktade vägar och man gör då 2 enkelriktade filer åt varsitt håll som utgör vägen. Sen kopplar man väggivarna enbart till filen som går in i vägskyddet. Då kan all utgående trafik lämna spåren beroende på fördröjningen och hastigheten på fordonen. Det borde fungera:). /Mats |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
8 bifogad(e) fil(er)
Har byggt en bit till på stambanans dubbelspår. Några bilder på bl.a en liten båthamn och ett fiskeläger som banan passerar. MVH. Ekan
|
riktigt snyggt! Du , angående hectorailloket så hittade jag inte nån länk här i denna tråden.
Vet inte hur många sidor jag letade på men det blev en hel del. |
Citat:
|
Citat:
Det blir mycket man ska ladda hem sen, för att få banan att funka :) |
Citat:
|
Arbete pågår...
3 bifogad(e) fil(er)
Behöver inte säga så mycket va? ;)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Vi fortsätter med två bilder!
|
2 bifogad(e) fil(er)
Ett par bilder från en bana jag håller på med :)
Bild 1: Vi passerar en liten skog... Bild 2: ...och strax efter så är vi ute ur skogen |
Följer caben med?? :)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Det här loket måste ha det absolut mäktigaste ljudet av alla lok i Trainz. Snacka om ståpäls när man drar i väg, trodde rutorna skulle skallra ur kåken. Finns att ladda ner här http://www.trensim.com/lib/pafiledb....=category&id=3 för den som vill. MVH. Ekan
|
Tack för länken Ekan.:) Den sidan innehöll mycket godis som nu "descargareras" till min hårddisk.:D
|
Bygge
Hej! här kommer några billder från rutt jag håller på och omarbettar det är HMJ jag håller på och uppdatera.
|
Kul att min gamla HMJ kommer till användning.:)
Här står ett gäng av NS' (Nedersvenska Statsbanorna :cool:) fordon i Kullinge. Buffeln ska snart avgå på bibanan mot Ramsbo, men måste först vänta in resenärerna från det nyss anlända DD-AR-tåget. http://i187.photobucket.com/albums/x.../Kullinge2.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nyttiga ord: Stoomlocomotieven = Ånglok. Diesellocomotieven = Diesellok. Electrische locomotieven = Ellok. Treinstel/-len = Motorvagnar/Tågsätt. Rijtuigen = Passagerarvagnar. Goederenwagonnen = Godsvagnar. Treinen = Tåg. Gebouwen = Byggnader. Bovenleiding = Kontaktledning. |
6 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Några bilder på Green Cargo containertåg i vildmarken någonstans efter stambanan (med inhyrt lok). MVH. Ekan |
Citat:
Riktigt snyggt med sjöarna där.:) |
Wow! Dom där sjöarna är MAGISKA! Förbannat snyggt. Ekankal, våran nye mästare?:D
|
Citat:
Rusikigt snyggt! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:45. |