Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

leoj 2011-03-15 01:37

:O
ekan, vad ska man säga?

Tillika alex, vad ska man säga där?

GRYMT!

baloo406 2011-03-15 02:30

Kan bara hålla med leoj.

alex. Dina berg i bakgrunden ser helt otroliga ut. Mycket tjusigt.

hobo. tjusigt.

ekankal 2011-03-15 13:41

3 bifogad(e) fil(er)
leoj: Tack för trevliga ord :).
----------------
baloo: Detsamma till dej :).

Förresten, det här är väl i samma branch som din, köra omkring med en massa träpinnar ;):D (tyckte jag såg en bild någonstans från din arbetsplats, en timmerbil, själv får jag fara å dra på en massa annat, som är gjort av alla pinnarna, allt från pallar med tändsticksaskar!!! å trämöbler, till f*n vet vad [kör "vanlig" tradare själv]) :D:D.

spyfrog 2011-03-15 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 232605)
----------------

Förresten, det här är väl i samma branch som din, köra omkring med en massa träpinnar ;):D (tyckte jag såg en bild någonstans från din arbetsplats, en timmerbil, själv får jag fara å dra på en massa annat, som är gjort av alla pinnarna, allt från pallar med tändsticksaskar!!! å trämöbler, till f*n vet vad [kör "vanlig" tradare själv]) :D:D.

fantastiskt ekankal.
begriper inte hur du får till det men snyggt är det. :)

Jockes 2011-03-15 23:39

Kan bara hålla med klacken, Ekan, så troligt snyggt! Förstår inte hur du lyckas?! Gäller er andra också! :) Själv har man ett bygge på G, men det har inte kommit långt alls. Datorn blir ju inte snabbare med tiden direkt...

baloo406 2011-03-16 02:35

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 232605)
----------------

Jepp, det stämmer. Vi lastade ut mycket virke på järnväg efter Gudruns härjningar här nere. Mest från Älmhults station.

Har varit en del i Stockaryd också.
Dom vagnarna som ditt gods tåg drar på, var dom sämste att lasta fallande virke på. 3meters gick bra och andra längdsågade träpinnar. Men skulle lasta man lasta fallande med längder som varierar mellan 2,7 m till 5,9. Var det inte roligt stolparna stod helt vansiningt för det. Sen var GreenCargo känsliga med att inga pinnar fick sticka utanför stoplarna:visslar::visslar: Var något om att det kunde slå emot.

baloo406 2011-03-16 12:31

Raderat av svenolov

Läs anledning

ekankal 2011-03-16 23:43

4 bifogad(e) fil(er)
Rc611: "Storstenenen" heter "Felsen1", och är inbyggd, dom andra stenarna är texturer.
---------------------------------
Mera "pinn-tåg": Railcare på besök på Inlandsbanan, fast utan pinnar i lasten :D:D.

Hobo 2011-03-17 01:22

Ojojoj så snyggt!!

Måste berätta att jag var så nära, eller rättare sagt så tryckte jag på piltangenterna för att "svänga runt" kameran för att se din bild från andra vinklar Hahahaha.. :Fnissa:

Kändes lite fånigt. En tydlig Trainz-inpuls som bitit sig fast i hjärnan, att snurra bilden. Har till och med ett slitagemärke på mitt tangentbord där handen brukar vila...Man kanske skulle skaffa sig ett liv som alla andra..:tumme_upp:

ekankal 2011-03-17 14:15

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Hobo (Inlägg 232711)
Ojojoj så snyggt!!

Måste berätta att jag var så nära, eller rättare sagt så tryckte jag på piltangenterna för att "svänga runt" kameran för att se din bild från andra vinklar Hahahaha.. :Fnissa:

Kändes lite fånigt. En tydlig Trainz-inpuls som bitit sig fast i hjärnan, att snurra bilden. Har till och med ett slitagemärke på mitt tangentbord där handen brukar vila...Man kanske skulle skaffa sig ett liv som alla andra..:tumme_upp:

Tack så mycket :).

Hehe, då är man ju inte ensam om att ha lite konstigt beteénde ibland, känner igen den där symtomen när man har "Trainzat" lite förlänge ibland ;):).

Och vadå annat liv, Trainz ÄR väl livet ;):D:D.
------------------------------------
Eftersom ett av dom gammla U-loken (Uf 860) har tagits till nåder igen http://www.e-buzz.se/forum/showpost....35&postcount=1, så får vi väl inte vara sämmre i Trainz.
Så Lennart å jag har rustat upp "samma" lok (fast ursprunget till vårat är egentligen STW's "Ue orange"), med STL-koppel, slutljus, mm.
Finns innom kort på downloads, under "STW lok & vagnar uppdaterat".

PS. Tack "Erik B", för inspirationsbilderna :).

marmar 2011-03-17 20:12

3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Ekankal!!:drool:
På min bana håller man på att testa den nya Snabbtåget (Regina X55):Fnissa:

Jockes 2011-03-17 22:48

2 bifogad(e) fil(er)
Ekan & marmar; riktigt snyggt! Hoppas verkligen Uf-loket finns på Downloads snart! :):)

Själv har man inte kommit långt på nuvarande projekt... Och blev nyss klar med kontaktleningen (jobbigt!!). Någon som kan se vart inspirationen är ifrån? (Om inte, så är det Flen, fast det får heta Fläm här :D). Nu är det bara resten kvar :visslar:

Får hoppas det blir klart snart, så man kan ta lite miljöbilder istället för tråkiga "under byggnation"-bilder.

marmar 2011-03-18 08:30

Snyggt Jockes!!!:applad::applad:

Jockes 2011-03-18 17:32

2 bifogad(e) fil(er)
Tackar marmar! :)

Byggt lite idag sen jag kom hem.
I övrigt ankommer snälltåg 105 mot Gnötet till Plena, och malmtåg 9333 mot Oxesund passerar över den nyligen utbytta bron. Fotografen är modern och använder en ultrasnabb jetpack :visslar:

marmar 2011-03-18 17:54

Vad är det för himmel du använder?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:21.