Snyggt Baloo vart fick du tack på skrot lastbilarna?
|
Smalspåren jag använder vet jag ej vidden på, eftersom de endast heter
"Tra nedsmutsad 1ss" Det är ett dilemma med alla filer som döps konstigt. :vetej: Var har ni fått tag på de svenska växlarna? Jag hittar minsann inga hur jag än letar, jo, ett par längsmedgående har jag hittat, men jag vill ha tvärställda (de vanliga)? |
2 bifogad(e) fil(er)
Gunter2. Tackar för det. Skrotlastbilarna hittar du om du söker på author alien3 på DLS dom heter rust truck.
Lite nya bilder. En transport av Flygplanskroppar, väntar in lokaltåget innan avfärd. |
Gammal bangård till heders
1 bifogad(e) fil(er)
Fyra och ett halvt år efter invigningen av järnvägen Åmål Östra – Årjäng konkursade bolaget efter ett äventyrligt byggande som kostade alldeles för mycket. Bangården har sedan dess byggts om i två gånger. Jag har försökt att rekonstruera bangården från 1929. Till min hjälp har jag haft en spårplan (tack Bengan), en flygbild av dålig kvalitet och lokala minnen. Detta är inledningen på mitt kommande bygge – DEM-banan Åmål – Svanskog och som avlöser min cab-bana Mellerud – Åmål. Cab-banan har jag f ö arbetet med mer eller mindre dagligen i ett och ett halvt år. Fortfarande är den inte riktigt klar
Tilläggas kan att bansträckningen Åmål Ö – Svanskog finns kvar i dag som museibana. Eftersom jag ständigt loggas ut ur Forum så läggs bilderna ut som pdf-fil. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Fina bilder Nisse. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Vill du prova på rätt så verklighetstrogna växlar så finns de här: http://www.nikson.se/stw/vaxelpaket.shtml Tyvärr finns de bara med en svängradie och är aningen långa. Därför upplever jag det svårt att skapa en bra bangård med dem på grund av det. De har också en begränsning i hur ballasten ska se ut då man inte kan välja vilken som helst, utan bara de från listan. Men frånsett detta så är de snygga. Bilder kommer sen (när jag kommit hem) Hälsningar EDIT: Bifogar bild på en av mina tidigare banor där STW Växel utgör del av bangården. |
Snyggt alla! :)
__________________________ Här är 2st T44or som passerar F1202 på en bangård utan namn. http://i1140.photobucket.com/albums/...7-09-41-82.jpg |
6 bifogad(e) fil(er)
Citat:
-------------------------- baloo & rely: Vajjert :). -------------------------- En Y6:a med "lillsläpet" har precis kämpat sej upp för sista motlutet (1,5%), innan det passerar bl.a travbanan i Hoting....ursäkta, det här var ju Roting (båda har ju travbana, och ligger efter inlandsbanan, m.a.o. lätt att blanda ihop :D:D:D). |
Mumma att se YBo6+UF6 på Inlandsbanan! Jag tycker vi lyckats väl med "fönsterprojektet" eller hur?
|
Dräggel....
Citat:
Ser fram emot att bygga en DVVJ-rutt där jag har åkt med dem en gång, annars är jag lite för ung för att ha så mycket erfarenhet av dem. |
|
Gudars vad snyggt ni gör alla. Vi är så duktiga allihopa, att vi förtjänar pris i skapande :tumme_upp:
Jovisst var det de växlarna jag menade. Stort tack för hänvisningen, och jag tog även hem de andra realistiska växlarna att prova vid tillfälle. Tack alla! |
Citat:
|
Citat:
|
!
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26. |