Ja i kväll är jag inte på bra humör
Anledning 1:
Tog mitt svinvaccin i fredags och har feber varje dag, men den har iaf börjat gå ned nu.
Anledning 2:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6067230.ab
Svenska rättssystemet fungerar inte, tyvärr så har jag på senaste tiden upplevt att alldeles för mycket saker inom den svenska staten fungerar bristfälligt om det fungerar alls.
Polisen kommer ju aldrig i tid för att ingripa när något sådant här händer, om man då får fängelse för att man hjälper någon i nöd, vem fan ska då hjälpa en om man själv hamnar i den situationen ?
Är inte civilkurage accepterat av svensk lag ? är det verkligen förbjudet att hjälpa någon i nöd ?
"Nej nej, spelar ingen roll ifall han höll på att strypa henne, du slog honom två gånger och sedan så la du förband på såret, bäst att vi sätter dig i fängelse så att du inte hjälper någon annan!"
Vad sänder något sådant för medelande till svenska folket ? Var fega och gör inget för att hjälpa dina medmänniskor ?
Ska man hellre låta någon bli mördad istället för att slå ned någon ?!
Hade inte tvekat en sekund, hade jag hamnat i samma situation hade dragit till honom i bakhuvudet så hårt jag bara kunnat.
Nä ärligt talat, jag har alltid trott att Sverige har varit ett bra land att bo i, men tyvärr har min syn på detta gjort en tvär vändning på sista tiden, sjukvården är bristfällig, juridiska systemet är så jävla skevt att det inte finns något liknande.
Man kan ju verkligen fundera på vart dom svenska skattepengarna tar vägen ? för jag pratar med erfarenhet och det kan jag lova, men dom går inte till sjukvård och uppenbarligen inte till skolorna heller.
Nej tack vet jag att jag utbildar mig inom spelindustrin för när jag är färdig med min utbildning så är det bye bye sweden.
Finns gott om länder där jag kan tänka mig att bo och arbeta i som jag ganska lätt skulle få jobb i med den kompetensen jag kommer ha.
Folk får tycka vad dom vill om vad jag har att säga kring detta men det är oerhört skevt när någon som hjälper en medmänniska hamnar i fängelse.