![]() |
Citat:
Atc-systemet finns inte alls hos MSTS. Däremot kan signalerna och hastighetstavlor påverka Atc-panelen. |
Det var inte så jag menade, kunde man inte placera ett "vanligt" objekt som föreställde en baliser vid på spåret? Det skulle bidra till verklighetskänslan...
|
Hur går det nu? va ett tagsen man hörde nåt!:eek:
|
Hej igen! Det skulle vara kul att höra hur det går. Det var ett tag sen man hörde något om rutten... Lycka till!:)
|
Ja, min fru och jag har varit på Kreta i 8 dagar och kommit hem i morse. Jag skall så småningom sätta igång med rutten då och då. Ha´t så bra!
|
Mellerud...
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag höll på glömma Mellerud, så jag får nog bygga där färdig innan jag fortsätter till Uddevalla. Mellerud är under utveckling... |
Super!
Många applåder! :tumupp: |
Härligt att bygget är igång igen!:) Jag längtar...:p
|
Lovley :tumupp:
|
Hur orkar du? jätte fint!:D
|
Vart är du nu?
Kommer några att få testa rutten? |
Broder,
Jag passerade viadukten i Mellerud på vägen från ICA Grinstad till ICA Kronan i Mellerud och kan bara konstatera att jag blev vilsen, var jag i verkligheten eller i Din rutt? Lyfter på kepsen gör en gammal lokförare numera chaufför Lasse J PS Kan bara se fram mot gamla minnen med MG lok i lgt från ÖX till Thn, El 13 i Skandiapilen, Snt 161, F maskiner i Snt 621, Multade Hg i 41611. till dess får jag återskapa detta i min FH, under mina resor i Dalsland DS |
Citat:
/Erik, boende längs Gestavägen :) |
Citat:
|
Tack min vän,
jag är lika imponerad varje gång jag kör Din rutt. Ser fram emot hela vägen till Gbg, låt den ta sin tid, själv håller jag på med GBJ men stångas mot en mur byggd av mr Gates blåskärmar... Hälsar Lasse J PS Om du smyger in en ICA bil någonstans, eller en Säfflebuss så vet Du att det är min ringhet som är ute och far... OK det går bra med en F maskin men det är 30 år sedan.. DS |
hur går det Totte hur långt har du kommit?
|
Citat:
|
Mellerud håller på utvecklar....
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu har jag jobbat mer med utvecklingen av Mellerud.... |
Fint!:) :) :) :) :) :) :) :) :)
|
Ser väldigt bra ut. Man kan nästan tro att det är verkliga foton, inte screenshots från msts... Bra jobbat Totte!
|
Mellerud nästan färdig...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag visar en bild av Mellerud. Samma vy som Roys bild http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21075 Spåret mot Karlstad blir 6 km sen är det stopp. Sen är indrustrispår till höger skall också byggas. En bit spår till vänster mot Håverud blir några km och sen är det stopp. |
Riktigt fint, Totte! Vilken bild är den verkliga?! :eek: :)
Ser fram emot denna tjusiga byggnation. |
:D Dette ser jo helt topp ut, Totte. Ser frem imot ferdigsilling.
|
Tack så mycket för era uppskattningar :)
|
Hur går det totte ? :)
|
Hej!
Ja, vi var bortresta i 13 dagar och har kommit hem idag. Ska så småningom sätta igång med rutten. :) |
Mellerudområdet färdig...
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu äntligen är Mellerudområde färdig. Jag tog Reginnan och startade vid Erikstad mot Mellerud. I Mellerud så finns två stickspår, mot höger går till Sunnanå och mot vänster går till Källeberg och slutar där. Spåret rakt fram mot Karlstad slutar den vid Långö. Första fem bilder är mot Karlstad, två bilder mot Sunnanå och sen två sista mot Källeberg(mot Årjäng). Så småningom fortsätter jag bygga mot Uddevalla igen. |
4 bifogad(e) fil(er)
Mer bilder....
|
Hei fine bilder. Dette ser veldig bra ut. Gleder meg til ruten kommer ut.:D :tumupp:
|
Fy *** vad snyggt! Längar MYCKET tills rutten kommer ut!
|
Otroligt fint!!!:D :D En fråga bara: De tre sista bilderna ser grumliga och otydliga ut. Hur kan det komma sig? Lycka till med rutten i fortsättningen!:)
|
Citat:
|
Dette ser jo meget bra ut:D
Stå på Totte. |
Uddevalla under utveckling....
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag har jobbat mycket under regniga dagar. VL-tåget startar från Uddevalla mot Öxnered. Ni kanske känner igen Uddevalla hur tåget rullar. |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild till!
|
Hei fine bilder. Jeg har vert i Uddevalla får noen år siden og spilt bowling der (bare en tur som jeg og noen kammerater tok til Sverige). Det jeg luer på er om du skal lage ruten til Strömstad også da jeg har vert en god del der med båten Sandefjord-Strömstad og med bilen?:D :tumupp:
|
Vilka kommer att få vara testare av rutten?
|
Citat:
Tror det är en bit kvar för Totte o göra innan nån får testköra kanske men det vore kul o veta :rolleyes: |
Ja, jag har några testare, men mest erfarna ruttbyggare. Vilka, ja det är hemligt.
|
Bräckemotet...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu är motorvägmotet färdig, Bräckemotet i Uddevalla. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34. |