Mitt nya projekt fortsätter! Nytt är en bilskrot.
6 bifogad(e) fil(er)
Ja vad vore livet utan våra gamla bilskrotar. Mitt projekt går vidare förbi åkrar och små byar.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Mycket tjusiga bilder från er alla, ingen nämnd ingen glömd. Var en tid sedan jag gjort något i trainz. Livet kom i vägen.:D
Men det regnade igår kväll:tumme_upp: så man kunde göra lite. Har börjat på en ny sträckning, genom ett bergmassiv. Berg kanske är att ta i, gröna kullar kan man väl säga. Och det finns stigningar nu. Inget platt lanskap. 3 bilder kan man bidraga med. Sista bilden visar även lokalspåret passerar över huvudlinjen. |
Snyggt både Hobo och Baloo Hobo jag gillar din bilskrot mycket
:tumme_upp::tumme_upp: |
Ja som jag skrev, vad vore livet utan gamla bilskrotar :tumme_upp: Ska lägga upp fler bilder under kvällen!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Testar en bild på skroten
|
Snyggt Hobo o Baloo...
Bilskrot.. snyggt byggt!.. det finns en massa att hitta under "Derelict"... på DLS.. när man är ute efter skrot o smådetaljer... ett tips om du inte redan hittat detta..
Baloo.. du får tågen att sträcka ut.. gillar ditt sätt att göra nivåer o skärningar i landskapet.. Fint jobbat forumkollegor...! |
6 bifogad(e) fil(er)
Det förra var ett testinläg. Admin får radera om han vill. Jag kunde inte. Här kommer mera på skroten för skrotfansen! :D Såklart kunde jag inte heller låta bli att ta med vackra vyer :grin:
|
Jätteläckert Hobo, du börjar bli en hejare på att gestalta landskap! Akta dig så du inte kör om Ekan för då "slänger" han in "turbon och kompressorn"!
|
Hahahaha, ja så kanske det kan gå, :Yeah: men i så fall delar jag gärna prispallen med Ekan, för hans landskap är finfina grejer, svåra att slå. Tycker för övrigt att många här bygger så man häpnar. :tumupp:
bara vi har roligt så kör vi! Alla gör så gott han kan, och alla bygger heller inte lika. Stina tex. som bygger "modelljärnväg", med rätta känslan, och de som vill bygga fotorealistiskt, bygger aningen olika. Men klart är att vi behöver varandra, då vi lägger ner oändliga timmar på att nörda oss med diken, blommor och järnväg. En del sjunker även så lågt i träsket, att de lägger in fjärilar i sina bilder :Fnissa: Så beröm varandra och ha kul! ps. Tack för tipset Stina! (..har länge tänkt fråga men törs inte, om stina verkligen är en kvinna/dam? i Så fall blir jag imponerad. Fler kvinnor behövs, överallt!) |
2 bifogad(e) fil(er)
Tackar för uppskattningarna, av bygget.
Tjusig skrot Hobo, men det skär i bilhjärtat och se gamla Volvo Duetter på skroten. Den enda bra bilen dom lyckats med. Låsa och låsa upp samt starta gick utmärkt med en flatskruvmejsel. Startade i alla väder, en träkloss över bakaxlen och man kunde lasta en hel del i dom. Nog om bilnostalgi. 2 nya bilder. 1:a bilden. BNSF container tåg på väg norrut i åskväder. 2:a CSX går in på deras egen huvudbana, från BNSF spår. |
3 bifogad(e) fil(er)
Tjuusiga bilder, å byggen, ALLIHOPA :).
Måste nog hålla med baloo, om att det skär lite i bilhjärtat när man ser alla kärrorna på din skrot, hobo. Undrar bara hur många Amazoner man han avverka själv, i sin ungdom. ------------------------ Grönsaker, som Paprikor t.ex, frodas när det är sommar å sol ;):D. |
Riktigt snyggt allihopa! :applad:
Några bilder från min bana här. :) http://i924.photobucket.com/albums/a...0-23-33-77.jpg http://i924.photobucket.com/albums/a...2-09-55-24.jpg http://i924.photobucket.com/albums/a...0-26-25-29.jpg http://i924.photobucket.com/albums/a...0-28-02-37.jpg |
Alex! Som vanligt - snyggt byggt!:drool:
|
Hej Alex!
Superbra byggd rutt du har gjort! Jätteimponerad! Du måste vara född med konstnäranlag. |
Kul Alex, att du utnyttjar möjligheten att "sreenshotta" från fönstren på vagnarna, det var en av idéerna med att göra hytt och outsideview på vagnarna. Ser ut som när jag åkte tåg på 1950-talet. Idag vågar jag inte åka, man vet aldrig var man hamnar, och om !-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46. |