Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

torpal 2014-05-02 07:49

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 287379)
Efter den senaste veckans äventyr med en vän som blivit misshandlad för ingenting, och en tjej som jag tidigare ansett vara en vän, praktiskt taget sagt åt mig att jag inte är önskvärd för någon.
Så känner jag att livslusten börjar tryta...
Jag lär inte lämna min säng mycket förrns mitt jobb startar i Juni.

Många gånger kan det kännas tungt. Men du har ju en speciell förmåga som jag saknar: Att bygga suveräna 3d-modeller. Problemen har ofta en tendens att minimeras när man odelat ger sig in i sin hobby. Så har jag "överlevt" många motgångar i livet. Att låta sig totalt uppslukas av något som kräver koncentration kan vara den bästa rehabiliteringen. Hoppas att du kan ta till dig den känslan och åtminstone sätta dig upp i sängen och fundera ut lämpliga projekt att realisera.

Lycka till och krya på dig!

Totte 2014-05-02 09:48

Hej Mrcus!
Va trist! Kom ihåg att du har fina tågvänner i den här forumet! Jag tror vi stöder och glömmer inte dig. Hoppas verkligen att du får nya vänner och var stark. :rolleyes:

Marcus Gustavsson 2014-05-06 19:49

Dom fantastiska äventyren fortsätter.
Idag lyckades jag nästan totalkvadda min cykel jag köpte för ett par månader sedan.
På grund av en oaktsam tjej som kollade i sin mobil när hon cyklade i en nedförsbacke med en korsande cykelväg.
Det är skit bra, särskilt när det är jävligt dålig sikt från hållet jag kom ifrån.
Inte riktigt lika dålig sikt från hennes håll.

Kollisionen gick inte att undvika på något sätt och det var en kraftig sådan med.
Brännskador på benet på grund av friktionen från asfalten, och diverse sår och skador över hela kroppen.

Men man får väl se det positiva, jag slog iaf inte i huvudet.

AlleDahlle 2014-05-06 21:10

Stackare!

Hur gick det för tösen och hennes telefon? Troligen har hon lärt sig en läxa att så bör man inte göra.

Marcus Gustavsson 2014-05-06 21:40

Hon klarade sig oskadd, personligen hoppas jag att hennes mobil gick helt åt helvete så hon blir tvungen att skaffa ny.
Då kanske hon inser att man inte fipplar med mobilen när man cyklar.

AlleDahlle 2014-05-06 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 287457)
Hon klarade sig oskadd, personligen hoppas jag att hennes mobil gick helt åt helvete så hon blir tvungen att skaffa ny.
Då kanske hon inser att man inte fipplar med mobilen när man cyklar.

Håller med dig. det hade jag själv gjort också! :visslar:

Hoppas såren läker snabbt och att du inte får några fula är pga denna händelse.

ADDE 2014-05-16 14:19

Tror jag gjorde sönder mina hörlurar... Sladdjäveln trasslade med min stol på jobbet, och rätt som det var så sprakade det i lurarna i nån sekund... sen var det bara tyst!

AlleDahlle 2014-05-19 19:41

Vi har ett spelprojekt i skolan som vi jobbat med nu i ett halvår. Detta ska vara klart om exakt en vecka. Inte så konstigt att vi inte har mycket till spel när av en grupp på 12st så är jag nästan den enda som jobbar. Programmeringsmässigt har jag gjort runt 95%, och av grafikerna så är det en som gör något bra, medans resten gör antingen en halvtaskig bild eller sitter med samma bild i ett halvår och kommer ingenstans. Kul att vara med i en sådan grupp. Fast de får ju skylla sig själva, och jag är ju den som faktiskt lär mig något på detta, så lite positivt är det ju ändå (Att jag lär mig något alltså).

Dson 2014-05-23 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av AlleDahlle (Inlägg 287678)
Vi har ett spelprojekt i skolan som vi jobbat med nu i ett halvår. Detta ska vara klart om exakt en vecka. Inte så konstigt att vi inte har mycket till spel när av en grupp på 12st så är jag nästan den enda som jobbar. Programmeringsmässigt har jag gjort runt 95%, och av grafikerna så är det en som gör något bra, medans resten gör antingen en halvtaskig bild eller sitter med samma bild i ett halvår och kommer ingenstans. Kul att vara med i en sådan grupp. Fast de får ju skylla sig själva, och jag är ju den som faktiskt lär mig något på detta, så lite positivt är det ju ändå (Att jag lär mig något alltså).

http://i.imgur.com/RElQwPP.jpg

bönan 2014-05-23 17:55

Så sant, så sant... :D :D

AlleDahlle 2014-05-24 09:27

Haha.....

Klockren!

Totte 2014-05-27 00:30

Va händer med forumet nu? Otroligt trögt! Får inga svar på mina frågor!
lan hoppar av. Var är de stora trevliga forumister som var med från början?
Jag ser nu att forumet sover djupt numera. Trist!:tumner:

Jockes 2014-05-27 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 287792)
Va händer med forumet nu? Otroligt trögt! Får inga svar på mina frågor!
lan hoppar av. Var är de stora trevliga forumister som var med från början?
Jag ser nu att forumet sover djupt numera. Trist!:tumner:

Det brukar alltid vara så under början på sommaren tycker jag, tågsim är lite av en säsongssyssla (för mig iaf), man gör det när det är tråkigt väder ute, man har inga andra planer odyl., och nu under sommaren har nog många andra planer, och sitter hellre ute än inne vid datorn. Det har ju varit rejält varmt på sistone, och tom jag, som normalt avskyr värmen, har varit ute hela förra veckan för det var så sjukt varmt inne!! :rolleyes: Vi får hoppas användandet ökar igen :)

ekankal 2014-05-27 17:11

Sen får vi nog lära oss att acceptera att tågsim är på kraftig nergång, folk har helt enkelt andra intressen nuförtiden, framförallt när det gäller ungdomar.
Annat var det när en annan var ung, frågade man vilken liten grabb som helst, så ville han bli lokförare när han blev stor, frågar man idag så, jaa, inte svarar dom det i alla fall, det blir väl austronat, rymdkrigare eller nått annat antar jag.
Så nån större tillströmmning å nyrekryteringen till tågsim är nog inte heller att vänta.
Men själv så bryr jag mej inte det minsta, jag har mitt intresse kvar, och det kan ingen ta ifrån mej, jag kommer att "Trainza" så länge jag bara kan :).

AlleDahlle 2014-05-28 23:42

När man är fulltidsnörd som jag så sitter man mest vid datorn hela tiden (när jag inte är på gymmet :Yeah: ) men jag spelar inte så mycket utan det blir mycket programmering eller slösurfade.

bönan 2014-06-12 21:10

Mycket småsaker på en gång drar ner humöret. Min arbetsgivare beter sig fruktansvärt illa och skyller över sina egna misstag på andra och gör inget annat än att klaga på att allt görs fel. "Klassfesten" som traditionsenligt har varit en trevlig kväll tillsammans med bollspel, grillning och liknande urartade i fyllekaos där jag var i princip den enda nyktra människan. Bläk. Och inte fick man gå på skolavslutning, för bilskolan hade planerat in halkbana just idag. Hade jag skjutit på det till nästa tillfälle skulle körkortet vänta ytterligare en månad. Och som grädde på moset visar sig en tjej jag verkligen tycker om och som jag trott har haft någon form av känslor för mig vara i ett lyckligt förhållande med någon annan. Deja vu...

För att se saker från den ljusa sidan ska jag till London med några kompisar på söndag. Det ska bli härligt med något roligt som får tankarna bort från dessa dysterheter! :o

AlleDahlle 2014-06-12 21:13

Gud så tråkigt! Ha det så kul i London i alla fall!

Marcus Gustavsson 2014-07-08 10:39

Legat på sjukhus sedan i lördags med svåra smärtor och inväntar en ambulanstransport vidare till Göteborg.
Men som om det inte vore nog att veta att jag antagligen kommer behöva opereras, utan i natt fick jag även ta emot beskedet att en vän till mig har avlidit.
Det är ingen bra vecka detta...

Totte 2014-07-08 10:43

Aj, det var tråkigt att din vän gick bort. Däremot hoppas jag att du blir bra efter sjukhuset.

granders 2014-07-10 01:28

Förstörd och förkrossad. 9 juli har varit den värsta dagen i mitt liv.
Att bevittna en kär vän gå bort är något jag inte önskar till någon. Hon lider inte längre nu och sjunger från sin himmel!

Pierre 2014-07-13 22:23

Kanske löjligt att gnälla över, men vi har fått nytt bussbolag i Sundsvall (Nobina) och nya bussar. Bussarna är Volvo 7700 Hybrid och jag bara hatar dom!

Dåligt med sittplatser, hårda säten, stenhård fjädring och dom låter nått för jävligt. Varje gång bussen stannar vid en hållplats, så stannar motorn och sen kör den iväg med elmotorn tills den kommer upp i 15-20 km/tim och då rycker den den vanliga igång. Blir väldigt ryckigt och otrevligt för passagerarna.

Tack och lov har dom kvar några gamla bussar och dom är fasen så mycket bättre (ja förutom miljömässigt då). Och dom har kvar några av dragspelsbussarna, som oftast går på linjen till Birsta (stort köpcentrum). Har inte sett dom nya bussarna gå till Birsta och tror inte dom kan det heller, för det är för mycket resenärer på den linjen. Och hur ska det gå efter sommarlovet med alla elever???? Då blir det inte skoj att åka buss i Sundsvall!

rac_hammer 2014-08-22 02:52

Då bröt man benet på jobbet ... Skit också!

bönan 2014-08-22 07:17

Hoppas du återhämtar dig bra...

Dalatrafiks nya trafik är en sjutusans katastrof. Hälften av alla hållplatser är indragna, mindre turer ute i obygden och inte minst är skolans hållplats indragen (trots att varenda satans linje blåser förbi!). Dubbelt så långt att gå och en väg med mer trafik än öresundsbron ska korsas. Jag blir så arg...

Micke.L 2014-09-14 20:33

Var tionde svensk röstar på SD och jag skäms.

Dson 2014-09-14 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 290469)
Var tionde svensk röstar på SD och jag skäms.

Ja, det är fanemig pinsamt att var tionde svensk sympatiserar med ett rasistiskt parti.

Sverige kan bättre än så.

Marcus Gustavsson 2014-09-14 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 290471)
Ja, det är fanemig pinsamt att var tionde svensk sympatiserar med ett rasistiskt parti.

Sverige kan bättre än så.

Tydligen inte.
Tydligen är var tionde svensk en rasistisk skithög...

Jag ser själv att svensk immigrationspolitik har stora problem och att det behöver tas tag i det.
Men SD är inte svaret på den problematiken...

bönan 2014-09-14 23:58

Jag skäms något så fruktansvärt över detta. Jag hade hellre tagit en stabil Alliansregering i 4 år till än det här. SD ska inte ha makt. Vart är världen på väg?

Totte 2014-09-15 00:18

Räntan kommer förmodligen gå upp!:mad:

rac_hammer 2014-09-15 01:45

Va säger man? SD går upp till Sveriges tredje största parti! Hur? Min gissning är att det politiska klimatet går mot extremare tider för att man i Sverige idag väljer att inte prata om vissa ämnen. För skulle en politiker göra det blir han hängd! Men då måste man ju undra... Är detta bättre? Ett främlingsfientligt parti som får ca 14% i valet? Hade de inte varit bättre om andra partier kunde prata om ALLT i Sverige på ett konstruktivt sätt? Ska verkligen det behövas främlingsfientliga partier, feministiska partier... Osv.. Ska inte sunt förnuft och ett friskt politiskt klimat i det här landet kunna reda ut de frågorna utan extremism? Idag blev jag djupt besviken hur långt populism och mediahets fått gå i Sverige. Hur fega politikerna blivit. Men nu har Sverige fått som de vill 4 år av vi bestämde oss för lite av varje men ändå inget alls...

mikban 2014-09-15 04:49

Preics. Det är synd. Men sverige är jo EU's ängel.

(Vapenexporten pratar vi inte om såklart)

Men här finns det klara "regler" för vad man pratar om och vad man inte säger.
Grattis till SD, får hoppas det lyckas Löfven att hålla dom ute i kylan.

Og må jeg så som Dansker sige, er det ikke på snart tide at nogen våger at tage bladet fra munden og tage fat i de integrationsproblemer i har i Sverige?

Malmö og Södertäjle kan da ikke være endestation for Sveriges "free to move and relocate as you see fit" regler.

I er et demokrati, intet demokrati er perfekt!

Totte 2014-09-15 15:24

Bilens vänstra hjullager är slut och får vänta till den 30 sept!:mad:

AlleDahlle 2014-09-15 18:36

Jag tycker att alla er som säger att SD är rasistiska borde ta och kolla upp vad det innebär.SD är inte ett rasistiskt parti i sig. Men där finns personer som förstör för partiet och gör att personer ser på det som ett rasistiskt parti. Det är alltså inte partiet som är rasistiskt utan enstaka personer. Sedan tycker jag att de andra partierna är barnsliga som inte vill samarbeta med SD. Detta är endast för att de inte vill framstå som rasister själva, men det är de ju inte. Bara för att de skulle samarbeta med SD i vissa frågor skulle man inte vara rasist. Och jag tror inte heller att majoriteten av SDs väljare heller är rasister.

Visst jag kan hålla med om att SD är lite radikala. Men inte rasistiska. Men då SD är det enda parti som tar upp invandrarfrågan på ett vettigt sätt så är de det enda alternativet.

Jag tycker att det är sandlådenivå på riksdagen. Att man inte skulle kunna samarbeta med SD. Jävla bebisar. Det är det tredje största partiet man kan inte ignorera det.

Sedan kan man inte stå och påstå att 87% av befolkningen inte är rasister. Då är det inte SD som skapar ett "vi och dem" samhälle. När den generation jag tillhör får rösta i nästa val tror jag att de kommer öka ännu mer då många unga faktiskt håller med deras politik och om man tittar på skolvalen så ligger SD väldigt bra till där. I både min och min brorsas klass fick SD mer än 50%.

Så länge media fortsätter som de gör kommer SD att växa. Ordet rasist är som en valuta med mycket inflation. Det är inget värt då det används för mycket.

rely 2014-09-15 18:58

Jag ska försöka att vara så opartisk som jag kan nu och förklara varför SD är Sveriges 3e största parti.

Det finns nog två svar, det ena har redan tagits upp vad jag kunde se och det är att dom är de ända som lyfter invandringsfrågan och den andra är på grund av vänsterrörelsen.

Nu tänker folk säker "men va?! hur kan dom som jobbar mot SD vara anledningen till deras tillväxt?!"
Svaret är enkelt! För någon månad sedan så tågade SVP (tror jag det var)
genom Stockholm med tillstånd skall tilläggas. När dom kom till kungsan så stod det hundratals med vänstervänner där för att visa sitt hat mot SVP. inte nog med det så slutade det med att vänsterextremister började kasta sten mot poliser och mot SVP. Sedan så kan vi ju kolla på vad som händer när SD vill ha ett torgmöte, jo det står 300 vänstervänner där med visselpipor och stör SD.
"men vadå dom motverkar ju bara rasism" tänker säkert någon nu! Nej vad dom gör är att gynna SD genom att det blir rubriker i media som visar på att SD har "rätt" i att det svenska samhället är i "fara" och att vår demokrati är i "fara" eftersom att alla inte får uttrycka sig, vilket jag håller med om.

Så kortfattat så kan man säga att alla som protesterat mot SD, ND, SVP etc har givit en röst till SD.

Men det där är bara min teori och jag tänker inte heller säga om jag är höger eller vänster :rolleyes:

Micke.L 2014-09-15 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av AlleDahlle (Inlägg 290489)
Jag tycker att alla er som säger att SD är rasistiska borde ta och kolla upp vad det innebär.SD är inte ett rasistiskt parti i sig. Men där finns personer som förstör för partiet och gör att personer ser på det som ett rasistiskt parti. Det är alltså inte partiet som är rasistiskt utan enstaka personer. Sedan tycker jag att de andra partierna är barnsliga som inte vill samarbeta med SD. Detta är endast för att de inte vill framstå som rasister själva, men det är de ju inte. Bara för att de skulle samarbeta med SD i vissa frågor skulle man inte vara rasist. Och jag tror inte heller att majoriteten av SDs väljare heller är rasister.

Visst jag kan hålla med om att SD är lite radikala. Men inte rasistiska. Men då SD är det enda parti som tar upp invandrarfrågan på ett vettigt sätt så är de det enda alternativet.

Jag tycker att det är sandlådenivå på riksdagen. Att man inte skulle kunna samarbeta med SD. Jävla bebisar. Det är det tredje största partiet man kan inte ignorera det.

Sedan kan man inte stå och påstå att 87% av befolkningen inte är rasister. Då är det inte SD som skapar ett "vi och dem" samhälle. När den generation jag tillhör får rösta i nästa val tror jag att de kommer öka ännu mer då många unga faktiskt håller med deras politik och om man tittar på skolvalen så ligger SD väldigt bra till där. I både min och min brorsas klass fick SD mer än 50%.

Så länge media fortsätter som de gör kommer SD att växa. Ordet rasist är som en valuta med mycket inflation. Det är inget värt då det används för mycket.

Många av de röster SD har fått beror inte på att folk tycker att "de har en bra politik" (vilket de inte har) utan snarare för att de är missnöjda med allt som har med politik och samhälle att göra. SD är ett missnöjesparti till stor del.

Rasism är just det som SD står för, men givetvis försöker de att förklä det i kostym. Deras invandringspolitik är inte bättre än något annat parti just nu, för deras extrema begränsningar förstör mer för Sverige än vad de hjälper.

Det som jag tycker är absolut värst av allt med SD är hur jäkla inkompetenta många av de högst uppsatta är. Den enda politikern som faktiskt har någon form av vett är Åkesson som är en mycket skicklig talare (läskiga paralleller till Hitler kan dras där). Titta bara på idioterna med järnrörsskandalen, Winbergs flopputfrågning, alla de x antal puckon som sitter och skriver rasistkommentarer 'anonymt' på hatsidor. Vill vi ha dom i vår riksdag? NEJ.

Nej SD tar inte upp invandringsfrågan på ett vettigt sätt. Visst är dom öppna att tala om det, men som jag tidigare skrev, deras invandringspolitik är inte bättre än någon annans och den är rentav inhuman.

AlleDahlle 2014-09-15 21:31

Jag tycker att de har rätt i många frågor. Några är:
- Mer pengar till försvaret
- Minska invandringen
- Sätta mer krav på invandrarna

Fler saker också. Att de skulle vara rasister kan jag inte hitta. Att de skulle vara rasister och främlingsfientliga kan jag inte hitta några källor på. Har inte letat så mycket men har du några får du gärna visa. Dock räknar inte jag enstaka citat som partiets åsikter.

Ja jag kan hålla med om att många är idioter som sitter i riksdagen. Vet inte om Jimmies svärmor sitter kvar eller om hon suttit där ens men hon har ju sagt att 40000€ = 40000 biljarder kronor.

På vilket sätt är den inhuman? Att hjälpa fler på plats? Är det verkligen inhumant?

Sedan att man kollar in i partiets historia tycker jag är lågt. Detta gör man inte med de andra partierna.

bönan 2014-09-15 22:08

Vänstern har fått en hel del skit för sitt tidigare stöd till, och samarbete, med olika kommunistiska diktaturer. Övriga partiers bakgrunder diskuteras av den enkla anledningen att de inte bottnar i någon skrämmande ideologi.

Nu ligger V:s mörka förflutna betydligt längre tillbaka i tiden, och det finns nog få inom partiet idag som skulle stödja någon form av kommunistisk diktatur. De är om något ett äkta socialdemokratiskt parti med tanke på att S har blivit någon form av blekrosa mittengegga.

SD var ett avsides liggande nazistparti för bara något tiotal år sedan. Det är bara tack vare en vettig (i sammanhanget) partiledare med god retorik som de har nått dagens framgångar. Utan Åkesson hade partiet inte varit någonting, och utan Åkesson hade de mörka värderingar som döljer sig i stora delar av partiet varit betydligt mer synliga.

ADDE 2014-09-24 02:55

Den där metronomtåget till DTG Train Simulatorn (ME146, so mbestår av TRAXX och dubbeldäckare, med scenarion till Hamburg-Hannover) verkar vara ett väldans problembarn.

Om jag försöker lägga till förare på manövervagnen, oavsett orginalmålningen eller DB- eller DSB-repainten, så kraschar simulatorn. Det kan hända när jag väljer tåget med manövervagnen först i ett free roam scenario.

Loket verkar bättre, men samma typ av problem uppstår med PMDesigns repaint av RWItalias lok, med ME146-hytten och -ljudet använt.

-Sjukt irreterande.

Totte 2014-09-29 09:52

Hej!
Min fru är på väg hem med tåg från Sthlm och står stilla i Hallsberg p.g.a. trasig tråd. Vet ej när tåget börjar rulla igen.
:tumner:Vilken elände med järnvägsunderhållet. :tumner::tumner::tumner:

bönan 2014-09-29 10:31

Senaste tiden har det varit ett haveri i princip dagligen. Det är verkligen uselt.

Totte 2014-09-29 16:26

Här är orsaken jag hittade: http://na.se/nyheter/laxa/1.2652981-...-snart-fardigt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:13.