![]() |
Ser väldigt bra ut! Synd bara att jag har kört så mycket i KRS på sista tiden, det får en att tycka att MSTS är lite simpelt:o Fast om jag tar en paus med KRS och kör i MSTS mer så vet jag att känsla kommer tillbaks!:D Längtar efter din rutt!!:D :D
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack alla vänner för fina komentarer!
Jag visar nu Uddevallas gantrybryggorna och är färdigplacerade. |
Spelar ingen roll vad för tågsim som än må komma innan denna rutt blir klar, denna kommer köras ändå...
Kanonbra jobbat Totte!!!! |
Citat:
|
Citat:
Flott arbeid og flotte bilder , Totte:tumupp: Mvh lukas |
Citat:
Prova delux versionen av KMJ. Jag har satt ut animerade människor och objekt i den! Den finns här: http://msts.pointclark.net/msts/ |
Citat:
Var finns animerade människor att få tag på? |
Ja, det undrar jag också. I min rutt kunde man ju sätta ut några stycken där det finns utrymme kvar. Skulle snygga upp det hela lite grann!
|
Animerade människor & objekt
Animerade människor och objekt hittar ni här: www.didi2004.de/
Scrolla ner och där börjar listan med människorna. |
Hamnen...
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Hamnbygget till Uddevalla pågår ännu men visar ett par bilder. Om animerande människor tittar jag på senare tillfälle, tack för hjälpen. |
Hej!
Jag söker Volvo bilar, men hittar inga. Några bra tips? Eller skapa nya åt mig? Anledningen är att Uddevalla har Volvo-bilindustri och det finns sidospår som biltransportvagnar finns där för att hämta Volvobilar. Tacksam för vänligt svar. |
Citat:
Det finns en Volvo 240 HÄR. Den modellen kanske är lite gammal att ha med men det är i alla fall något! :) Trevlig rutt det ser ut att bli f.ö. :tumme_upp: Ska bli spännande att provköra när den väl släpps! |
Citat:
|
Citat:
/Micke |
Tack för bilarna! Det blir bra med dom. :tumupp:
|
Totte fruktansvärt snyggt gjort:)
Ser fram emot denna rutten:) Hoppas du kan bygga ut Linjen mot Jonsered lite längre också bara:) Åker den varje dag,så hade varit kul att få köra den själv:). Bygg gärna ut förbi Lerum,Floda,Alingsås,varför inte bygga upp till Herrljunga och sedan koppla ihop den med rutten mot Uddevalla?:):) Vore hur fräckt som helst:)
Totte vi ser fram emot fler rutter runt omkring i Västra Götaland. Och nu ser vi ju vem som bäst skulle kunna göra dessa...Dvs Du:) Ha de gött |
Citat:
Jag måste säga att det att det går inte förlänga spåren från Jonsered till Herrljunga p.g.a. tiden. Det skulle ta ytterligare minst halv år till. Så länge tänker alla som vill ha min rutt vänta mer. |
Uddevalla nästan klart
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har laddat hem program "Hide Wire". Det var knepigt i början, nu lättare. Hide Wire hjälper mig ta bort trådar där det inte behövs. Det är bara spåren som går bra men inte växlarna. Växelaminationen fungerar inte om jag bort tråden. Här kommer bilderna, i Uddevalla C väntar SJ T44 med gods tillstånd att backa ner till hamnen. Kolla trådarna! Njut av bilderna! |
Kanonfint totte! :tumme_upp:
|
*Dräggel* Så himla likt verkligheten.
Tro mig alla på forumet. Har varit i Uv många ggr. Och detta är så likt verkligheten det kan bli i en simulator!!! :tumme_upp: :tumme_upp: :tumme_upp: :Yeah: |
Kanonfint!!!!:Yeah: :grin: :D :grin:
|
Väldigt snyggt. Kan bara vänta att få köra.
Hälsningar O Melin |
Snyggt som alltid Totte! :applad:
|
Ojojoj... Elegant så det förslår! :applad:
|
Du upphör inte att imponera. Snyggt. MVH. Ekan
|
Hej! Tack vänner för glada komentarer!
Ja, jag har jobbat med borttagningen av elledningar, där elloken inte får framföras t.ex. vid hamnar och godsområden. Jag vill gärna ha lite hjälp av er någon som kan kan skapa skylt-objekt är jag tacksam. En liten bild av den här. http://www.jarnvag.net/test/images/b...rrtavlarod.gif |
Hej!
Ingen som kan hjälpa mig med skylten? Nåväl, Jag har nu äntligen fått färdig Uddevallaområdet och några km bort från Uddevalla med vändslinga och liten station som är påhittad. Så äntligen börjar jag bygga från Öxnered till Trollhättan! Det blir mycket bergterräng så det blir broar och Göta Älv. |
Citat:
Jag tror mig ha sett en sådan skylt i NMJ-rutten. Kolla upp det! :) |
Citat:
|
Mycket märkligt :vetej: Tycker precis att det har suttit en elspärrstavla någonstans på NMJ. Tror t.o.m. jag har använt den till en privat rutt. Men jag kollar upp det.
|
Uppdatering med bilder....
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
I mitt tidigare inlägg skrev jag om Uddevalla är klar. Jag tog VT-Reginan och startar vid vändslingan som skall heta Vändslingan. Tåget rullar mot Uddevalla på Strömstadspåret. Njut av bilderna! |
4 bifogad(e) fil(er)
Mer bilder....
|
Ser (som vanligt) mycket bra ut! Lite skumt med vändslingan bara...men men...
Hade vart skoj med hela sträckan till Strömstad, fast jag vet...du har tillräckligt med jobb ändå! |
Citat:
|
Åh, så verkligt det ser ut! :grin:
|
1 bifogad(e) fil(er)
jo den finns på NMJ:)
Jädrans arbete du lägger ner, rutten ser toppen ut, hoppas du når fram till Mölndal...:applad: elsparr-red.s |
Citat:
|
Elspärren..
3 bifogad(e) fil(er)
Tack Hawk!
Visar nu i Mellerud. Lokstallet, lägg märke till om trådarna är gömda där. Andra bilden visar elspärren. Tredje är Y7 väntar på tillstånd att köra mot Årjäng. (fast spåren fortsätter inte dit) |
Snyggt! Bara på bild två, så ser det lite konstigt ut när elspärrstavlan svävar. Men du är väl inte klar med gantrys än?:grin:
|
Väg- och brobygge pågår....
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Till Bönan, jag har placerat gantryn och hänger skyltarna så det syns bättre. Ja, jag närmar nu till Trollhättan med bygge av vägar och broar. Området heter Överby och har stort affärcentrum. Stora högbron heter Stallbackabron, som de stora fartygen flyter under bron. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52. |