1 bifogad(e) fil(er)
Väldigt många snygga bilder här just nu. Det är inte utan att man
drar sig lite för att posta sina egna alster. :o Nåja, ett försök kan man ju alltid göra. ;) mvh .... Mats |
5 bifogad(e) fil(er)
Snyggt som vanligt, baloo, MatsH, m.fl :).
----------------------------------------- T44-lok, med något uppdat. texturer, lär väl släppas inom en snar framtid :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Två från mig på det jag har hunnit idag. inte långt alls, 2-4 km.
|
"Torftiga" nöjen!
8 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder MatsH och Ekan! Här kommer något mindre maffigt än T44:
Mogontjänst på Torvtäkten: (Spikerods utsökta layout "600 mm Feldbahn Torfstich") 1. Loket iordninggörs och startas. 2. Snack med gubbarna först. 3. Växla in för att hämta vagnarna. 4. Koppla till, kolla bromsar m.m. 5. Ut på linjen mot normalspårsstation för att gå backgång mot den nyöppnad norra täkten. 6. Tanka och fylla fatet på vägen. 7. Närmar oss täkten där redan arbete pågår. 8. På plats, lasta av medfört för att böja lasta torv f.v.b. till normalspårsstation där omlastning sker. |
Min Torftiga bana Del 2
7 bifogad(e) fil(er)
Efter en dags svettigt arbete på täkten är det dags att köra till hamnen vid kanalen och lasta ur torvbalarna i förrådet där och ta ett dopp i kanalen. Den stora låddan på sista vagnen är en retur av en oljeborr som BP skickat i tron att det fanns olja under torven.
Bilderna får tala för sig själva. Loket börjar få en riktig körbar hytt kan jag meddela om nån är intresserad? Om ni undrar vad kokerskan läser så flitigt.så kan jag meddela att det är "Das Kapital" av Karl Marx, en liten revolution under uppsegling kanske? Vi får se? |
Hej!
Va fint! Så du bygger inte bara tåg utan även också landskapsbygge! Jätte bra! |
Men herregud.. hur hinner du allt..?
Men herregud.. hur hinner du allt..? Vilket bygge.. o dessutom får jag associationer till gamla goa Eggerbahn.. Snyggt byggt!
|
5 bifogad(e) fil(er)
Tjusigt, Lennart :).
Inte varje dag som man får se ett sånt gäng bilder från dej i den här tråden. --------------------------- Några bilder på en till T44:a, en påbörjad målning av "gröningen" 350. |
Attans så tjusigt, Ekan du beundrar med dina vackra alster varje gång:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::t umme_upp:
|
Mycket snyggt Ekankal och Lan! :tumme_upp:
En fråga ekankal kommer du måla en T44 i 90-tal färg och SJ logga? :) |
Snyggt Ekankal...
Du får alltid till det.. och gräset måste vara JVC....
|
6 bifogad(e) fil(er)
Ekan och lan :tumme_upp:
lan, ditt tåg som går på torvmossen. Påminde mig om det som finns utanför Huaröd. Går på en mosse där ute. Och gav mig en ide Lite nya kan man väl bidraga med. 1:a Närbild 2:a En Flodbåt ute på tur, har lämnat festplatsen en stund innan. 3:e Godståget får vänta in persontåget. 4:e Containertåget passerar över floden, festplatsen som flodbåten lämnat syns också. 5:e Passage av 2:a bron innan tuneln. Bifloden kommer från höger. 6:e och sista. På väg in i "2miles" tunneln. |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jodå, det lär nog komma alla möjliga varianter på T44:an vad det lider. Här har du T44 262 med SJ-loggor, som det såg ut innan Green Cargo tog över det (och förhoppningsvis även tvättade det ;):D:D). ------------------------------------- Fina bilder, baloo, i vanlig ordning :). |
7 bifogad(e) fil(er)
Får väl försöka att liva upp tråden lite, med några bilder på norrgående SCA-pendeln, draget av Rc2 1101, som närmar sej krönet på ett av många motlut :).
|
1 bifogad(e) fil(er)
Eftersom den förra skogsbilden från DONJ möttes med epitet "dinsosarieaktig" så är det med viss bävan som jag visar upp en ny version av skog, denna gång till största delen med McGuirels träd.
Bifogad fil 45795 Problemet ur DONJ synpunkten är ju att vi skall ha native fungerande skog och den skall finnas på DLS. Så utbudet är inte alltid det största. Observera att gräs och stenar saknas ännu - det är träd försök som pågår. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:09. |