Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Egonrow 2011-08-18 04:22

2 bifogad(e) fil(er)
Man blir lika paff och avis varenda gång man tittat in här!! Snyggt byggt hele drösen här!! :tumme_upp:

Slänger in två bilder själv!

1:a bilden visar vad som förhoppningsvis blir en bangård intill stationen Hultstad.
2:a bilden visar ett vägskydd strax innan stationen i Bymåla, observera att kontaktledningen är på väg upp, därav varningsskyltarna ;)

antolb 2011-08-19 20:35

2 bifogad(e) fil(er)
några bilder

antolb 2011-08-19 20:36

Ursäkta bildstorleken på den första bilden jag experimenterade lite med photoshop.

stina 2011-08-19 20:38

Bra jobbat antolb..

Bra jobbat antobl.. det är väl första banan du puclicerar bilder från? Fortsätt gärna publicera..

antolb 2011-08-19 20:48

Flera bilder!

2 bifogad(e) fil(er)
Några nya bilder från Säterbanan.

Bild 1 föreställer SJ:s InterCity tåg som precis har lämnat Säter.
Bild 2 föreställer X2000 mellan Säter och Tenndal.

stina 2011-08-19 20:55

Bra jobbat.. och..

Bra jobbat.. och.. får man ge lite tips.. ladda ned JVC:s material (det kanske du gjort..) markvegetation förhöjer rätt mycket.. har även en favorit på TRS Download Station.. sök på "grasbuschel".. dessa ger en bra täckande markvegetation..

ekankal 2011-08-19 22:31

8 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 243644)
Eftersom den förra skogsbilden från DONJ möttes med epitet "dinsosarieaktig" så är det med viss bävan som jag visar upp en ny version av skog, denna gång till största delen med McGuirels träd.

Problemet ur DONJ synpunkten är ju att vi skall ha native fungerande skog och den skall finnas på DLS. Så utbudet är inte alltid det största.
Observera att gräs och stenar saknas ännu - det är träd försök som pågår.

Snyggt, nu ser det mer ut som "svensk" skog, med normala träd :).
Sen är det väl som du säger, ska man ha grönsaker som funkar i native-mode, så finns det kanske inte så mycket att välja på (än?), om man vill få till skog å mark, som det ser ut här i Norden t.ex.
-------------------------------------
Fina bilder ni har visat, alla andra oxå :).
-------------------------------------
Såg en vagn härom dagen, i ett godståg, som jag inte trodde fanns kvar längre, nämligen en av "Nord Mills" bulk-vagnar.
Finns/har även funnits vagnar med texten "Ät mer bröd", och ytterligare någon "slogan" på, om jag inte minns fel.
Någon som vet om någon/några av dessa oxå fortfarande rullar?
Här är vagnen som jag såg i alla fall (Ät mer pasta) på väg att hämtas av Swemaints ellok 239 (med okänt littra ;):D), och växlas in på "verkstads-bangården" för byte av hjulaxlar :D:D.

spyfrog 2011-08-19 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 243799)
Såg en vagn härom dagen, i ett godståg, som jag inte trodde fanns kvar längre, nämligen en av "Nord Mills" bulk-vagnar.
Finns/har även funnits vagnar med texten "Ät mer bröd", och ytterligare någon "slogan" på, om jag inte minns fel.
Någon som vet om någon/några av dessa oxå fortfarande rullar?
Här är vagnen som jag såg i alla fall (Ät mer pasta) på väg att hämtas av Swemaints ellok 239 (med okänt littra ;):D), och växlas in på "verkstads-bangården" för byte av hjulaxlar :D:D.

Tyvärr, jag måste nog dra ner på pastan av hälsoskäl jag.... :rolleyes:
Men som vanligt är det härliga bilder ekankal! Kul att du godkänner vår nya skog också.... ;-)

stina 2011-08-19 22:36

Oj oj oj.. Ekankal..

Du får alltid till det.. du måste ha ett grafikkort som bara NASA har tillgång till .. snyggt byggt och vilken skärpa i bilderna...

spyfrog 2011-08-19 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av stina (Inlägg 243802)
Du får alltid till det.. du måste ha ett grafikkort som bara NASA har tillgång till .. snyggt byggt och vilken skärpa i bilderna...

Personligen tror jag att det är elförbrukningen till ekans grafikkort som ligger bakom elbristen på vintrarna.... :grin:

henrik645 2011-08-19 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 243804)
Personligen tror jag att det är elförbrukningen till ekans grafikkort som ligger bakom elbristen på vintrarna.... :grin:

Det är ju också på vintrarna/hösten man sitter med Trainz.:)

X2an 2011-08-19 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 243804)

Hm. Det förklarar mycket :D

stina 2011-08-19 23:39

Det var ju inte meningen att elförbrukningen skulle komma i fokus..

Men.. but watt the heck.. appropå kort.. brukar fråga om Axamo badrestaurant tar kort och vill köpa något när vi är där och förlustar oss.. (det står uttryckligen att man inte tar kort).. jag har ibland med mig kameran och säger "jag kan ta ett"....

Kanske egentligen borde publiceras på "Offtopic".. men kör lite "Civil olydnad" här...

Syftar här på "Grafik-kort".. kommer ju dock åt forumet via nyinköpt iPhone..

bear 2011-08-20 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 243799)
Snyggt, nu ser det mer ut som "svensk" skog, med normala träd :).
Sen är det väl som du säger, ska man ha grönsaker som funkar i native-mode, så finns det kanske inte så mycket att välja på (än?), om man vill få till skog å mark, som det ser ut här i Norden t.ex.

Jag antar att ni känner till de speedtrees som pofig har gjort, som ser bra mycket bättre ut än de inbyggda.

http://trainzup.com/?p=1413

Min uppfattning är i vart fall att det är värt att titta närmare på dem.

spyfrog 2011-08-20 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av bear (Inlägg 243822)
Jag antar att ni känner till de speedtrees som pofig har gjort, som ser bra mycket bättre ut än de inbyggda.

http://trainzup.com/?p=1413

Min uppfattning är i vart fall att det är värt att titta närmare på dem.

Tyvärr så kommer pofig inte att kunna lägga upp dessa träd på DLS och vi har ju som mål att göra DONJ multiplayer så tyvärr är pofigs träd inte möjliga.
Åtminstonde har pofig sagt på N3Vs forum att han av licens skäl inte kan lägga upp dem.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:58.