Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

785 2009-03-30 16:52

Det här blir ju bra!:tumme_upp::tumme_upp: Synd bara att vi inte har nån C20, + att det finns såna begränsningar i MSTS. Trainz, tex blir det ju mycket bättre i, där kan man ju trycka på knappar, vända sig om och så... Jag uppskattar verkligen att du bygger det här!:applad::applad:

bönan 2009-03-30 16:53

Tack för kommentarerna!:grin::grin:

Pierre 2009-03-30 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av 785 (Inlägg 179064)
Det här blir ju bra!:tumme_upp::tumme_upp: Synd bara att vi inte har nån C20, + att det finns såna begränsningar i MSTS. Trainz, tex blir det ju mycket bättre i, där kan man ju trycka på knappar, vända sig om och så... Jag uppskattar verkligen att du bygger det här!:applad::applad:

Förstår inte riktigt kritiken mot MSTS och varför det skulle vara bättre i Trainz!?

Trycka på knappar och kunna vända sig i hytten, är det sånt man inte kan vara utan? Är det himla viktigt och gör MSTS väldigt begränsat? Jag tycker inte det. Finns andra saker, som t.ex. fungerande vändskiva och kunna göra fungerande vändslingor (utan fusk-växlar) som jag tycker är mycket mera viktigt!

Bra jobbat Bönan! Ser fram emot release-dagen...

bönan 2009-03-30 18:10

Jo, det håller jag med om. Trainz kan ju erbjuda mer avancerade hytter, men det tycker jag inte är allt för viktigt. Så länge man har grundläggande instrument som liknar orginalet, så är jag nöjd. Och man kan ju titta åt sidorna i MSTS också, även om det bara finns två lägen. Sen ska jag ställa en fråga: När man åker från Kungsträdgården till Hjulsta, då är väl allt under jord? :)

Bombardier Train 2009-03-30 18:11

Mycket snyggt Bönan! :)
Längtar också tills rutten släpps.

bönan 2009-03-30 18:15

Kul att ni gillar det! Noterade dock ett fel: Jag har ställt in car spawners så att bilarna ska köra i 90 km/h. Men de kör bara i ca 35-40. Vad beror det på??

Bombardier Train 2009-03-30 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 179101)
Kul att ni gillar det! Noterade dock ett fel: Jag har ställt in car spawners så att bilarna ska köra i 90 km/h. Men de kör bara i ca 35-40. Vad beror det på??

Beror förmodligen på att det är inställt på MPH (= Miles Per Hour) och inte på km/h.

Micke.L 2009-03-30 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 179105)
Beror förmodligen på att det är inställt på MPH (= Miles Per Hour) och inte på km/h.

Skulle han ställt in bilarna på 90MPH skulle dom gå mycket snabbare än 35km/h ;)

Bombardier Train 2009-03-30 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 179108)
Skulle han ställt in bilarna på 90MPH skulle dom gå mycket snabbare än 35km/h ;)

Det är klart.... Tänkte inte på det.;) :)

bönan 2009-03-31 18:40

Nej, så funkar det inte. När man ställer in farten på bilarna får man farten i m/ sek, vilket sedan omvandlas till km/h i ett annat fönster. 25 m/sek=90 km/h. Men bilarna vägrar ändå köra i 90 km/h.

bönan 2009-03-31 21:33

Har nu byggt Kristineberg. Eller iaf spåren, vägarna och själva stationen.;) Bilder kommer imorgon när miljön också är påbörjad. Jag vet hur det ser ut här, eftersom jag har bott på ett hotel som ligger alldeles vid tbanan. Óm jag inte minns fel ligger det en minigolfbana i närheten?:)

Sparkfot 2009-03-31 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 179224)
Har nu byggt Kristineberg. Eller iaf spåren, vägarna och själva stationen.;) Bilder kommer imorgon när miljön också är påbörjad. Jag vet hur det ser ut här, eftersom jag har bott på ett hotel som ligger alldeles vid tbanan. Óm jag inte minns fel ligger det en minigolfbana i närheten?:)

Ligger precis sydost nedanför söderspår.. ;)

Bombardier Train 2009-03-31 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 179224)

Tror det heter "Kristinebergs motell", men är inte säkert. Om det är det hotellet jag tänker på så är det platt (Har bara en eller två våningar) och det är troligen ett "Motell" eftersom det är så platt. :rolleyes:

Maximilian 27 2009-03-31 23:58

Glöm inte att lägga till min favvodel i tunneln: "spårförstärkarna" mellan Tekniska högskolan och Universitetet... :Fnissa:

Bombardier Train 2009-04-01 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Maximilian 27 (Inlägg 179272)
Glöm inte att lägga till min favvodel i tunneln: "spårförstärkarna" mellan Tekniska högskolan och Universitetet... :Fnissa:

Kanske det är lite för detaljerat...? Men Bönan får självklart avgöra den saken. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:27.