alex: Superdupersnyggt, som vanligt alltså :).
|
8 bifogad(e) fil(er)
Av en ren slump, så hittade jag några riktigt snygga å välbyggda ryska timmervagnar, som efter lite kladdande passar perfekt att köra i USA-tåg oxå.
Ingenting för er som är rädd för pologonspöket, bara timmerlasten till dom större vagnarna har 17.700!!!! polysar. Av samma slump, så hittade jag även några ryska "Box-cars", som oxå fick lite USA-kladd på sej. Alla vagnarna har krängande & fjädrande gång (helt j*vla sanslöst verkligt), otroligt verkliga ljud, mm (dom sistnämnda har även en "hytt" som man kan åka i). |
1 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder som vanligt allihopa.
ekankal, du får lov att sluta använda ditt grafikkort här till vintern om vi andra skall få någon el över om du kan dra runt på vagnar med 17000+ polygoner... ;) Här följer en bild på DONJ från idag. Lok nr 5, Norrsundet, tar sig en slurk vatten i Brattfors framför tomma timmervagnar på väg till Linghed. Bifogad fil 46569 Som ni kanske ser har Björnl uppdaterat nr. 5 - det är mera detaljer samt personal. Vagnarna är mina nr 25 och 24 (ja, det borde väl finnas flera nummer att välja på men å andra sidan är numren väldigt skitiga... får väl titta på möjligheten med att skriva dit egna nummer i spelet). Vattentornet är förstsåss Björnls modell av vattentornet i just Brattfors. En fråga rent allmänt om DONJs vattentorn - borde det inte stå vattenhästar bredvid dem? För själva tornen hade väl aldrig vattengivningsanordningar? |
Citat:
|
Odrägligt OT, ursäkta Ekan, dina vagnar är ursnygga!!!
Håller helt med föregående talare! Jag har hållit på med detta sen början av 1990-talet, först med "Eisenbahn.exe" som väl var den första simulatorn med egen "Konstruktor" för att bygga egna grejer med vertexteknik, mycket lärorikt men gav inte riktigt det man vill ha.
Sen kom MSTS och jag trodde att allt var löst, övertro på Bill Gates omdöme blev en grym besvikelse. Allt blev mycket bevärligt, minst sagt. Sen kom Trainz som plötsligt inbjöd till att bygga, visserligen bristfällig dokumentation, men man fick iallafall byggt fungerande grejer! Provade även nyligen på Railworks men dess byggargränssnitt är minst sagt bedrövligt och jag misstänker starkt att det vackra OR blir likadant? Alltså, man håller sig till TS2010 och känner sig trygg med det och lär sig ständigt nya saker. Så skall väl en hobby vara? En liten jämförelse med 1950-talet är kanske befogad? Man fick ett Märklintåg i julklapp när man var 10 år, och man byggde och hade jättekul. Sen kom nån Besservisser och påstod att Fleichmann var mycket mer naturtroget och bättre - alltså sälja Märklingrejerna och köpa Fleichmann, vilken besvikelse, visserligen ingen mittskena men tågen stannade oftare i växlarna än man orkade med. Sen kom Poscher med fina vagnar, och Lilliput och Lima och allt vad de hette, men man längtade tillbaks till Märklin med sin kvalitet. Sen kom nya skenor till Märklin, alltså byta tillbaks igen och så vidare. Dårarnas Paradis minsann! Nu har jag fastnat för TRAINZ och kommer därmed att förbli!!!!!! |
2 bifogad(e) fil(er)
Väldigt lugnt på forumet, denna helg.
Antingen byggs det för fullt eller är folk ute och slår klackarna i taket. Eller sitter ni och kladdar, som jag har gjort och gett Bears dragare nya kläder. En liten Arla på G. |
Känner igen detta lan..
Citat:
|
Snyggt Bengan..
[quote=Bengan;245465]
Huru gammal måste man vara för att ha sett detta fordon "live"? Snyggt jobbat.. |
Shell-Arla ?
[quote=stina;245467]
Citat:
|
Låter som dina ryska timmervagnar passar mitt nya grafikkort perfekt! GFX 570 :Yeah: Önskar jag hade det lätta gräset du har på bilderna, det som är både lite grönt och torrt. Hur blev det föresten med det svenska ångloket som endast du eller någon annan hade i sin dator än så länge? Det vackraste jag sett någonsin. Blev det "släppt" till allmänheten nån gång?
Behöve jag berömma bilderna? Farligt med din kvalitet på realitet, man blir van! :tumme_upp::ber::Yeah: |
Citat:
På vissa bilder som ryssarna har gjort är det faktiskt rätt så svårt att avgöra om det är virituellt eller om det är verkligt. Med helt underbara bilder allihopa om bara jag kunde bygga lika fint! |
1 bifogad(e) fil(er)
[quote=lan;245472]
Citat:
Arla får ej i framtiden, samarbeta med diverse oljebolag. Så dom har fått inskaffa egna dragare, till sina kommande släp. Är ej nöjd med Gulf, blir nog förändringar på henne. När jag hittar bättre bilder, att titta på. |
Kom på en detalj som fattas på dina lastbilar. Det skall sitta en "hörnpinne" med en liten knopp i toppen i hörnen fram. En del av dessa pinnar hade belysning.
De var till för att markera var man hade hörnen på lastbilen (tror jag). Annars väldigt fina lastbilar. En undran jag har är om man kan lägga på skuggor och nyanser på bilarna, så lacken ser "levande" ut? Tror att tanksläpet är fel till den lastbilen? Har för mig att det skall vara en rund tank, om det är svenska lastbilar. Tror att de som du har där är amerikanska? Kan ha fel, men tror mig minnas att de var runda. Shell kom ibland för att fylla på mormors villaolja i början av 70-talet. Det luktade alltid så gott om lastbilen. Tror att årsmodellen ligger mellan 1960 och 1967. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett okänt godståg håller i Tågarp i väntan på möte.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Antar att du menar lan's B-lok (det är då ett av dom allra snyggaste JAG har sett till Trainz i.a.f.). Det ska väl släppas till allmänheten, + en hel massa andra av lan's pärlor, så snart allt är klart med scriptning, mm :). Ang. gräset, sök på "FMA instant grass" på DLS, så finns det en hel del varianter att ladda ner. ------------------------ Bengan & rapid94: Snygga bilder (och ommålningar) från er oxå :). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53. |