Bild
1 bifogad(e) fil(er)
En bild från min bana.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
--------------------------------------------- Tack vare testbygg-programet, så kan man köra Sveriges i särklass tyngsta godståg (förutom malmtågen), "tjocktåget", som kan ha en tågvikt på upp till 3000 ton. (Containerna [Stora Ensos] på bilderna har rätt mått ;):)) |
Fantastiskt arbete - föga uppskattning!?
Ekan, du presterar oräkneliga shots från din fantastiska bana men reaktioner uteblir ofta, det mesta blir av typen "Vart har du hittat .....xxxx". Idag har jag börjat publicera en länk på Trainz Forum till min Sb-tråd för att pejla hur världen utanför Sverige reagerar? Jag tror att om du gör detsamma så kommer (kanske) bifallet av sig själv???
Du gör ett suveränt arbete genom att visa vad man kan åstadkomma med Trainz idag!!! Stort TACK för det! Länk till min post på Trainz Forum: http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=79895 Får se om nån är intresserad där eller om man skall krypa tillbaks in i sin trånga svenska röda stuga med vita knutar!? |
Åh det där ser redigt bra ut Ekan!
SECU-boxarna rullar ju till Hylte draget av T44:or här nere, redigt härlig ljudupplevelse dom dagarna då det blir redigt tunga tåg! ;) |
8 bifogad(e) fil(er)
Kan bara hålla med om att det ser verkligen bra ut ekan.
Det ångloket som du visar några poster tillbaka, är nog ett av dom finaste jag sett till trainz. Tror jag skrivit det förrut. Men om inte så har jag det nu. Marcus har rätt om SECU-boxarna. Det kan gå verkligen tungt när hon lämmnar Hylte ibland. Och det tar tid för det tåget att passera övergången innan bruket. Inte så kul om man kommer från Lidhult, men kaffe paus är bra ibland:Fnissa::Fnissa:. Själv har jag roat mig med att göra lite industriområde idag. Resultatet ser ni här. Lite Kvällsjobb. Hämta lite vagnar som står tomma hos industrier. Och dra ner dom tillbangården. Parkera vid lokstallet. Kväll. |
Snyggt jobbat Ekankal o baloo...
Fina byggen ni håller på med..alltid kul att följa upp era alster....
Själv ligger jag lite lågt.. vet inte riktigt vad jag ska börja.... Märklin, smalspår eller nåt annat.. ligger i tankevärlden.. kommer nog loss någon gång... |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hehe, ser att "ditt" 6230 oxå har fel nummer i skylten fram. Jag har rättat "mitt";):). Trevliga bilder i vanlig ordning. ----------------------------------- Tack stina, för trevliga komentarer (alltid kul när någon bryr sej) :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Dags för en uppdatering??
Rostiga Kbps-vagnar med rostiga lemmar & STL-koppel ;):). |
Oj vad det händer mycket när det gäller ruttbyggande just nu med flera som visar upp stor skicklighet med terrängen och landskapsbilden.
Jag har inte rört Trainz på nästan ett halvår men nu börjar jag känna lust att fortsätta med mina byggen. Ett fantasibygge med en hamn, industriområde, fiskeläge, en liten stadsdel plus en anslutande linje för ankommande och avgående trafik.Denna mest för att testa Lans och alla andras Svenska lok och vagnar på. Dessutom så har jag två byggen igång med malmbanan som huvuddel, en med påhittade tillägg för att få mer liv i banan och en mer historiskt riktig. De har jag inte gjort något på sedan i våras men känner att lusten att bygga ökar för varje vecka i och med att fler banor och objekt kommer till. Stickanw |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
stina: Tackar för uppmuntran. Hoppas du börja bygga något, alltid trevligt att läsa dina kommentarer du skriver om dina objekt. Lite fler bilder. Med tanke på vädret, åtminstone i Skåne. Kan ju dessa passa. Hmm, Var tusan blev regnet av?????? |
Citat:
Får jag fråga en sak angående din bana - är det en hel bana med samma detaljeringsgrad eller bygger du liksom "diaramor" (eller vad det heter) kring ett visst tema? Det ser ju nämligen rent fantastiskt realistiskt ut. :tumme_upp: |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jo, det är en och samma bana (fast det finns flera olika "banor i banan", typ stambana, inlandsbana, etc.), och jag försöker att hålla samma "standard" på hela bygget. Nu har jag ju byggt på den här rutten i några år, så på vissa ställen blir det att man får gå tillbaka och förbättra detaljerna lite, för man blir ju mer å mer kräsen, ju mer man bygger, plus att det hela tiden dyker upp bättre å finare objekt att bygga med :). --------------------------- baloo: Snyggt byggt :tumme_upp:. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett litet tåg på min skidortsbana stannar vid Åmynningens Stugområde.
|
8 bifogad(e) fil(er)
Sista bilderna från "långrakan", så har man tjatat ut den fotoplatsen, för den här gången :D:D.
Ett blandat godståg, och ett lika blandat nattåg (både vad det gäller "årsmodeller", och färgsättning på vagnarna ;):D). |
Du har..
fått till det igen Ekankal.. varför inte gå ut o fota istället?.. skojar.. du är fantastisk på att publicera bilder här i forumet...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36. |