Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

antolb 2011-10-14 15:53

Lite bilder

2 bifogad(e) fil(er)
Några bilder från Edenbridge tram. En väldigt fin spårvagnsrutt som finns på DLS.
1. En spårvagn mot Gorsefield vid Copley Row
2. En spårvagn vid 1 av 4 ändstationer på banan, Gorsefield som också är 1 av 3 stationer som man kan byta till vanliga tåg med.

ekankal 2011-10-15 09:00

4 bifogad(e) fil(er)
Det börjar bli kaos hos skitgubbarna på måleriet, med alla lok som står på kö.
Inte minst Lennart håller dom fullt sysselsatt, med alla ånglok som bara dräller in :D:D.
Konstigt nog, så ser N-loket mest färdigt ut (men det fattas lite än ;)), fast det kom sist in i kön.
Måste vara någon som har mutat verkmästare D.Yngve, eller så har han läst orderlistan uppåner (eller så har han smuttat lite förmycket på helgens dryckesvaror) ;):D:D.

lan 2011-10-15 13:35

Har vi på Medtala Verkstad byggt den? Den lämnade ju nyss verkstan för leverans, nyputsad och fin ?-)

bear 2011-10-15 14:30

Läckert Ekan, läckert...

stina 2011-10-15 22:39

Vilka bilder...

Snyggt som vanligt ekankal.....

Jockes 2011-10-16 23:46

5 bifogad(e) fil(er)
Som vanligt riktigt snyggt av er alla!! :) Antol, den spårvagnsrutten är riktigt fin. Synd att den har vagnar som inte går att köra från hytten bara.

Å här kommer lite bilder på min rutt, hittade felet på varför jag inte kunde ha mer än 4 förare, en förare (den 4:e i listan sorterat efter namn...) jag hade, hade missing kuids och kunde inte användas, då blockade han resten av alla förare efter också. Nåja, nu är det runt 10 spårvagnar på rutten och 3 linjer på spårvägen, 3 linjer till är det väl tänkt att det ska finnas :) Den gröna vagnen används på "Bibahn" som går lite ut på landet, och har tillfälligt haft en plats i centrala vagnhallen (för Ringlinjen och linje 1).

baloo406 2011-10-17 22:45

5 bifogad(e) fil(er)
Tjusiga spårvagnslinjer, Bygga stadsmiljö tycker jag är lite knepigt. Men det går bevisligen.

Några fler bilder på min så kallade bangård. Som nu växer till en stad.

Tidig morgon, några fjärr och lokal tåg väntar på att få klarsignal att köra. Och 2 kommer in.

stina 2011-10-17 22:58

Snyggt Baloo..!

Amerikannskt..ser fint ut.. du har lyckats med spåren.. Keep up the good work..

spyfrog 2011-10-17 23:03

Kul att se så mycket fina bilder - och stor spännvidd. Både stad, landsbygd och bondlurkar (USA).... ;)

Jockes 2011-10-17 23:05

Jo, stadsmiljö är riktigt knepigt. Helst vill jag ju ha hus med utstickande balkonger, tak och sånt, men ibland får man provisera. Nåja, funkar ju ibland :)
Annars är det supersnyggt byggt Baloo!! :)

baloo406 2011-10-18 01:30

4 bifogad(e) fil(er)
Man bockar o tackar för uppskattningen. Kommer några bilder till på vad som skall bli staden.
med dom önskar jag :godnatt:

Bambistor 2011-10-18 16:24

3 bifogad(e) fil(er)
;) Riktig pärla ..

ekankal 2011-10-18 18:42

Jockes: Första gången jag ser att det är lite backar i "stan" på ett spårvagnsbygge, mycket snyggt byggt, å realistiskt :).
Fina bilder dessutom.
------------------------------------
baloo: Nu rycker det jänkee-nerven igen, när man ser dina bilder :tumme_upp:.
------------------------------------
Bambi: Ser ut som en bra början, vågar vi hoppas på ett lyckligt slut oxå ;):D?

vovven47 2011-10-18 20:33

Nytt ånglok

1 bifogad(e) fil(er)
Är det nån som vet litterat på detta nya ånglok?
Observera att tendern är en L tender från E lok, men den riktiga kommer så småningom eller
så kan vi ju använda t.ex LANs A-tender till B loket.
Har suttit och filat på detta ånglok en längre tid under kortare intervall.
Fattas ännu MYCKET texturering och några detaljer, men det kommer så sakteliga......
Och................ångdomen är SVÅR att få till.......

Bengan 2011-10-18 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av vovven47 (Inlägg 247276)
Är det nån som vet litterat på detta nya ånglok?
Observera att tendern är en L tender från E lok, men den riktiga kommer så småningom eller
så kan vi ju använda t.ex LANs A-tender till B loket.
Har suttit och filat på detta ånglok en längre tid under kortare intervall.
Fattas ännu MYCKET texturering och några detaljer, men det kommer så sakteliga......
Och................ångdomen är SVÅR att få till.......

Vild gissning. A2.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.