Citat:
|
Lägga ihop banor
Hej Pe4r
Klicka på meny och välj "Merge route". Välj sedan "SkogarSverige" eller namnet på den bana du vill lägga till. I fönstret som poppar upp flyttar du banan (som kanske är röd då den överlappar din ursprungliga bana) så den kommer till den plats du vill ha den. Använd pilarna i fönstret för flyttning av såväl din bana som den nya. Klicka OK och banorna är sammanslagna. Om du får en röd flik så behöver du byta namn på laget som banan hamnar på. Klicka på den röda fliken och sedan ändrar du namnet på det nya lagret genom att dubbelklicka på det. Hälsningar |
5 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Egentligen så har man vägar så man klarar sej redan, men ser man nått' nytt som ser bra ut, så blir man lite nyfiken :). Tack för svaret (och länken) i.a.f., och tack till dej oxå, Jockes :). ----------------------------------------- baloo: Snyggt, ser ut som du har fått en liten släng av "Stinabygge" på sista bilden ;):D. Du frågade tidigare om jag kör mina tåg när jag tar bilder på dom. Det är både och, ibland är man tvungen att stå still med dom, om man vill "fota" i en speciell vinkel t.ex, lätt att missa det perspektivet annars, om man kör lite för fort. Gäller det ånglok å andra sidan, som ska bolma å ryka riktigt, då måste man köra. ------------------------------------------ Och på tal om ånglok, så blev det några bilder på en av bröderna Yngve (= Y-loket), som smög omkring i skogarna med timmervagnar :). |
Dragit mig tillbaka med en kopp kaffe..
På "röda fiket" på Gekås ... Imponerande Ekan... Ett Y som smyger fram i skogen.. Fin id'e bara tåg o skog .......
|
Imponerande målning av min "naivistiska" textur!! Nu var väl Yngve ett persontågslok men du har väl hängt personvagnen längst bak så att konduktören får jobba lite för att komma dit? Jumpa på stockar och nynna Snoddas!
|
Citat:
Så första vagnen är egentligen passagerarvagn (den ända lyxen på resan, åka nercabbat), å alla passagerarna är ute i skogen å hugger timmer, under överinseende av konduktörn, så att ingen myglar, och försöker åka "gratis" :D:D. Glömde det: Tack stina. |
Citat:
|
Tack för berömmet, Spyfrog.
Nä det är skala 1:1 jag bygger i ! Funktionellt är väl mina lok OK, men det är först när Ekan rättat till texturerna och satt dom på sin bana som dom blir snygga oxå ! |
ekankal, Jag är chockad! Mycket realistisk! Väntar på release! :tumme_upp::applad:
P.S. Ryska väg "Red Rus Road" kan laddas ner här: http://www.mediafire.com/?2w2b8aug2amjej8 |
3 bifogad(e) fil(er)
Ja du ekan, det kan vara smittande att se på stinas märklinbygge. Riktigt tjusigt litet tuff tuff tåg. Du har på din sista bild serie. Själv har jag roat mig med att sätta ut en drös med gatlampor.
Stad i ljus , som Tommy Körberg sjöng en gång. |
Citat:
och se vad som händer. |
Citat:
Fint lok i fin miljö, finns detta för nerladdning? |
1 bifogad(e) fil(er)
...och här kommer svaret på hjälpen med hur jag importerar Svensk Skog.
Man tackar för hjälpen! |
1 bifogad(e) fil(er)
Bygger går vidare och jag har blivit med blöthål.
Får se om man hittar nån typ av vattentorn för påfyllning av vatten i diverse lok sedan. Finns en liten liten stationsbyggnad intill sjön så det är från om det inte blir en liten by där. Om ni ser båda spåren så är spåret till vänster avgående från det större samhället nere i dalen, det högra spåret är för tåg som kommer från "detta hålla" och ankommer samhället, får se vad man hittar på.... Nån som har några bra ideér kanske? Nu ska jag nog provköra nått ånglok tror jag. |
En Bild
1 bifogad(e) fil(er)
En bild från min tunnelbanerutt. Två C20 set passerar över Skurusundsbron en tidig morgon.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:41. |