![]() |
Ja, jag blev glatt överaskad när jag hittade den. Sökte efter "bridge" och fick ett par träffar... Denna bro råkade finnas på sista sidan... Tror att det var på train-sim.com.:)
|
Men det är fortfarande samma eländiga fel med biltrafiken. Jag har noggrant kollat i RE att bilarna ska köra i ca 85 km/h. I simulatorn kör jag sedan brevid bilarna. Jag håller samma hastighet som de, och hastighetsmätaren visar knappt 30 km/h. Och det är inte tågets mätare som är felinställd, för samma hastighet visas också (i km/h) i Track Monitor och på den röda lokdatatexten man kan få upp. Så vad tusan är fel?!?:vetej::vetej:
|
Ser bra ut och jag vet att det är svårt att hitta en bro som liknar den man behöver, fast den du hittat är bra lik. Men den ser för kort ut!? Hur lång är den? Tranebergsbron är 450 meter lång enligt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tranebergsbron
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej!
Det blev fint med bygge av Tranebron. Angående biltrafiken kan också hur stor trafiktätheten att göra med hastigheten. Alltså mindre täthet ju högre hastighet. Det är visserligen inget fel på simmen som ni tror. Jag såg en mopedist som höll 90 km/h på motorväg, hehe, i min rutt. |
Aha. Jag satte trafiktätheten till 3 bilar/sek i ytterfilerna och 5/sek i innerfilerna. Märkte att bilarna i den innre filen körde lite fortare. Det blev nog alldeles för tät trafik på bron. Hur tätt tycker ni att det ska vara?? Angående bron vet jag inte exakt hur lång den ska vara, men jag kan nog göra så att vattnet blir lite bredare.:) Och Pierre, du har rätt om fundamenten. De vid ändarna går inte ända ner.:grin:
|
Nu har jag ändrat spawnintervallen till 15 sek i ytterfilerna och 20 i innerfilen. Ger ca 80 km/h över Tranebergsbron.:)
|
Bra att det fixade sig! :)
|
Citat:
|
Tackar!:D:grin::)
|
Bilder?:tumme_upp:
|
Finns på föregående sida!:D
|
Hej! Skulle öppna och bygga lite idag, men när jag skulle använda enirokartan funkade det inte. Man fick upp kartbilden, och det gick att zooma, men menyerna för att växla till flygfoto mm syntes inte.:vetej:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03. |