Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

benkegbg 2012-01-08 09:48

Hej Ekankal och god fortsättning.
Länken du gav är till en fantastisk guldgruva med material till Trainz. Synd bara att den är på polska och är lite svår att hitta i. Men, som sagt, den innehåller mängder av saker så det är bara att leta, prova, öppna och se. Än en gång stort tack.:tumme_upp:
Hälsningar

ekankal 2012-01-08 22:55

4 bifogad(e) fil(er)
God fortsättning på dej själv, benkegbg :).

En gammal spårvagn avgår från den öde ändhållplatsen, tillbaka in mot stan igen.
Undrar bara hur tusan föraren kunde upptäcka mej, när jag var uppe i träna' å klängde, för att ta en av bilderna ;):D:D.

baloo406 2012-01-08 23:12

6 bifogad(e) fil(er)
Det är väl klart man upptäcker någon tok med en kamera i lövverket ekan.:D
Fin liten spårvagn.

Slänger upp några bilder från mig.

Måste säga att Ts12 är en positiv överraskning (ta i trä). Min dator gillar den mycket bättre. Sen jag förde över banan till denna versionen av trainz. Nu kan jag köra det med allting på fullt. Och det här med layers var en trevlig överraskning. Mycket enklare att göra miljöer.
Dock har jag fått byta ut en del av grönsakerna i det. Mycket som ser bra i 9:an ser korkat ut i 12:an. Ni kan nog se vad jag menar på dom sista 2 bilderna.

Med detta önskar jag:godnatt:

Men på det stora hela fungerar det bra.

spyfrog 2012-01-08 23:40

Dött?

Eftersom ju Trainz förklarats dött så vill jag posta en länk som jag tycker motsäger påståendet:
http://www.youtube.com/watch?v=Ndf4O...=youtu.be&hd=1

X2-lover 2012-01-09 11:48

Mycket snyggt ekankal allas våran trainz gud! :ber: :ber: :ber:
Fint baloo406 men svenskt är mycket, MYCKET snyggare. Baloo börja bygg svenskt nu tror att det skulle bli skit snyggt då! :tumme_upp:

Fint Baloo och ekankal! :drool:

benkegbg 2012-01-09 19:27

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av baloo406 (Inlägg 253609)
..................
Måste säga att Ts12 är en positiv överraskning (ta i trä). Min dator gillar den mycket bättre. Sen jag förde över banan till denna versionen av trainz. Nu kan jag köra det med allting på fullt. Och det här med layers var en trevlig överraskning. Mycket enklare att göra miljöer.
Dock har jag fått byta ut en del av grönsakerna i det. Mycket som ser bra i 9:an ser korkat ut i 12:an. Ni kan nog se vad jag menar på dom sista 2 bilderna.
..............

Trevlig Baloo406 att du har glädje av TS12. Apropå träd och annat så undviker jag Speed Tree i 12-an (och 10-an) för de ser så grova och konstiga ut. Tacka vet jag Pofig's grönsaker. Det är träd med detaljerade löv och barr som inte ruskar på sig såsom Speed Tree gör utan svajar lite i vinden.
Tyvärr har jag ingen länk att bjuda på. Den sida som jag laddade ner alla fantastiska sakerna från har upphört. Har allt sparat i en mapp så möjlighet finns att dela med sig - men upphovsrätten sätter stopp. Du kan alltid prova att söka på "Download Pofig Trainz" eller något sådant på Google eller DLS.
Hälsningar

ekankal 2012-01-09 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 253699)
Trevlig Baloo406 att du har glädje av TS12. Apropå träd och annat så undviker jag Speed Tree i 12-an (och 10-an) för de ser så grova och konstiga ut. Tacka vet jag Pofig's grönsaker. Det är träd med detaljerade löv och barr som inte ruskar på sig såsom Speed Tree gör utan svajar lite i vinden.
Tyvärr har jag ingen länk att bjuda på. Den sida som jag laddade ner alla fantastiska sakerna från har upphört. Har allt sparat i en mapp så möjlighet finns att dela med sig - men upphovsrätten sätter stopp. Du kan alltid prova att söka på "Download Pofig Trainz" eller något sådant på Google eller DLS.
Hälsningar

Ser bra ut.
Här finns Pofig-trees http://429786.ucoz.ru/
__________________________________________________ __
Trevliga bilder, baloo.

spyfrog 2012-01-09 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 253736)
Ser bra ut.
Här finns Pofig-trees http://429786.ucoz.ru/
__________________________________________________ __
Trevliga bilder, baloo.

Viss komik är att en av de enda texterna som är på engelska på Pofigs sajt som ekan länkar till är just "SpeedTree for Trainz by Pofig" - vilket är titeln på sidan.
Det är nämligen så att Pofigs träd är just speedtrees, dessa som "benke" ville undvika. Så låt oss konstatera att det inte är tekniken som brister i de medföljande träden utan utförandet.... Pofig bevisar att speedtrees kan vara snygga! :)

benkegbg 2012-01-10 00:48

Just det. Kanske jag uttryckte det lite "luddigt".
Det är Speed Tree som följer med Aurans/N3V trainzskivor som är dåliga. De Speed Tree som Pofig har gjort har bättre grafik, tycker jag,

ekankal 2012-01-10 14:05

5 bifogad(e) fil(er)
Drygt 14.000 Canadensiska hästkrafter, en oherrans massa containervagnar (tillverkade i Saudi-Arabien!!!!), och en stackars skolbuss, som antagligen blir aningen försenad ;):D.

ekankal 2012-01-10 22:06

3 bifogad(e) fil(er)
Hittade ett litet roligt diesellok på DLS i dag.
Roligt så tillvida, att man kan få en växlare att kliva av och på loket (på olika ställen/fotsteg) under spelets gång (+ lite andra funktioner).
Kanske nått' för våra scriptkunniga att kika på?? :).

Å nu blir det Hamra å ånga å tygvagn ett tag ;):D.

lan 2012-01-11 10:19

Ekan,
kan du meddela lokets kuid, för det är värt att titta på. Min V3 är tänkt att fungera på samma sätt men en gnällig Åssbon på fotsteg och mellan buffertar.
Försvenskning var ju standardprocedure när man höll på med MJ på 50-60-talet, det fanns ju inte mycet svenskt då. Snyggt målat och vädrat!

spyfrog 2012-01-11 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 253828)
Hittade ett litet roligt diesellok på DLS i dag.
Roligt så tillvida, att man kan få en växlare att kliva av och på loket (på olika ställen/fotsteg) under spelets gång (+ lite andra funktioner).
Kanske nått' för våra scriptkunniga att kika på?? :).

Å nu blir det Hamra å ånga å tygvagn ett tag ;):D.

Är det ett gammalt öststatslok månne? Tycker att designen lutar däråt?

ekankal 2012-01-11 11:55

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 253854)
Ekan,
kan du meddela lokets kuid, för det är värt att titta på. Min V3 är tänkt att fungera på samma sätt men en gnällig Åssbon på fotsteg och mellan buffertar.
Försvenskning var ju standardprocedure när man höll på med MJ på 50-60-talet, det fanns ju inte mycet svenskt då. Snyggt målat och vädrat!

Här finns loket. som jag tror är Australiensiskt?? (har klokoppel orginal, som jag har bytt ut på "mitt").

baloo406 2012-01-13 13:17

6 bifogad(e) fil(er)
Tack för tipset om profigs grönsaker benkegbg, och ekan för länken. Det var en himla massa saker där fanns.
Själv använder jag också en hel del träd o buskar från JVC (paywere). Dom är också väldigt detaljerade och rör sig lite lätt i vinden, och sen har han något som kallas bb träd.
Dom följer kameran, och det gör att dom inte tar så mycket kraft från datorn. Fungerar riktigt bra faktiskt. Men man får var lite nogrann när man ställer ut dom, annars snurrar dom igenom hus och annat.

==X2-lover.. Jag tror inte jag kommer att börja på något svenskt, inte ännu i varje fall. Jag gillar USA tågen. Men man vet inte vad framtiden har i sitt sköte:visslar:
Jag började med USA tåg, när jag upptäckte trainz. Och då visste jag inte om detta forumet, utan var mest på det engelska. Och där fanns mest att ta reda på om deras järnvägar. Så det blev dom, med förkärlek till BNSF. För jag gillade färgen på deras lok.

==Det var ett rejält Containertåg du har igång ekan. Man kunde nog hunnit med middagen innan det passerat.

Nog med text lite fler bilder från mig.
Ett container tåg på väg ut mot linjen. och skall börja stigningen mot högre höjder.

Det smög in sig en bild på ett lokalt godståg på väg in till Bangården.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.