Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Rojje 2010-06-16 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Rocangus (Inlägg 212678)
Jag börjar känna mig lite ignorerad då man har svarat på andra trådar i Landskapsdesign för Kuju Railsim men inte min om "Plötsligt fel".

Kan med största sannolikhet bero på att ingen vet svaret just nu på just det inlägget. Hav tålamod. :)

trainz_bonden 2010-06-18 19:05

Jaha idag har man lyckas med att backa in en av våra traktorer i en knut på vår maskinhall, viserligen är maskinhallen i plåt så ingen större skada skedd men ändå tråkigt :(

Dson 2010-06-18 22:47

Det ihärdiga skyfall som kom idag och än håller i sig, översvämmar alla bäckar och åar, vilket gör att folk under kvällen gått man ur huse för att dämma upp och rädda hus och annan egemdom. Inatt har vi i mitt område ett vaktschema, där två st. alltid håller koll på en brunn för att rensa.

Ingen har väl dött av lite vatten, heh?

http://op.se/are/1.2121664-e14-avsta...oversvamningar

Basse 2010-06-27 16:59

Skadade ryggen ganska allvarligt i helgen, blir att röntga i veckan så inget har gått riktigt galet. Konstant smärta, får se hur det går att jobba imorgon...

Sparkfot 2010-06-27 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 213459)
Skadade ryggen ganska allvarligt i helgen, blir att röntga i veckan så inget har gått riktigt galet. Konstant smärta, får se hur det går att jobba imorgon...

Låter som att du inte borde jobba tills dess att du fått besked om vad det kan vara. Diskbråck kanske?

Kristian 2010-07-01 00:26

Har fått en massa morgonpass nu i början, tvi! Jag vill ju jobba kväll/natt... Man hunsar med oss "broilers" och gör precis tvärtom mot vad vi vill. :p

maxlk96 2010-07-04 16:11

min dumma dator krachade igårkväll och nu har jag äntligrn fått igång den med hjälp av systemåterställning och allt vad det heter=allt har försvunnit från trs. plus att jag har hösnuva som gör sommaren till ett hel*ete:tumner: :datastrul:

Marcus Gustavsson 2010-07-12 00:05

Processorfläkten alternativ processorn är på väg att ge upp i hettan, datorn stänger av sig automatiskt efter ett par min och ett program jag använder mig av rapporterar att 3 utav 4 kärnor håller en temp på 100 grader.
Så jag sitter i skiten, havererar det så har jag inte råd att laga det förens om ett par månader....

X10rules 2010-07-12 10:33

Jag tycker inte alls om min nya kamera som jag pungat ut två laxar för, men jag kan inte lämna tillbaka den för att mitt underbara lilasyskon har gjort sönder orginalkartongen. JIPPIE! :tumme_upp:

Micke.L 2010-08-05 20:03

Har upplevt sämre skärpa med mitt tamron 90, och skickade in det till japanphoto igår, och dom testar det och säger att dom får kanonskärpa, på två olika kameror..

Jag förstår inte hur det går till eftersom jag inte fått den knivskärpa jag fick direkt när jag köpte objektivet..
:vetej:

Sparkfot 2010-08-06 01:10

Blev getingstucken igår i handen av en till synes agressiv geting som dock slapp undan dödstraff.

Mikey 2010-08-07 22:55

Då verkar min dator ge upp för 4e gången på 2 år, efter 4 bluescreens och minst lika många omstarter så gick den till slut igång! :mad:
Något positivt är dock att jag investerade i en extern hårddisk för nån månad sen, så mina 300 tågbilder är iallafall räddade!

Sen så stängs datorn av varje gång jag försöker spela, även fast den inte är varm :datastrul:

Nåväl, då lär väl morgondagen ägnas åt en omformatering om den inte blir bättre inatt...

Olaf Lindström 2010-08-09 09:34

Köpte en ny dator(laptop) för någon månad sedan, den har tangentbordet dött på och hamnat i moment 22(den ber mig välja om ja vill återställa datorn eller ej p.g.a det trasiga tgt-bordet).

Sen fick jag mobilräkningen från utlandsvistelse och ser att mobiljäveln(nokia borde läggas ner) har kopplat upp sig ofrivilligt för mig...

maxlk96 2010-08-09 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 215594)
Köpte en ny dator(laptop) för någon månad sedan, den har tangentbordet dött på och hamnat i moment 22(den ber mig välja om ja vill återställa datorn eller ej p.g.a det trasiga tgt-bordet).

Sen fick jag mobilräkningen från utlandsvistelse och ser att mobiljäveln(nokia borde läggas ner) har kopplat upp sig ofrivilligt för mig...

det hände för mig i sverige med internet och räkningen blev på ca. 9000:tumner::mad:

Schulz 2010-08-11 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström (Inlägg 215594)

Gränsroaming har sin charm. :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.