![]() |
Rutten ser ut att fortsätta i samma hel grymma stil, riktigt fint jobbat Totte.
|
Halden, Tistedal och Aspedammen klara....
Hej!
Ja, nu är Halden, Tistedal och Aspedammen klara. Halden är jag mycket nöjd med. Allt funkar bra med signalerna. :) |
Kornsjø klart...
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, äntligen är hela Norge klart! Kornsjø station med folk. Sista norska signal. Första svenska Mazz signal. |
Citat:
Mvh lukas |
Snyggt Totte! :)
Mycekt bra att du fixat till så att Hastigheten visas på ATC'en :tumme_upp: |
Citat:
|
Citat:
Tack för trevliga kommentarer! När det gäller ATC, jag fixade den. Förut var det bromstryckmätning från början. Kolla inlägget 1515. |
Jaha, då vet jag. :)
|
Så här långt har...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Så här långt har jag placerat signaler, bommar, milepost och justerat gantrybryggorna. Allt funkar perfekt nu. Kul att kunna placera Mazz signaler. Jag fick av banverket för länge sen om var signaler skall placeras. :tumme_upp: :Yeah: |
Spännande att följa ditt i alla avseenden imponerande projekt! Önskar dig lycka till med fortsättningen, jättekul att det går bra och att du kommit till signal-sättningen på svenska sidan nu!
:tumme_upp: |
Citat:
|
Citat:
Angående plattformar har jag gått efter verkligheten som möjligt. I Kornsjø har tåguppehåll upphört för några år sen. |
Men om inga tåg stannar, varför står det då människor på plattformen? Fotar de tåg? :grin:;)
|
Citat:
|
Hej!
Totte fixade signal-speed-display i Cabeditor, som finns under C:Program\Microsoft Games\Train simulator\Editor & Tools :) |
Citat:
|
Nej, tyvärr. Det är lite för komplicerat. Men pröva dig fram i Cab-editorn! Öppna RC-lokets hytt i programmet,
och sen kan man infoga funktionerna. :) |
Citat:
|
"Signal speed display" visar hastigheten som nästa signal visar. Till exempel om nästa signal visar "kör 40" visas 40 i SSD. Visar signalen "stopp" visas 0. Visar signalen "kör" visas ruttens största tillåtna hastighet alternativt den maxhastighet man sätter i Cabeditor, om den är lägre än ruttens sth vill säga. "Signal speed display" visar alltså inte vad hastighetstavlorna visar, tyvärr.
Mycket visar blev det...:) /Micke |
Citat:
|
Citat:
/Micke |
Citat:
I cab editor kunde man också ändra till något som hette ATC-Display. Vad är det?? |
Citat:
Men nu håller vi på och spårar ur den här tråden som ju handlar om Trollhättanrutten.:) /Micke |
Citat:
Ja, nu får vi hålla oss till ämmnet:visslar: |
Tack! Det är bra nu.
|
Nu stannar jag med signalerna...
Hej!
Nu stannar jag med signalerna vid Skälebo. Jag bygger numera i område Upphärad c:a 2 mil från Thn. Bilderna kommer inom kort. |
Hej!
Jag ändrade mig, Bygger nu Vänersborg mot Herrljunga. Jag väntar fortfarande på färdigställande av Vänersborgs station. :) |
Hej!
Jag tycker att din rutt är värd all beröm som finns! :tumme_upp: Vet du på ett ungefär när uppdateringen kommer? :) |
Citat:
Tack! När den blir klar, det vet jag inte. |
Citat:
|
Hej!
Har bara en undran: När den nya versionen av Thn-rutten kommer, ska man ha den gamla versionen först, och sedan lägga till den nya? (Fast det kanske du inte vet i dagsläget) :) |
Citat:
|
Citat:
|
Jo, troligtvis. Men man skriver över all filer och ersätter dem med tvåan. :) (eller!?)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla aktiviteter till Light passar inte alls till Thn_2, tyvärr. Ni måste skapa nya aktiviteter då.
|
Ja, jag håller på med placeringen av gantrystolparna och vägar mellan Vänersborg till Grästorp trots jag placerade signaler och V-signaler så funkar rutten utmärkt. :tumupp:
Inga bilder ännu, ni får vänta ett tag. |
Trevligt, lycka till med bygget och ta backup ofta!:tumme_upp::tumme_upp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42. |