![]() |
Labonte
Om du inte förstått problemet kanske du ska läsa igenom tråden. ;) :) Det har flertalet gånger inträffat att trådar blivit "oläsliga" för att medlemmar inte riktigt varit på det klara hur editeringsfunktionen skall användas. Jag har skrivit exempel hur medlemmar gjort på forumet här 2-3 gånger i denna tråd så jag är ganska säker på att du bör få en uppfattning om du läser tråden igen :) |
Citat:
Exempel Motivering .... Mats |
Citat:
Ja det var lysande exempel på detta problemet... MVH Kenneth |
detta är även ett lysande exempel på varför man inte ska ha längre tid att editera inlägg än tex 30 min... Många utav svaren i tråden som MatsH länkade till kom mindre än 1 timme efter tråden skapades.
Nä, editeringsmöjlighet 30 min eller högst 1 timme |
Citat:
ja se dagens ungdomar (nu kände jag mig som att jag just passerade 60år ålder ;) ) får dom inte lära sig vad "Frihet under ansvar" och individuellt ansvar är idag i skolan? mina 2 ören är att kan man inte uppföra sig på ett vanligt internet forum så kanske man inte ska vara där. /Daniel |
Ah... missuppfattade dig då. Sorry! :o
Håller helt klart med dig i det du säger! :) |
Inte för att jag skriver så mycket i just det här forumet, men:
Bara att skriva i ett forum där jag inte kan redigera mina egna inlägg ter sig främmande, ungefär lika främmande som att redigera sin egen post för att ”rädda sitt eget ansikte” i en urspårad debatt, eller att bli sur och radera allt man tidigare sagt. Till er som vill ha så lite som 30minuters redigeringstid: Har det aldrig hänt att ni i all hast slängt iväg ett inlägg på morgonkvisten innan jobbet eller liknande, kanske som hjälp på någons ”hur gör man för att…” för att sedan på kvällen upptäcka att det finns en halv mening för mycket (upprepad) efter diverse klippande och klistrande. Med tanke på hur väl t.ex. fenomenet särskrivning är utbrett på det här forumet (och många andra) så kan man nog bara befara att inläggen kommer att bli än mer felaktiga och därmed svårlästa med dessa begränsningar av redigeringsmöjligheten. Med andra ord så tycker jag de föreslagna 12 timmarna verkligen är ett minimum. Jag tycker istället att det fåtal som missbrukar redigeringsfunktionen kunde få restriktioner på att redigera, för det är väl ändå ett fåtal? Vilken är föresten nu gällande tid för redigering? Avslutningsvis så kan jag säga att jag aldrig redigerat ett inlägg i annat syfte än att förbättra eller ändra en felstavning/formulering och då oftast med en liten förklaring på vad som ändrats eller tillagts. Edit=felaktig formulering ;) |
Citat:
|
Med risk för att bli kallad gnällig skulle jag vilja yttra mig i denna tråd.
Med tanke på de konstigheter som fanns förut tycker jag att ingen skall kunna redigera sina inlägg. Skriver någon så fel att ingen förstår vad som menar får detta korrigeras i ytterligare ett inlägg. Jag upplever det som tråkigt när jag letat efter ett speciellt inlägg och finner att innehållet är helt ändrat eller kanske till och med borta. Om det bara är vissa, så som beskrivits tidigare, som har möjligheten att redigera undrar jag hur dessa väljs ut. Naturligtvis måste Fredrik, så som admin, kunna redigera inlägg. Men ibland, utan att egentligen veta, får jag ett intryck utav att Fredrik verka väl villig till att ta bort inlägg. |
Citat:
Det där var väl i princip en sammanfattning av hela tråden (bortsett från den nya kritiken mot Fredrik)? |
Citat:
Edit=ändring från dina felaktigheter till ditt inläggs felaktigheter |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Läs ditt eget inlägg och finn åtminstone två formulerings/stavfel likt sådana som åtminstone jag skulle vilja kunna åtgärda i efterhand, men det är ju klart att man inte har något behov av att åtgärda dessa fel när man inte ens har upptäckt dom. |
Visa på dem
|
Citat:
Du hittar dom alltså inte själv? Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20. |