Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hur hittar man på detta Forum ???? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33454)

Nils Blid 2012-11-28 22:39

Håller med Lennart. Jag har ju ett par download-banor och i dem finns inte en tillstymmelse till Redigera tagg. Nu har jag ju dessutom fått förträfflig undervisning genom den här tråden om den svåra konsten attt redigera tagg.

Nisse

lan 2012-11-28 22:47

Tack Nisse,
nu är vi två begåvningsreserver :Fnissa: Jag tror detta är något som ligger i forumets sätt att hantera olika webläsare, men det är bara en grov gissning. Använder du IE8-9 ???

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 270674)
Håller med Lennart. Jag har ju ett par download-banor och i dem finns inte en tillstymmelse till Redigera tagg. Nu har jag ju dessutom fått förträfflig undervisning genom den här tråden om den svåra konsten attt redigera tagg.

Nisse

Totte 2012-11-28 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 270675)
Tack Nisse,
nu är vi två begåvningsreserver :Fnissa: Jag tror detta är något som ligger i forumets sätt att hantera olika webläsare, men det är bara en grov gissning. Använder du IE8-9 ???

Både du och jag har IE 9.0. Är det inte konstigt? Tror inte IE har med att göra. Det kan var nå´t med inställningar att göra med.

lan 2012-11-28 22:56

Nu "skiter" jag i taggar för idag ...

... och går och lägger mig! :godnatt:

svenolov 2012-11-28 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 270675)
Tack Nisse,

Om det skulle bero på webbläsaren så prova Google Chrome, den använder jag. Om inte det hjälper så kanske du har så många tillägg i din webbläsare, så sidan blir delvis blockerad. Det har hänt andra. Ett tredje alternativ är att kolla dina personliga inställningar i e-buzz. Jag vet inte vilken inställning, i så fall, som du ska kolla. Men du kan ju gå igenom allt.

lan 2012-11-29 09:29

Uppgivet!!!

Nu har försökt ALLT. bytt Webläsare, ändrat installningar både i webläsaren och forumet, stängt av säkerhetsprogram m.m.

Inget "Redigera Taggar finns!!!

Så nu får ni vara utan mig vad gäller TAGGAR !!!!

svenolov 2012-11-29 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 270687)
Nu har försökt ALLT. bytt Webläsare, ändrat installningar både i webläsaren och forumet, stängt av säkerhetsprogram m.m.

Inget "Redigera Taggar finns!!!

Så nu får ni vara utan mig vad gäller TAGGAR !!!!

Så lätt kommer du inte undan. Du har själv sagt att alla ska ta ett krafttag. Det är lite märkligt att just du är drabbad. Nånstans finns ett fel. Skicka ett PM till Fredrik, han kan kanske lösa ditt problem. Finns det fler med samma problem?

Alla andra som kan redigera taggar kan väl hjälpa till. Det finns ju inget krav på att det är just den som har startat tråden som bara har möjlighet att lägga till taggar.

Totte 2012-11-29 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 270694)
Finns det fler med samma problem?

Se inlägg 36.;)

svenolov 2012-11-29 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 270695)
Se inlägg 36.;)

Som sagt, kontakta Fredrik! Jag har inga fler förslag.

Nils Blid 2012-11-29 10:33

... och 46.

När jag letade efter Redigera taggar fick jag upp en Edit-ruta bredvid Citera. Den har inte kommit tillbaka.

Jag går f ö inte in och ändrar inställningar. Då blir det bara pannkaka.

Nisse

rely 2012-11-29 14:21

Jag ser inget "redigera taggar" alternativ längst ned på sidan.

svenolov 2012-11-29 15:34

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 270705)
Jag ser inget "redigera taggar" alternativ längst ned på sidan.

Det bör se ut som den bifogade bilden nedan. Om inte, så kontakta Fredrik !!!

EDIT: Observera också rutan Regler för att posta (befogenheter, inställningar).
-

lan 2012-11-29 18:09

Hm...

1 bifogad(e) fil(er)
Jo då, Svenolov, fältet "Taggar" finns, i de inlägg du lagt dit sådana, men till höger är det väldigt ödsligt. Se bild:

svenolov 2012-11-29 18:31

Lennart, du verkar inte ha dom rättigheter som krävs. Fråga mig inte varför.
Åter igen, det här kan nog bara Fredrik svara på.

EDIT: eller så har du alldeles för breda bilder. Det är kanske därför "Redigera taggar" hamnar uti cyber-rymden? (ironi) ;)

lan 2012-11-29 19:08

Kan inte ha med bilderna att göra för i Download använder jag bara standard 1200x900. Mina rättigheter har jag ingen aning om men jag har kontaktat Frdrik om detta! Jag är tydligen inte ensam om detta problem!?

Vi får avvakta och se om det löser sig, annars får väl du övergå från att skriva skript till att skriva Taggar :Fnissa:

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 270725)
Lennart, du verkar inte ha dom rättigheter som krävs. Fråga mig inte varför.
Åter igen, det här kan nog bara Fredrik svara på.

EDIT: eller så har du alldeles för breda bilder. Det är kanske därför "Redigera taggar" hamnar uti cyber-rymden? (ironi) ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19.