![]() |
1 bifogad(e) fil(er)
Mej veterligt så funkar väl ingenting som är beroende av STL Signal Library <kuid2:177292:209011:>.
|
Juste, tror att Nisse visat på de där felen förut. Dessvärre inget som jag själv kan fixa på rak arm, men jag är i kontakt med Svenolov så förhoppningsvis kan vi reda ut problemet, men det kan ta lite tid.
Spårspärrarna kanske Lan har koll på vad de använder för modernare teknik för växlelklot? Jag tror att den tekniken som jag använde är utdaterade redan i TS2010. |
Spårspärrar...
5 bifogad(e) fil(er)
TANE vägrade läsa CDP-filerna så jag fick ta den kära köksvägen:
In med CDPerna i CM 3.3, uppdaterade till 2.9 (Shift-Crtl-C) - bild1 och 2. Spåret var inte uptodate så jag gjorde ett nytt 3.3 "stitched track". Sen drog jag in allt till TANE som svalde allt utan ett knyst. Om nån vill testa paketet i TANE så bifogar jag en CDP. EDIT: ljuden fixade |
Du "råkade" sätta repeat-delay till 1,0 i stället för 1,1 när du uppdaterade grejorna, så växelljudet upprepas i all evighet ;).
|
Bannade TANE
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Ekan, det var samma på växelomläggarna, hade inte lurarna på mig, fixar och uppdaterar.
EDIT: ny vers upplagd. Det kommer ev. en uppdatering av spåret med nåt maffigt katastrofljud ! EDIT2: Jaha, i TANE fungerar varken spårljud eller urspårning alls. Ljudet spelas aldrig upp och tåget packar ihop sig som en kortlek efter urspårning, jag skall påpeka detta för N3V. I TS2010 däremot fungerar allt, mina katastrofljud spelas och tåget ser "bra" ut efter urspårning (bild). |
Ts2010 ok
5 bifogad(e) fil(er)
... men inte TANE, men jag laddar upp spårspärrsspåret med "katastrofljud" för de som vill prova (i TS2010!). Har gjort ett inlägg i Kickstarter Forum, så får vi se om det händer nåt(??????):
Några bilder på en "derailment" i 2010 och asseten: 1. hur jag drog spårspärrsspåret. 2-4. Hut det såg ut i "moderat" hastighet- |
Citat:
|
Lan: hur menar du att det ser ut i TANE? Hade de inte lagt till någon collision-detection för att urspårningar skulle bete sig mer realistiskt, eller var det bara ett stretch goal i Kickstarterkampanjen?
Ekan: Tack för länken, hade inte sett den posten! Är det någon som laddat ned denna build och kontrollerat att det faktiskt är åtgärdat? Edit: Det verkar vara en intern build som de pratar om, så ni får nog vänta på nästa service pack. |
3 bifogad(e) fil(er)
Jag hittar inget sätt att fixa detta, själva urspårningen går att göra realistisk, men i slutänden buntas hela tåget ihop med lok och alla vagnar på ett ställe - 3 bilder på hela förloppet, sista bild är nära slutläget.
|
Citat:
|
Semaforerna...
1 bifogad(e) fil(er)
... i TANE:
Jag satte build 3.7 på Sveolovs signalskriptbibliotek, rättade några trivialfel och det hela slutade med 2 felmeddelanden (se bild). Vet inte om detta kan hjälpa Svenolov ? |
Fast om alla vagnar spårar ur på exakt samma ställe där spåret tar slut och har ungefär samma hastighet vid urspårningen så är det ju fysikaliskt logiskt att de hamnar på exakt samma ställe :rolleyes:
Själv fäster jag inte så stor vikt vid det, det är ju meningen att vi ska köra tåg, inte spåra ur dem! ;) Intressant med build-uppdateringen, du lyckades gå förbi de scriptfelen som jag inte kunde fixa! Dock så kan det vara så att länkningen misslyckas på grund av felen, så vi ska nog inte hurra förrän vi kommit över bäcken. Hur ser resten av felmeddelandet på rad 2 ut? |
1 bifogad(e) fil(er)
Intressant, har tillkommit några fel sen jag sidt var inne i CM. Ny bild:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Detta är väl inte en "järnvägsmannamässig" önskedröm, men en "järnvägssimulerares" :kora: |
Urspårning fixat...
2 bifogad(e) fil(er)
... en "järnvägsmans" mardröm har blivit sann :rolleyes:
Hur jag fixade det kan ni lista ut av bilderna: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25. |