![]() |
Hej Kenneth!
Jag skickade Tgatool2 till dig per email. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9658220649.JPG MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
Hej Kenneth!
Det var ett tag sen statusen visade sist. Hur går det nu? Den rutten verkar spännande tycker jag. Hoppas att du är sugen att fortsätta bygga. Lycka till![8D] http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/9658220649.JPG MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
Hej!
Som jag skrev i ett annat inlägg här på forumet så har jag haft en ryggskada (diskbråck) och har det fortfarande. Men nu är den värsta pärsen över hoppas jag och då hade jag tänkt att fortsätta med detta "gift". Men som jag skrivet till en del av er härinne via mail och annat så kommer jag inte att stressa fram något utan jag kan vara glad för den tid som man kan sitta upprät i en stol och då framförallt framför en skärm. Det kommer och går den här "skiten", men nu är det väl på väg att släppa hoppas jag men man vet aldrig. Jag kommer i varje fall att göra ett försök..... MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
Hej!
Trevligt att du fortsätter bygget, hoppas att din ryggskada blir bra snart! Appropå det du sa tidigare med gratis programet från PChemma. Så gjorde jag nästan samma misstag.. Fick ett gratis program från Pc för alla som heter Eraiser( tror jag ) Tyckte väl att det låter ganska bra att rensa lite på datorn (den datorn som jag bygger min rutt på, hade väl kommit ganska långt och tänkte att jag behövde göra en backup på rutten på en skiva. Men dum som jag är så gjorde jag inte det innan jag installerade Eraiser. Jag testade Eraiser och nu när man startar datorn så funkar den inte.[V][V]:( Så detta program vill inte jag rekomendera.. Men jag kanske gjorde något fel, det kanske fungerar helt utmärkt annars[B)] //Basse http://www.geocities.com/jan_karrback/tags/VL_X50.gif |
Hej alla!!!
Har nu kommit igång med bygget igen....Har kört en del av rutten för att kolla av hur mycket man hade gjort....Man glömmer lätt när man inte har hållt på med det ett tag... Har dessutom en del ommålningsjobb på gång ochså, eller i varje fall ideér till olika projekt som jag kommer att börja med så småningom. Det är dessutom ingen idé att fråga när denna rutt kommer att släppas, det vet jag inte ens själv. Jag vill inte lova något eftersom jag har de problem med ryggen som jag har. Men jag skall försöka bygga lite på rutten varje dag, så får vi se vad det slutar.... Ha det bra/Kenneth |
Citat:
Jag tycker jag känner igen det..... Det rensade väl hela datorn totalt med alla partitioner och allting???? Tycker, rent ut sagt, att det är skit när tidningar lägger med sådana kraftfulla program. Jag fick mitt genom PC Hemma, och det är många som läser denna som inte förstår sej på det här med datorer..Läste på en sida om dettta program, Q&Q Safeeraser, att det är ett program som både Nasa och FBI använder när de skall rensa sina datorer....Så därför är man ingen van datoranvändare så skall man akta sej för sådana program.... MVH Kenneth |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Vill gärna visa bilden på en logga som hamnade på mitt skrivbord idag...Tycker att denna passar perfekt in på min rutt...Eller vad tycker ni? Jag tackar Eric (Mixerboy) så hemskt mycket för denna enormt fina logga... MVH Kenneth |
Kan bara hålla med.... Den loggan är perfekt till en skåne-rutt!
Jag skulle dock skippat texten järnväg och istället lagt till ett J efter FNB. |
Kom på en kanske korkade idé?????
Istället för Pågatåg, så kunde du ha Gåsatåg.... |
Hej!
Bra logga. Kanske ska måla om X10-14(eller något annat tåg) och sätta Gåsen på dom? Och som Pierre sa, så ser det nog bättre ut utan "Järnväg". |
Efter lite redigering
Knebert: Mitt namn stavas med k... |
3 bifogad(e) fil(er)
Nu blev loggan mycket bättre!
Men jag har tänkt till lite (oj, nu luktar det bränt!????) och ska inte loggan tillhöra bolaget/bolagen som trafikerar linjen/linjerna? Och sitta på tågen? Med det i åtanke, så har jag lånat gåsen och några vagnar ifrån Banbyggarnas sida. Hoppas det är OK, Erik och Micke!? Jag skapade en logga (2 versioner) för dom som sköter persontrafiken och en logga till dom som sköter godstrafiken. Här är resultatet: |
Kanske ska förklara platsen för loggorna också.....
Jo dom stora är till för sidorna på tågen/loken. Om man vill ha nått frampå, så kan man ta gåsen som man skriver GTAB eller GAB för Gåsatåg AB i. Och för Akka Cargo gör man samma sak, men skriver AC i gåsen..... Och självklart ska loggorna krympas lite först! |
Helt okej.. Snygga loggor Pierre
|
Intressanta förslag Pierre, men jag testade att sätta på dem på den ommålade X11. Resultatet blev inte så bra i mitt tycke, så jag hoppar förmodligen en sådan logga där i alla fall.
FÅr se på dem andra tågen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:17. |