![]() |
Vi förflyttar oss en liten bit och säger Ryssebacke mellan Olofström och Mörrum...
|
Citat:
|
Nej, inget rätt än. Ni har fan fått tillräckligt med ledtrådar nu så jag avvaktar ett tag tills det blir lite för svårt. :)
|
Citat:
|
Dåså.
Jag befinner mig på vägen mellan Vånga och Arkelstorp, riktning Knislinge. Ryssberget var ju en ledtråd som någon gissade på, vilket ligger i närheten. |
Citat:
Sen är det ett antal mil från Ryssberget och där du befinner dej...Jag tror att du inte passerat Bonnslätt utan är mittemellan Vånga och Bonnslätt... MVH Kenneth |
Filmparadiset då? ;)
|
Filmparadiset är ju Filmpalatset i Bromölla.
Jag befinner mig på backen där en större damm med brygga passeras. Förmodligen privat. Fotbollslaget heter VMA, Vånga Mjönäs Arkelstorp. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag vet det, men det var inte lätt att beskriva vart jag egentligen befann mig med ledtrådar. Sedan mina förra gåtor lätt blivit utlistade tog jag i lite hårdare denna gång.
Skulle beskrivit bion lite mer, t.ex. att det är en klassisk salong som har varit Sveriges bästa, typ. Ska se om jag hittar en ny, lite enklare gåta. :) |
Om Schulz inte misstycker så kan man gissa på denna medan han söker efter fler gåtor.:)
http://i187.photobucket.com/albums/x.../Fuskainte.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Kan det vara vägen mot Torö? Malhuvud till höger i bild. Du står på Oxnösidan och har fastlandet på andra sidan?
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Danmark... Var, på väg ut från någon rastplats?
|
Citat:
|
Kan det vara bästa stället i landet? Utfarten från parkeringen vid Sköldenäsholm?
|
Citat:
|
Verkligen dött här. Är det verkligen ingen som vill gissa på ställen eller trakter längre? :confused:
|
Citat:
Det finns nog inte tillräckligt många medlemmar som lägger danska rastplatser på minnet. |
Runt Köpenhamn?
|
Sjaelland...
I närheten av Hilleröd/Fredensborg?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18. |