Snyggt :) Härligt att det löste sig med trs :tumme_upp:
|
7 bifogad(e) fil(er)
Tackar :).
Några bilder på ett kort nattåg. MVH. Ekan |
så snyggt, vart hittade du ridhästen ;);)
|
Snyggt :)
Var hittade du de stolparna som finns innan järnvägen med röd / och gul skylt? :) |
Trevliga bilder:) (som alltid).
Ytterbyn är en by i Kalix kommun, ca en halvmil från Kalix centralort:) |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild från min bana som jag håller på med.:grin:
:kora: |
Tack till allihopa :).
Hästen har jag ingen aning om vart jag hittade. Andreas...antar att du syftar på avståndsskyltarna, borde finnas på någon av Sv. Tåg-skivorna eller på STW.se. Julian...nog har jag byggt mycket å långt, men inte visste jag att jag har hunnit ända upp till trakterna runt Kalix :D. MVH. Ekan |
Så snyggt och verklighetstroget Ekankal! :) :tumme_upp: Är det TS 09 du bygger i?
|
Citat:
|
2 bilder från min Vut-rutt.
http://i396.photobucket.com/albums/p...en_186copy.jpg http://i396.photobucket.com/albums/p...en_188copy.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
TS2009 och nya Rc-loket.
|
4 bifogad(e) fil(er)
Jag kör 2006, åtminstone tills mitt TS2009 landar i slutet av månaden.
Några bilder på SJ's nya modefärg, svart. Här på en "diskbänk" Har ingen aning om dom kommer att målas svart i verkligheten men tycker själv att dom inte ser så tokig ut i den färgen, åtminstone inte om man gämför med dassgrå :D. Sen kan man ju undra om den som designar åt SJ är färgblind, svart, grått, diskbänksplåt, vad kommer sen? Blir det kanske "klatchiga" vita tåg :D MVH. Ekan |
8 bifogad(e) fil(er)
Några bilder på ett bygge som jag håller på med vid sidan av MSTS. Det är baserat på en verklig rutt, alla stationer har sina riktiga namn och streckningen är ungefär som på riktigt. Har i dagsläget byggt ca 2 mil. jag bygger helt på fri hand, men lite likt är det nog iaf. Någon som kan gissa vad det är för rutt? Jag har försökt att inte få med några stationsskyltar på bilderna!;)
PS: nejmeg vet vad det handlar om för rutt. Så du får inte säga!:grin: |
Snygg X2:a Ekan! Men kanske ett ljust streck i mitten skulle vara snyggt? Inte vet jag:D
|
Snyggt Ekan och Bönan.
Ekan : Finns X2000 svart för nerladdning? :) |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt både Ekan och bönan! :) Här är lite från TS2009.
|
Snyggt!:tumme_upp: Alltså, hur lyckas ni få kontaktledningarna sådär snygga?!? De i min rutt ser ut som rena skämtet jämfört med de ni får ihop. Om någon vill hjälpa mig med kontaktledningarna i min rutt så motages hjälp mycket tacksamt!:grin:
|
Citat:
De Alex och Ekan har, de bygger dem själv, eller ja, bygger och bygger, de sätter ut dem själva och det tar verkligen tid med att sätta ihop en sån stolpe. Mycket trevlig bild Alex! |
Ok, då får nog mina ledningar fortsätta att vara fula.:ber:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en bild till från min rutt. Fortsätter att hålla tyst om vad det är för strecka. Det får ni se! Jag har inte hunnit med några ledningar här alls, men det kommer. Föraren bordar sin Regina inför dagens första tur, medan några morgontrötta banarbetare står och snackar!;)
|
snyggt. jag vet vilken men jag har tystnadsplikt ;)
|
Ja, du vet, och det gör snart alla andra oxså. Rutten är snart klar!:grin::grin: Vet bara inte om jag klarar att sätta signalerna...;)
|
Kanske en målning under spåret och huset skulle aldrig varit fel :)
|
Jo, men så långt har jag inte kommit än. Texturerna är alltid det sista jag bygger.;)
|
Jag vet inte men jag tror att jag börjar ana vad det är... ;) Men bra blire...
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder från min bana jag jobbar på.
Bifogad fil 24747 Bifogad fil 24748 Bilderna blev lite konstiga men det får gå:visslar:. |
Citat:
|
Grattis! Kan väl lika gärna avslöja hela bygget nu. Stockholm C-Arlanda inklusive alla pendeltågsstationer och Arlandas stationer för Arlanda Express. Senaste bilden är från Arlanda Express-depon.:grin:
EDIT: Anledningen att jag har satt en regina istället för en X3:a är att jag ännu inte har fått tillstånd att visa bilder på/ladda upp min repaint. |
Citat:
|
Till repainten använde jag samma programm som i MSTS, TGATool 2. Är lite svårt att förklara hur jag gjorde, men jag natar att PaintShed är enklast. Det funkar dock inte för mig. Vill du se bilder av Stockholm C, så gå tillbaka i tråden och kolla på mitt förförra inlägg. Jag vet att det blev lite fel, bara två spår är "genomgående". Men som jag har sagt tidigare, se det som en fantasibana!;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
En till bild: Vad tycker ni?:)
|
6 bifogad(e) fil(er)
Fint jobb med banan "bönan" :).
Andreas...X2000 svart finns inte för nerladdning, kanske kommer framöver. Bidrar med några bilder från min stambana. MVH. Ekan |
Snyggt:D är det västra stambanan?
|
Finns "Pressbyrån" för nedladdning? :drool::)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47. |