3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
--------------------------------------------- Är det någon som visste att T44 340 hade en kortare vistelse i USA, och provades av Union Pacific?? :D:D:D |
Helt okänt, men prövade inte Great Northern Railway två olika diesellok här i Sverige.
|
Har inte den blekaste aning!
Luftledningen i AM är högre hos MSTS alla fall.;) |
Citat:
Se http://forum.svenska200klubben.se/vi...hp?f=33&t=1284 |
5 bifogad(e) fil(er)
Ang. T44an i USA, dom tre gapskrattande smajlisarna i inlägget ger nog svar på hur mycket sanning det ligger i det ;).
--------------------------------------------- Var ett tag sedan Lennarts farkoster råkade ut för skitgubbarna ;):D. |
Ekan, har du råkat blanda ihop fotona från verkligheten med Trainz forumet nu igen? Det ser ju för sjutton ut som en bild nämligen. Har aldrig sett på maken.
Det är nästan lite som att se den där berömda modelljärnväg anläggningen i England - man blir ju både imponerad och knäckt. Imponerad över att det går att få det att se så bra ut, knäckt i vetskapen att man aldrig kommer att komma i närheten själv... :drool: Får jag fråga - mellan tummen och pekfingret - hur lång tid har du lagt ner på scenen? |
Mycket snyggt ekan! Ser verkligen helt otroligt snyggt ut!
_____________ Jag får väl kontra med en smalspårs bild jag med :) http://i1140.photobucket.com/albums/...1-35-86bmp.jpg |
Ekan och Rely ...
... ni spelar väl båda i elitserien när det gäller att gestalta. Så skall det se ut!!! Citerar Bosse Holmström under bankrånet i Stockholm:
"Lägg ut - lägg ut - lägg ut" ! :ber: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har ingen aning hur länge jag höll på med just det där scenariot, det är en smalspårsbana som jag började på en gång, och som jag har byggt lite pö om pö på (fast det var ett tag sen nu) :). ---------------------------------------- rely: Skitsnyggt som vanligt :). Och tack till dej å Lennart för era vänliga ord :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Har bl a sysslat med ett riktigt pysseljobb i dag, onsdag, med att anlägga en stenbro (DONJ bjornl) utefter DVVJ, Dals Västra Värmlands Jernväg. Utmaningen bestod i att klämma in spår, väg och bro på 23,5 meters avstånd. Eftersom varje gridruta är 10 X 10 meter fick varje förändring konsekvenser åt alla håll samtidigt som spåret inte fick störas. Jobbet underlättades inte av att höjden mellan å och brobana samtidigt bestämdes till tre meter.
Tufftuffs BJ/GSJ C3 och Korvtigers urflotta teakvagnar invigde bygget som tog en bra bit över två timmar. Men tiden gick fort. Nisse |
Citat:
Men har du möjligen problem med transparencyn? Kör du med native mode eller inte? |
En "nybörjarfråga" hur tar ni "kort" på era banor?
Jag är grymt imponerad av vad ni alla lägger upp, får se om några år (ha ha) om jag själv vågar lägga upp något :) // Christer |
Citat:
Fler tips: Vill man ta bilder i Surveyor, så är kommandot Alt-U användbart. Då försvinner pilar och namn på växlar och andra "störande" element. Alt-Y gör att man placeras på marknivå och kan gå omkring (mha piltangenterna). Esc för att komma ur dessa lägen. |
Tackar, då skall vi prova detta :)
// Christer |
8 bifogad(e) fil(er)
Ok.
Då lägger jag upp några bilder för att visa vad jag håller på med. Jättetacksam för alla synpunkter och tips, jag har just börjat så det finns massvis att göra. Bla vet jag inte om det är det finaste spåret som jag valt. För den som vill se fler bilder: http://www.facebook.com/media/set/?s...5465616&type=1 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26. |