Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2012-09-03 19:31

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 266590)
Kul!
Hur lyckas du sänka pantografen? På amerikanska är tråden högre än europeiska.

Inte i Trainz, hehe :).
---------------------------------------------
Är det någon som visste att T44 340 hade en kortare vistelse i USA, och provades av Union Pacific?? :D:D:D

CGD 2012-09-04 15:23

Helt okänt, men prövade inte Great Northern Railway två olika diesellok här i Sverige.

Totte 2012-09-04 15:35

Har inte den blekaste aning!
Luftledningen i AM är högre hos MSTS alla fall.;)

Erafjel 2012-09-04 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av CGD (Inlägg 266710)
Helt okänt, men prövade inte Great Northern Railway två olika diesellok här i Sverige.

Njaä... tänker du på de två svenska lok som målades i Great Northerns färger för en filminspelning?

Se http://forum.svenska200klubben.se/vi...hp?f=33&t=1284

ekankal 2012-09-05 01:27

5 bifogad(e) fil(er)
Ang. T44an i USA, dom tre gapskrattande smajlisarna i inlägget ger nog svar på hur mycket sanning det ligger i det ;).
---------------------------------------------
Var ett tag sedan Lennarts farkoster råkade ut för skitgubbarna ;):D.

spyfrog 2012-09-05 09:54

Ekan, har du råkat blanda ihop fotona från verkligheten med Trainz forumet nu igen? Det ser ju för sjutton ut som en bild nämligen. Har aldrig sett på maken.
Det är nästan lite som att se den där berömda modelljärnväg anläggningen i England - man blir ju både imponerad och knäckt.
Imponerad över att det går att få det att se så bra ut, knäckt i vetskapen att man aldrig kommer att komma i närheten själv... :drool:
Får jag fråga - mellan tummen och pekfingret - hur lång tid har du lagt ner på scenen?

rely 2012-09-05 20:46

Mycket snyggt ekan! Ser verkligen helt otroligt snyggt ut!

http://i1140.photobucket.com/albums/...1-35-86bmp.jpg

lan 2012-09-05 22:29

Ekan och Rely ...

... ni spelar väl båda i elitserien när det gäller att gestalta. Så skall det se ut!!! Citerar Bosse Holmström under bankrånet i Stockholm:
"Lägg ut - lägg ut - lägg ut" ! :ber:

ekankal 2012-09-05 22:53

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 266775)
Ekan, har du råkat blanda ihop fotona från verkligheten med Trainz forumet nu igen? Det ser ju för sjutton ut som en bild nämligen. Har aldrig sett på maken.
Det är nästan lite som att se den där berömda modelljärnväg anläggningen i England - man blir ju både imponerad och knäckt.
Imponerad över att det går att få det att se så bra ut, knäckt i vetskapen att man aldrig kommer att komma i närheten själv... :drool:
Får jag fråga - mellan tummen och pekfingret - hur lång tid har du lagt ner på scenen?

Tackar :).
Har ingen aning hur länge jag höll på med just det där scenariot, det är en smalspårsbana som jag började på en gång, och som jag har byggt lite pö om pö på (fast det var ett tag sen nu) :).
----------------------------------------
rely: Skitsnyggt som vanligt :).
Och tack till dej å Lennart för era vänliga ord :).

Nils Blid 2012-09-06 00:09

2 bifogad(e) fil(er)
Har bl a sysslat med ett riktigt pysseljobb i dag, onsdag, med att anlägga en stenbro (DONJ bjornl) utefter DVVJ, Dals Västra Värmlands Jernväg. Utmaningen bestod i att klämma in spår, väg och bro på 23,5 meters avstånd. Eftersom varje gridruta är 10 X 10 meter fick varje förändring konsekvenser åt alla håll samtidigt som spåret inte fick störas. Jobbet underlättades inte av att höjden mellan å och brobana samtidigt bestämdes till tre meter.

Tufftuffs BJ/GSJ C3 och Korvtigers urflotta teakvagnar invigde bygget som tog en bra bit över två timmar. Men tiden gick fort.

Nisse

spyfrog 2012-09-06 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 266823)
Har bl a sysslat med ett riktigt pysseljobb i dag, onsdag, med att anlägga en stenbro (DONJ bjornl) utefter DVVJ, Dals Västra Värmlands Jernväg. Utmaningen bestod i att klämma in spår, väg och bro på 23,5 meters avstånd. Eftersom varje gridruta är 10 X 10 meter fick varje förändring konsekvenser åt alla håll samtidigt som spåret inte fick störas. Jobbet underlättades inte av att höjden mellan å och brobana samtidigt bestämdes till tre meter.

Tufftuffs BJ/GSJ C3 och Korvtigers urflotta teakvagnar invigde bygget som tog en bra bit över två timmar. Men tiden gick fort.

Nisse

Ser bra ut Nils. :tumme_upp:
Men har du möjligen problem med transparencyn? Kör du med native mode eller inte?

crille40 2012-09-06 07:07

En "nybörjarfråga" hur tar ni "kort" på era banor?

Jag är grymt imponerad av vad ni alla lägger upp, får se om några år (ha ha) om jag själv vågar lägga upp något :)

//
Christer

Erafjel 2012-09-06 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av crille40 (Inlägg 266830)
En "nybörjarfråga" hur tar ni "kort" på era banor?

Tryck på PrintScreen-tangenten (PrtScr), så hamnar bilden i UserData/screenshots i Trainz installationsfolder. Funkar i Surveyor och Driver (och andra lägen också tror jag).

Fler tips: Vill man ta bilder i Surveyor, så är kommandot Alt-U användbart. Då försvinner pilar och namn på växlar och andra "störande" element. Alt-Y gör att man placeras på marknivå och kan gå omkring (mha piltangenterna). Esc för att komma ur dessa lägen.

crille40 2012-09-06 09:16

Tackar, då skall vi prova detta :)

//
Christer

crille40 2012-09-06 10:50

8 bifogad(e) fil(er)
Ok.

Då lägger jag upp några bilder för att visa vad jag håller på med.
Jättetacksam för alla synpunkter och tips, jag har just börjat så det finns massvis att göra.
Bla vet jag inte om det är det finaste spåret som jag valt.

För den som vill se fler bilder:
http://www.facebook.com/media/set/?s...5465616&type=1

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.