![]() |
Citat:
Det är bara extrahera till Routes-mappen. Läs vad du behöver som rutten kräver. |
tack tack, var hittar jag Xtracks och New roads?
EDIT: lägger jag fordon till trollhättan rutt i Trains mapp? |
X-Tracks finns här... http://www.uktrainsim.com/filelib-in...m_fileid=14093
http://www.uktrainsim.com/filelib-in...m_fileid=13758 NewRoad... http://www.uktrainsim.com/filelib-di...h=ty=7,cls=381 Tåg och vagnar skall i Trainset-mappen. |
Bara undrar, löste det sig med rådjuren, Totte?:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Status
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, så här långt är Trollhättanrutten byggd. Det som är färdig landskap hela Norge, Öxn-Uddevalla, Öxn-Vargön och Öxn-Upphärad. Signalerna ser ni redan på de röda prickarna. Ja, det är långt kvar än och jag jobbar för fullt än så länge. :) |
Hej! Hur vet du hur många spår det är på stationerna eller på mötesspår?:)
|
Citat:
|
Citat:
|
Okej då förstår jag:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Här är ett par bilder som jag vill visa om hur signalerna påverkar lokets ATC-systemet.
160km/tim är ruttens STH och det visar så på ATC. Det är i mellerud. Andra bilden nalkar loket Brålanda visar ATC 40km/tim (brandgul färg) och det betyder att det är stickspår. Så allt funkar perfekt. |
Snyggt Totte! Men har inte rutten streckor med STH 200 km/h?:)
|
Citat:
Dock så var det något ställe söder om Älvängen där de fick köra några km snabbare i kurvorna eftersom det är ett S-tåg men nu tror jag att det håller samma hastighet som loktågen. Kanske blir en annan femma när det är dubbelspår på hela sträckan. Vi får väl se vad som händer :) |
Totte,
Ett fantastiskt arbete! Ni är ett litet fåtal, som med all den skicklighet som krävs, all den känsla som finns och all den generositet som ni visar bygger dessa fantastiska avbildningar av verkligheten. Om det så tar 2 år, 4 år eller tills jag går i pension, är resultatet väl värt att vänta på. Jag lyfter på hatten för Er som har förmågan att skapa detta! hälsar en som bytt stålhjul m ot gummi, av många och långt tillbaka skäl.. Lasse J |
Citat:
Va rörd jag blev! |
Hej Totte.
Mycket fina bilder från din rutt,bra gjort :tumupp: Bygg i din egen takt och när du vill själv och har tid. :grin: Hmmm,ojdå dags för min antidräggeltablett :rolleyes: Ha en trevlig helg :D Mvh. Traingoal |
Hej! till Totte eller nån som vet. Jag undrar hur många mötesstationer det är mellan Trollhättan- Göteborg vad dem heter. Helst i ordning
|
Citat:
Enligt din profil så äger du bara TRS2006. Har du skaffat nyligen MSTS? |
Citat:
|
Nu går jag OT, men billigt kan man säga. :) Jag såg det på Coop Extra i Eslöv för 99 Sek
|
Jag har inte skaffat Msts Jag bygger en bana i trs2006 och jag försöker bygga verkligt och jag ska bygga till Göteborg och behövde hjälp.:)
Tack för svaret |
Citat:
|
Citat:
|
Fantastisk arbeide!
Citat:
|
Citat:
|
Fler nya bilder...
5 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag tar VL-tåget mot Herrljunga och bild 1 är Hunneberg där Kungen brukar jaga. Bild 2 är Salstad en spannmåls by, tror jag Bild 3 är väg 44 bron Bild 4 är ån Nossan Bild 5 är blivande station Grästorp. Spåret är lång raksträcka på c:a 18km och det är jätte åkermark så man ser horisonten väldig långt håll. Fortsättning följer... |
Hej!
Jag har placerat kilometerstolpar från Kornsjö till Trollhättan enligt efter banverkets km-punkter av kartan. I kartan så finns det inte km-punkter i sträckan Uddevalla-Herrljunga, så jag undrar ni lokförarna vet om var nollpunkten börjar, är det Uddevalla eller Herrljunga. Eller också annan plats som börjar. Jag är tacksam för bra svar. |
Citat:
|
Tjossan, det här ser snygg som vanligt, Totte!:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:
|
Jättefint! :tumme_upp:
|
Citat:
Nollpunkten är i Uddevalla. Ryr har 13,7 Öxnered 22,6 Vänersborg 26,2 Vargön 31,0 Grästorp 49,6 Håkantorp 63,4 Vara 69,1 Vedum 79,8 Herrljunga har stambanans km-räkning 377,6 /Micke |
Hej!
Tack så mkt för kilometerpunkterna. Och trevliga komentarer! |
Grästorp växer...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Grästorp växer så det knakar... |
Snyggt! :)
|
Hur snyggt som helst Totte. Längtar tills rutten kommer :)
|
Heja på friskt humör,så ska de se ut Totte:tumme_upp:
jaj69 |
Wow! Det här är verkligen grymt, rent sagt grymt. För upp MSTS till en helt ny nivå...:)
En STOR eloge till dig, Totte, för allt arbete du lagt ner på MSTS och din rutt. Torde vara en av forumets legender? |
Tack alla! Fick gåshus av att läsa era fina kommentarer. :)
|
Ja man kan inte annat än bli imponerad av allt arbete du lagt ner på din rutt. Ska bli roligt att köra den, när den är klar!
Är alla spår lagda nu? Är det "bara" landskapet kvar? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:17. |