|
1 bifogad(e) fil(er)
Nice pictures akstimur! Love the steam engine! :)
________________ En X7;a med kompani står och solar en varm sommardag :) |
3 bifogad(e) fil(er)
Fler bilder..
|
T44
2 bifogad(e) fil(er)
Två T44 passerar en övergång med ett timmertåg på kroken :D
|
2 bifogad(e) fil(er)
Det var längesedan man bidrog med något. Fortsätter på "tågfreak 96" linje med timmertåg.
3 st Bnsf lok (dash CW44-9) med timmervagnar (hittade dom idag på dls). |
Inte dumt alls...
baloo406... långa tåg de kör i amerikat.. Snyggt!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder tågfreak 96 och baloo406!
____________________ Att göra scenarior är inte det lättaste men jag har börjat experimentera med "scenario byggande" igen. Jag kan STARKT rekommendera er som inte börjat använda de svenska signalerna än att börja göra det när ni gör och kör scenarier! Det ger en helt annan känsla mot vad man vanligtvis får av ett trainz scenario! Här står jag och väntar på att tåget som jag möter ska köra förbi, så att jag får klarsignal! Medan det gjorde det så hoppade jag ut ur hytten på loket som jag körde och tog en bild på sträckan som var framför mig :) |
4 bifogad(e) fil(er)
Snyggt allihop! Här kommer några bilder från Arvesta (och Arvesta Hamn) dit malmtågena går. Dem kör till den gamla stationen Arvesta F och där tar två V5-lok över och kör ut vagnarna till skeppet. Dem växlas sedan tillbaka, och nästa malmtåg som kommer in, tar över vagnarna och kör vidare till malmbrytningen :)
|
Citat:
Tips Rely; På bilden saknar jag en infartssignal. Den skall stå rygg mot rygg - max 3 meter emellan, helst några decimeter - mot tvåskenssignalen och vara en fyraskenssignal. Och glöm inte hinderfria pålar, dom anvisar var signalerna bör ställas och pryder banan.. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
_________________ Snygga bilder Jockes! Dina bilder uppskattas alltid! :) _________________ I väntan på möte. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
SL A34 nr 3, vid Skansenslingan
|
Mycket, mycket snyggt allihop! :tumme_upp:
@RobertE: Snygg reskin på A34! Gillas starkt! |
1 bifogad(e) fil(er)
Det är inte lätt att vara museiförening och äga två järnvägstunnlar. Fråga museiföreningen ÅmÅJ (Åmål-Svanskog) som svettas över ägoskapet av Bollsbytunneln.
Tunneln har drabbats av sprängning i ett bredvidliggande brott, den har drabbats av tung trafik på vägen ovanför och dåligt berg. Transportstyrelsen har stängt tunneln och föreningen står med två overksamma E-lok i prima skick. Föreningen letar efter två miljoner kronor. Vem ställer upp? Utan någon kostnad alls har jag fixat tunneln på mitt eget sätt under min 25 kilometer långa marsch från Åmål till Svanskog. Tunneln ligger på 148 meters höjd. För att nå östra mynningen får man ta sig uppför en backe 700 meter lång med 17 promilles lutning. Än värre är det från andra hållet; 2.700 meter lång backe med 18 promille. Den andra tunneln är dragen rakt under åmål mellan djuphamnen och Åmåls östra. Nisse |
Vinter i alperna!
7 bifogad(e) fil(er)
Efter att ha gjort en del rullande scweiziskt material, varav jag är förbuden att ladda upp vissa, så roar jag mig själv på "Gotthardbanan" så här i vintertider :grin:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37. |