![]() |
Citat:
|
Det är klart med lagda spåren...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, det är klart med lagda spåren för länge sen. Det är landskapen och vägarna som är kvar och sen sist signalerna. Jag har ringat in med rödfärg som jag skall göra landskap. |
Ja, man ser ju att du har kommit väldigt långt.. Det kan inte vara så jättemånga mil kvar nu!:applad::grin:
|
Hej!
Nu är det stor risk att jag slutar med bygget p.g.a. tråden: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25070 :( |
Citat:
Jag hoppas verkligen inte att du lägger ner arbetet på ditt mästerverk. Oavsett när du blir klar, så åker MSTS på igen för min del. Din rutt går inte att missa och som någon tidigare sa, din rutt gör att MSTS når ytterligare en nivå uppåt! :tumme_upp: |
Tack Mazz!
Jag är okunnig om Windows framtid. Jag hoppas verkligen att MSTS kan fungera även i Win7. Det är viktigt för mig att känna mig tryggt och kunna fortsätta med bygget. |
Citat:
http://forums.flightsim.com/vbts/sho...=287065&page=6 :) |
Stå på, Totte! Er imponert over prosjektet ditt, og har hatt mange artige togruter på den første utgaven av Trollhättanrutten. Ser fram til å kunne kjøre videre inn i Sverige en vakker dag. Trur nok at det er flere MSTS-entusiaster der ute enn du tror, og mange kjører relativt mye. De skulle bare visst hvor stor glede folk har hatt av det arbeidet du har lagt ned, og hvor mye det arbeidet du gjør nå vil bli satt pris på dersom det blir ferdig en gang!
Selv har jeg prøvd ganske mange ulike simulatorer, men fremdeles er MSTS førstevalget! Lykke til videre, men ikke jobb for mye. Kos deg og ha det gøy! |
Citat:
Sen tycker jag rent allmänt att man inte ska nervärdera någon av simulatorerna utan att ha något konstruktivt att komma med. |
Citat:
|
Har du använt/ska du använda de här? http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24976 Tror att de passar på vissa ställen i din rutt. Du får gärna måla om dem till passande destinationer. :tumme_upp:
|
Citat:
Har kjørt siden 2004 :) Lykke til videre:tumme_upp: Mvh lukas |
Samma här, jag längtar efter rutten enormt mycket. Vad jag har hört så funkar MSTS på Win7. Om du slutar nu, kommer många MSTS-användare att bli mycket besvikna och ledsna. Så snälla Totte, ge inte upp!:o
|
Citat:
Håper du ikke avslutter ruten , men om du skulle bestemme deg for å gjøre det så håper jeg at du kan legge ut den delen av ruten som er ferdig slik at ditt arbeid ikke blir helt bortkastet etter alle årene du har jobbet med den. Stå på Totte og ikke mist motet , du er en topp rutebygger:tumme_upp: Mvh lukas |
Mer om Grästorp...
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag kan gladeligen meddela er att jag fortätter som vanligt. Visar nu ett par bilder om Grästorp. Ni ser några animerade golfare i bild 1. I 2:an visar jag den stora spannmålssilo. |
Citat:
frammåt mot nya fantastiska mål. Än en gång tack Totte för ditt fantastiska jobb :tumme_upp: jaj69 |
Citat:
|
Dette ser meget bra ut Totte, stå på.
Vi 2 får bygge vidre med ruter til MSTS.:tumme_upp: Da jeg syntes RS og RW ikke holder mål, den har for mange svakheter, dårlig lys, biler som blir borte ved vegkryssning, regn i tunneler:mad: |
Citat:
Mvh lukas |
Ser bra ut som vanligt Totte, du skrämde mig verkligen nu...:D
|
Jättesnyggt! Längtar tills rutten blir klar! Verkligen. :tumme_upp::)
|
Gött att du fortsätter, lycka till med bygget:tumme_upp:
/Magnus |
Instämmer i kören, gött att du fortsätter!
Fick nästan en hjärtattack när jag läste här sist. Tur att du valde att fortsätta, jag menar Tottes rutt är ju ren toppklass och inget annat! :applad::ber::tumme_upp: |
Grästorp färdig...
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, nu är Grästorp färdig! Fortsätter mot Håkantorp. Njut av bilderna! Loket är Ma TGOJ. |
Härligt Totte! :applad::tumme_upp:
|
Det är ju jättesnyggt. Är det night-cab med MSTS-bin som du skrev om tidigare? / OM
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vad som är uppdaterad, ATC är i ordning numera. Signalindikation, digitalhastighet och overspeed. |
3 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu har jag gjort om Load, Details och Trollhattan. Visar bilderna! Bilden togs av Sparkfot. Linx-tåget gav mig inspiration innan jag började med rutten. |
Heja på
Hej på Totte!, det är underbart att se vilket jobb du lägger ner på detta jätte
projekt. Bara njuter och väntar på att den snart ska komma ut.:tumme_upp::tumme_upp: jaj69 |
Snygga bilder! :tumme_upp:
|
Tack för kommentarerna!
Japp! Nu har jag lyckats med signalering mellan Öxnered-Uddevalla och det fungerar perfekt. :Yeah: :Yeah: :Yeah: Kvar är biltrafiken där är det mycket i Uv. |
Men en fråga bara, du sätter ju ut signaler nu. Kan det inte bli problem när du fortsätter med landskapet fram till Göteborg?:) Men, du gör väl rätt, jag har inte särskilt stora erfarenheter av ruttbyggning...;)
|
Hej!
Ja, det går bra så. Vill växla om, att bygga landskap och placera ut signaler. Det blir bra omväxling för mig. |
Ok, ja, jag håller med om att det är bra med omväxling när man bygger. Så gör jag i Trainz när jag bygger där också.:)
|
Det är fantastiskt roligt att följa din byggnation via webben, har du bilder från Upphärad och Prässebo trakten?
|
Citat:
Tack för trevlig kommentar! |
Hej!
Ja, jag har gjort mycket landskap från Grästorp c.a 7km och det är en bit kvar till Håkantorp. Min fru tar datorns tid till släktforskning så jag får väl vänta ibland och hålla på annat. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21. |