Snart tillbaka
Hej på er ! Har tittat lite på bilderna ovan och de är som vanligt fantastiska! :tumme_upp: Snart är jag tillbaka på spåret igen. Så fort jag köpt en hyfsad dator. De kommande fem månaderna skall jag bo på Newfoundland. Det egendomliga med den ön är att de inte har någon järnväg. Så jag får väl bygga min egen:Fnissa:.
Hälsningar |
Tack för alla otroligt fina ord! Det värmer verkligen och håller lusten uppe att posta fler bilder! :D
_____________ Ekan, det tycks att du redan har fått svar på din fråga men.. Den heter som sagt: Brake Shoe Holder <kuid:143205:39242> Gjord av: Topae Den ska vara inbyggd tror jag. :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Supersnyggt rely! :drool:
Köpte Rc-loket idag - tyckte verkligen det började bli dags för det nu... :D Ett otroligt vackert lok som helt klart rekommenderas! (Och med Lennarts hytt i blir det ännu bättre!) På sista bilden syns Lennarts riktigt snygga hamnpaket (med kran, båt, spår, kajer och hela kittet!) i bakgrunden! Till den stationen går inte längre några passagerartåg, utan bara malmtåg, utan det var ett abonnerat tåg som skulle ner dit och släppa av folk till båten. |
5 bifogad(e) fil(er)
Härliga bilder Jockes! Jag får en riktigt härlig sommarnatts känsla av dom bilderna! :)
_________________ Lite glest med RE lok på sista tiden så får väl fylla på med några bilder på ett. :rolleyes: :D |
1 bifogad(e) fil(er)
Det är alltid lika mycket av en fröjd att se dina bilder rely :) snyggt ni andra med ...här kommer en liten från mig på ssrt tåg
|
4 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snyggt alla.
Kul att se all aktivitet och allt som byggs. Inspirerar till det egna arbetet. Nu är nästan halva bangård försedd med tråd. Min familj och nära vänner brukar alltid hävda att jag förmodligen blev tappad som liten. Kanske är fler som instämmer när jag säger att bygga kontaktledning är hur kul som helst :D Pillergöra, men otroligt roligt. |
snyggt jag älskar t43:or :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Steffe! Visst är kontaktledningsjobbet pillrigt! Men det blir ju så sjukt snyggt när det väl är klart!! :) Här kommer två bilder på min rutt just nu - börjar komma en liten bit - snart kan jag kanske köra i 160 tom?! :D (just nu kommer jag upp i runt 100, sen spårar det ut :rolleyes:) Är mycket detaljarbete att göra, men det är bara kul ju! Tyvärr blir det nog inte så mycket Trainzande (dvs=inga fler bilder från mig) några veckor framöver nu - först skola nu, sedan ska jag upp till flickvännen - och då stannar datorn hemma :rolleyes: Men jag ska nog kunna visa något mer innan nästa vecka är slut!
EDIT: snyggt hammarn och Rely ni med - såklart! :D Känns ovant att se så moderna fordon på din bana dock rely.. ;) |
5 bifogad(e) fil(er)
Vi tar lite fler bilder - fick nämligen min malmhamn att fungera idag :) Så nu kan man köra malmtåg hit! Ska se om jag kan lyckas måla om något lok till en Rm och köra med det ut dit. (En Rc3a kanske inte är bästa valet annars.. :rolleyes:)
På bilderna syns malmtåget från malmgruvan. Tyvärr havererade det ena loket - så en Rc3a från SJ fick rycka in. På sista bilden syns dem 2 V5orna som växlar runt på vagnarna. Tydligen syns inte regnet.. vet inte vad det beror på, men det kanske inte går att fånga på printscreens... |
Tack för svaren ang. ställningen med bromsskorna, nu har jag döpt om den själv, så att jag (förhoppningsvis) slipper be er om hjälp nästa gång jag ska använda den i mitt byggande ;):).
Oxå var det ett gäng mycket fina bilder som har postats här, ingen nämnd, ingen glömd :). --------------------------------------------------------------------------------------- Ett gammalt avställt Sb ånglok har parkerats på ett sidospår, tillsammans med några kalkvagnar, i väntan på....... vem vet vad!!?? ;):D. http://s20.postimage.org/c0ofiomj1/u...30218_0000.jpg http://s20.postimage.org/v767zlsel/u...30218_0001.jpg http://s20.postimage.org/vxyy5durx/u...30218_0002.jpg |
Citat:
P.S Ekan, hur lyckades du ställa av Sb-loket? |
4 bifogad(e) fil(er)
Mycket snyggt steffe80! Kul att du börjar få klämm på luftledningen! Det ser riktigt bra ut!
Mycket snygga bilder rac_hammer och Jockes! Ni kan både bygga snygga banor och göra super snygga texturer till Rc loket! Mycket imponerande!! :) Ekan: Som vanligt så lyckas du ta landskaps byggande till en ny nivå varje gång som du visar upp bilder! ;) :D _______________________ Citat:
|
Olyckan i Sandsberg
1 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder (som vanligt) Rely jag bara älskad din bana:drool:
--------------------------------- Ett Wp lok spårade idag ur vid Sandsberg då det skulle flyttas till en annan del av banan. Anledningen var att Åsbon hade vandrat iväg till Konsum och köpt några lyckholms-etta när han skulle slå om en spår-spärr och p.g.a regn kunde lokföraren inte se felet. Lyckligtvis kom ingen till skada och ett kran-tåg var snabbt på plats och kunde dra upp det blöta loket. Vart åsbon tog vägen vet man ännu inte:confused: Bild från olyckan tagen från en av våra utsända |
Härligt att skåda ...
era bilder allihopa! Känner svagt igen en del av loken, tror jag byggt nåt liknande för länge sedan :Fnissa:.
Era gestaltningar är så bra att det måste stimulera många nya medlemmar ! :tumme_upp::applad::tumme_upp::applad::tumme_upp:: applad: |
7 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord legotrainzman och lan! :)
Och mycket snygg bild legotrainzman! Man måste verkligen hålla koll på Åsbon när han är i närheten. ;) _______________ (Citerat ur downloads delen) Citat:
Ett gäng bilder på några av de nya texturerna till Rc-loket. Har ni inte köpt Rc-loket än så råder jag er verkligen till att göra det nu! För med lan's hytt och med alla dessa texturer till vårt förfogande så blir det en mycket härlig körupplevelse! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24. |