![]() |
Citat:
|
Har inte våldet mot busschaufförer minskat sen man tog bort all hantering av pengar ombord?
Ang. klottrarna på RB så är det hemskt tråkigt att höra. Fyfan. |
Citat:
:) |
Sånt der skyddande glas sånt har man på spårvangnarna i Göteborg. Tycker det är tråkigt att man kanske borde ha så. Att föraren måste skydda sig bakom en glasvägg att man måste behöva skydda sig så. Man ska känna sig säker på sin arbets plats. Men FYFAN det där med konduktören på Roslags banan. Det var några i Göteborg som härgade runt under en tid och klotrade ner tåg och spårvagnar och filmade det. De hotade passagerare och folk som var utte och promenerade och gick fram och frågade vad dom höllpå med och spårvangns förarna som gick utt de fick hot om att de skulle bli ner slagna om de fortsatte som tur skaddades ingen vad jag vet. Men jävla klotrare kan dom inte klotra ner sitt eget i stället sinna hus billar och sådant nä det vill dom inte. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
|
Citat:
Hemskt att de till och med filmar det dom klottrar ner, de är ju inte kloka. :vetej: :) |
Har precis köpt den helt nya MSTS-expansionen ProTrain 36: Berlin - Hannover, men jag får don´t send vid 99% i installationsprogrammet.:mad: Har skrivit till supporten så jag får hoppas att man får svar.:(:(:(
|
Citat:
|
Citat:
|
Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg. Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess). Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten. Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn) Hände idag vid 16-tiden. Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch! :tumner: |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Det positiva idag var att jag jobbade nästan två normala arbetsdagar på en dag. Drygt 15 timmar hade gått när jag stämplade ut idag. Allt detta tack vare den [ ironi]underbara[ /ironi] vita kalla snön... ;)
|
Nu har jag sent om sider fått svar från Protrain-supporten. Tog över 2 veckor! Jag skrev min fråga på klar och tydlig engelska, och mottagaren har uppenbarligen förstått, eftersom jag har fått ett svar. Det lilla problemet är bara att de svarade på tyska!:mad:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41. |