Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

ekankal 2010-11-17 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 223103)
Visst är det hemskt att sånt här händer.
I vissa länder (bl.a Polen) har man på bussar ett slags glas som skyddar bussföraren, det skulle vi ha i Sverige också! Åtminstone i Stockholm. :)

Är busschaufförerna mer värda i Stockholm, än i övriga Sverige?

Micke.L 2010-11-17 09:43

Har inte våldet mot busschaufförer minskat sen man tog bort all hantering av pengar ombord?

Ang. klottrarna på RB så är det hemskt tråkigt att höra. Fyfan.

bönan 2010-11-17 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 223104)

Är inte den här typen av brott vanligare i städerna än på landsbygden? I Dalarna tex händer det inte särskilt ofta. Och är har föraren fortfarande pengar dessutom.
:)

Rasmus96 2010-11-17 14:37

Sånt der skyddande glas sånt har man på spårvangnarna i Göteborg. Tycker det är tråkigt att man kanske borde ha så. Att föraren måste skydda sig bakom en glasvägg att man måste behöva skydda sig så. Man ska känna sig säker på sin arbets plats. Men FYFAN det där med konduktören på Roslags banan. Det var några i Göteborg som härgade runt under en tid och klotrade ner tåg och spårvagnar och filmade det. De hotade passagerare och folk som var utte och promenerade och gick fram och frågade vad dom höllpå med och spårvangns förarna som gick utt de fick hot om att de skulle bli ner slagna om de fortsatte som tur skaddades ingen vad jag vet. Men jävla klotrare kan dom inte klotra ner sitt eget i stället sinna hus billar och sådant nä det vill dom inte. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Bombardier Train 2010-11-17 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 223104)

Nä, såklart inte. Uttryckte jag mig så dåligt? :D Men som Bönan säger så tror jag att det är större risk i storstäder.
Hemskt att de till och med filmar det dom klottrar ner, de är ju inte kloka. :vetej:

bönan 2010-11-19 20:16

Har precis köpt den helt nya MSTS-expansionen ProTrain 36: Berlin - Hannover, men jag får don´t send vid 99% i installationsprogrammet.:mad: Har skrivit till supporten så jag får hoppas att man får svar.:(:(:(

Bombardier Train 2010-11-19 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 223305)
Har precis köpt den helt nya MSTS-expansionen ProTrain 36: Berlin - Hannover, men jag får don´t send vid 99% i installationsprogrammet.:mad: Har skrivit till supporten så jag får hoppas att man får svar.:(:(:(

Synd. Såg förresten att Aerosofts sida inte fungerar. Är det uppdatering på g, eller vad? :)

Schulz 2010-11-20 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 223133)
Nä, såklart inte. Uttryckte jag mig så dåligt? :D Men som Bönan säger så tror jag att det är större risk i storstäder.
Hemskt att de till och med filmar det dom klottrar ner, de är ju inte kloka. :vetej:

Stadskörning är lite mer avancerad och påfrestande än landsvägskörning. Regionalbussförarna har nog ett mindre stressigt yrke än vad lokaltrafiksförarna (stadsbuss) har.

Bombardier Train 2010-11-21 17:56

Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg.
Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess).
Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten.
Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn)
Hände idag vid 16-tiden.

Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå.

Rasmus96 2010-11-22 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 223465)
Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg.
Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess).
Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten.
Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn)
Hände idag vid 16-tiden.

Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå.

Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL!:mad: Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.

Bombardier Train 2010-11-22 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 223516)
Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL!:mad: Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.

Jo, sådant är nog ganska vanligt. För några veckor sedan var det också en gammal man som ramlade omkull i svängen i Skanstull. (Buss 4) Detta har hänt två gånger dessutom, när jag har varit med. :)

simonbertilsson 2010-11-28 13:10

Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch! :tumner:

Olaf Lindström 2010-11-29 11:50

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 223897)
Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch! :tumner:

Men alltså Simon! Se det positiva, det är jävligt häftigt att röja snö ute i smålandsskogarna!(två bilder tagna med mobilen igår, därav den usla kvaliten!;))

simonbertilsson 2010-11-29 20:14

Det positiva idag var att jag jobbade nästan två normala arbetsdagar på en dag. Drygt 15 timmar hade gått när jag stämplade ut idag. Allt detta tack vare den [ ironi]underbara[ /ironi] vita kalla snön... ;)

bönan 2010-12-06 14:24

Nu har jag sent om sider fått svar från Protrain-supporten. Tog över 2 veckor! Jag skrev min fråga på klar och tydlig engelska, och mottagaren har uppenbarligen förstått, eftersom jag har fått ett svar. Det lilla problemet är bara att de svarade på tyska!:mad:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41.