![]() |
Ikväll spelar vi med bandet, tillsammans med andra akter, på ett evenemang kallat Rock mot Cancer. Allt går till cancerfonden! Fuck cancer! :Yeah:
All That Maters på Soundcloud |
Grattis jockes till C-kortet :tumme_upp: säg till om du vill låna min och dra en sväng längs avenyn!
|
Citat:
Och Dson, ja nu jäklar får'u passarej! :D |
STHLM Fields 2014 var helt fantastiskt och jag är fortfarande i högvarv efter ha fått se Metallica för första gången :Yeah::Yeah::Yeah::Yeah:
Slayer spelade på högsta volym av alla band det var grymt! :ber::Yeah: |
Citat:
|
Citat:
Fast... Alla bor kanske inte i Stockholm... |
hehe bor i paradiset på jorden... universums metropol.. solsystemets mittpunkt Göteborg :grin: hehe här gäller 10 m innanför vallgraven och min bil är från kofångaren till bakersta delen på påbygget 10m...absolut inte längre...:oskyldig:
|
Citat:
Och äntligen kan man säga: skolan är slut!!! :D Fast riktigt pissig student... |
Två dagar med körning av studentflak i Stockholm är över. Några små problem med elverk och högtalaranläggningar, men i det stora hela har det gått bra. Framförallt igår var nog det sjukaste jag varit med om i mitt yrkesliv. Galet roligt och fantastiska studenter och även en bra kollega att arbeta tillsammans med.
Fantastiska dagar alltså. :) |
Kör scania p400 :oskyldig: hämtade henne ny på scania för tre år sedan och vi har kämpat ihop för kommunen sen dess! Personerna i höger stolen har varierat men jag kämpar på!
|
Citat:
|
Lördag morgon. Lite sådär lagomt baknykter efter gårdagskvällen. Att köra studentflak tar på krafterna. Men det finns ungdomar som är helt fantastiska. Och det är dem som gör det så fantastiskt roligt att köra studentflak. Fantastiskt rolig kväll trots allt - som jag också får bra betalt för.
Men nu är alla utspring över och det är trots allt förbaskat skönt. Nu återstår bara några veckor kvar på betongkörningen innan jag ställer grejerna och går på semester. Längtan är stor! |
Och så har man då tagit körkort! Härligt att kunna röra sig så fritt. Självklart blir det dock tåget så ofta som möjligt även i framtiden... ;)
|
:tumme_upp:Grattis Bønan:tumme_upp::tumme_upp:
|
GRATTIS!
Ja, det är otroligt vad praktiskt det är att ha körkort. Inte minst när man vill studera järnvägen "utifrån". Men kör försiktigt bara! |
Då fåm säja GRATTIS! kör försiktigt
|
Grattis bönan!! :) själv blev man färdig konduktör på Ringlinien (SSR's spårvagnar) i Göteborg imorse (igår)! :) så såg ni nån på veteranvagnarna ikväll (igår) så var nån av dem jag.
PS hammarn, var det du och din R400 (en gul med boggi) som stod vid Drottningtorget nu på kvällen? :) |
Citat:
|
Sen jag studenten har -09 har jag behövt jobba varje sommar och har således inte haft tid, eller pengar, för någon riktig semester. Men nu, efter att äntligen hamnat på ett jobb där jag varit i mer än ett år, har jag nu idag gått på min första riktiga semester någonsin. Hela fyra veckor i sträck ska jag vara ledig. Sjukt som fan, men riktigt riktigt gott.
Det firar jag förstås, söndag den 13'e drar jag iväg med City Night Lines nattåg från Köpenhamn till Amsterdam för en dryg veckas tågluff i Europa! Sjukt taggad!:) |
Citat:
Trevligt att ha träffats på "avstånd" ;) jag var på släpvagnståget, på motorvagnen, längst bak :) Och hoppas du får en kul semester/tågluff Dson! :D |
Examen igår... Eldade upp, så nu är jag behörig som eldare... Ja, på ånglok då då... :)
|
Citat:
|
Underbar, UNDERBAR semester! Blev inte så mycket att "muppa tåg" som verkligen utforska nya städer och länder, men det har verkligen varit riktigt bra.
Höjdpunkten ur järnvägssynpunkt var ju förstås Schweiz, där jag besökte Albula-passet och Rhätische Bahns järnvägsmuseum i Bergün/Bravougn i sydöstra Schweiz och förstås resan från Chur till Andermatt, över Oberalppasset. Sen förstås, den absolut bästa delen var helgen i Bled i Slovenien, en riktig pärla till stad. Massor av fantastiska människor, roliga upplevelser och en den underbara Bledsjön. Åk dit, bara åk dit :p Bilder från resan kanske dyker upp i forumet lite då och då framöver, självklart med beskrivning och lite berättelser!:) Men nu är jag i alla fall äntligen hemma igen och kan ta det lugnt resten av semestern, nästa vecka börjar jag jobba igen! :) |
Kul att höra Dson! Hoppas verkligen vi får ta del av din reseberättelser, det är alltid sjukt skoj att läsa om folks olika tågupplevelser utomlands (och inrikes för den delen) :tumme_upp:
|
Grattis Mazz
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Denna skönhet landade precis på gården. Volvo 244 -86, 3e ägaren, 10500 mil, fantastiskt skick på kaross och interiör. Vilket fynd! :Yeah:
|
Grattis nybliven bilägare!:applad:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tackar tackar! Bilen rullar fantastiskt. En fröjd att köra! Efter en tvätt blev en ännu finare... :)
|
Kanonfin våffla Bönan!
240 är ju bara så jäkla bra...hållbara, lätt-meckade och delar finns överallt. Enda "felet" är att dom är lite törstiga.. |
Helt sant. Denna är dessutom 4-växlad så den är ännu lite törstigare än den kunde ha varit. Man får väl helt enkelt undvika onödiga turer! ;):D
|
"Volvo Rullar" ;)
|
Så har man då röstat för första gången. Det blev Vänsterpartiet i riksdags- och landstingsval, i kommunvalet stod jag länge och tvekade mellan Socialdemokraterna och Centern. Socialdemokraterna för att de har styrt under lång tid med hyfsat resultat, Centern för att deras kommunalrådskandidat är en mycket skicklig politiker med vettiga åsikter. Till slut blev det blankt i kommunvalet för min del. Ska bli spännande att se hur det slutar ikväll! :)
|
Lyckades skruva i en varvräknare i bilen min idag. Känner mig som en mästermekaniker... ;):D
|
Bara bilåka nu? ;-)
Är du helt upptagen av din nya bil nu eller får du ibland tid över för dina härliga banbyggen?
Jag är nyfiken på att få köra Dalabanan och även på en eventuell fortsättning av Stockholmsbanan till Nynäshamn och Eskilstuna. Kanske även Enköping-Västerås. I mina planer för SWB-linjen ingår i ett långt senare skede att komplettera med avsnitten Kolbäck-Eskilstuna; Kolbäck-Tillberga och kanske ända till Sala. Vore underbart om man kunde knyta ihop dem med dina alster... Lycka till! Både med bilåkandet och banbygget. |
Nejdå nog pågår banbyggandet fortfarande, men som elev på sista året i gymnasiet är det sorgligt mycket tid som går åt till skolan. Men lite pular jag på med mina banor, både den svenska och mitt fiktiva Borawia. :)
|
Har precis sökt jobb "på riktigt" för första gången, tidigare har jag jobbat inom idrottsförening senaste fem somrarna. Nu har jag sökt till tågvärd på Inlandsbanan och hoppas verkligen på att det ska gå vägen! :grin:
|
Imorgon bär det av på en långhelg i England, alltid lika härligt att besöka det vackra landet! :)
|
Jobb!!
Äntligen efter 1,5 års arbetslöshet har jag fått en timanställning. Som snickare på en fabrik som tillverkar inrede till både Nimbus båtar och diverse olika butiker & företag. Riktigt trevligt att det går framåt :).
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:28. |