![]() |
Herrljunga stationshus.
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack är ytterst tacksam om nån 3D-byggare här i forummet hjälpa mig bygga stationshuset. Jag har inga mått alls, men nån bild har jag som jag visar här. |
Hej!
Hoppsan! Jag hittade sidan om huset här: http://www.stationsinfo.se/station/HerrljungaStation |
Hej!
Ingen som vill hjälpa mig att bygga stationshuset? :confused: |
Ska se vad jag kan göra framöver... Kan inte lova nåt... Vet att jag har ett par saker innan.
|
Citat:
|
Hej!
Vad glad jag blir! Hoppas att ni genomför projektet. |
Grästorp i härligvinterväder...
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag har byggt lite då och då p.g.a. julplanering. Vi har också varit borta antal ställen på julbord osv. Nåja, jag visar vinterbilder om Grästorp och en nyhet är att MTAB-Dm har fått en ny hytt med modernt instrument, vilket verkligheten har gjorts. Jag har även sett till att lokföraren flyttar till bakändan. Jag håller på med bygget av Håkantorp och visar bilder senare tillfälle. |
Snyggt! I verkligheten skulle det nog vara förenat med vissa risker att köra ett sådant tåg på Älvsborgsbanan...
|
Väldigt fint! :tumme_upp:
|
Citat:
|
Halva Håkantorp färdig...
3 bifogad(e) fil(er)
God fortsätting!
Ja, nu är halva Håkantorp färdig. Första bilden kommer Reginan på spåret till vänster och höger spår utan luftledning leder till Lidköping fast det når inte dit. Knappt en km och sen är det stopp. Andra bilden börjar betongslipers och tåget höjer hastigheten från 110 till 160 km/t. Milestolpen visar 62 km från Uddevalla vilket stämmer ganska bra. Tredje bilden börjar bygget i andra halvan. Fortsättning följer.... |
Dette ser kjempeflott ut Totte! Stå på! :tumme_upp:
Ser at sporet på bilde 1 er uten kjøretråd, hvordan er dette mulig i MSTS? Snart er type 73 klar for bruk også ;) |
Citat:
Tack för din komentar. Ja, det är möjligt att gömma tråd ovan spåren. Finns att ladda hem här: http://steam4me.railpage.org.au/trai.../hidewire.html |
Hejsan totte!
Jag förstår inte hur du klarar av att jobba i 6 år med något sådant här! Snacka om passion! Jag har smått o gott kollat igenom forumet men långt ifrån allt. Såg att du 2006 förutspådde att detta skulle ta ca 1-2 år. Vad har gjort att det tog längre tid? |
Citat:
Åker bil till de ställen för att fota som passar möjligt till rutten. |
Snyggt! inte långt kvar bara två stationer kvar till Herrljunga.:tumme_upp:
Bra jobbat:tumme_upp::tumme_upp: |
Snyggt Totte, god fortsättning själv!:) Lycka till med bygget nästa år också!:)
|
Hej Totte.
Bra jobbat,verkligen fina bilder från ditt ruttbygge. Lycka till. Mvh. Traingoal |
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
God fortsättning på er alla!
Ja, jag höll på med bygget av staden Vara. Är inte helt färdig än. Industriområde skall placeras ut, träden och bilar. |
Snyggt Totte trotts att det inte är färdigt!:)
|
Det ser mycket bra ut! :tumme_upp:
|
Dette blir meget bra, stå på.:tumme_upp:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu är Vara färdig! Nästa blir Vedum. Jag tog Västtrafik pendeltåg och kör mot Herrljunga. |
Snyggt som tusan!!! :tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
jaj69 |
Snyggt!:tumme_upp:
|
Mycket snyggt :tumme_upp:
|
Snyggt, fortsätt så! :)
|
Klockrent som vanligt, du är otroligt duktig på att bygga så man känner igen sig från verkligheten!!
/Magnus |
Kör mer och mer Railworks, men MSTS tas inte bort så länge du fortsätter med denna rutt. Den måste jag bara köra när den är klar. Bra jobbat Totte!
|
Tack alla mina forumvänner!
Jag är redan halvvägs till Vedum. När Herrljunga blir färdig, så fortsätter jag från Upphärad till Gbg. |
Citat:
|
Jag kör också Rail Works, men bara för det kommer jag absolut inte sluta med MSTS!
Kul att du skaffar MSTS igen, Micke! :) |
Jag har alla de nya simulatorerna också utom RW, men MSTS är helt klart BÄST! Och den här rutten gör att jag inte kommer att släppa taget om MSTS än på många år!:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack än engång! Jag började nu med Vedums station. Jag gör så för att underlätta landskapbygget mellan Vara och Vedum. |
Snygg start! Blir kul att se hur stationen växer fram...:applad:
|
Citat:
|
Ser redan fantastiskt bra ut! :applad:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01. |