Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
"Gammla" T44'or i TS2009 ser ju inte så tokiga ut.
|
38599 patchen är bara för de som har 37625. För 38411 finns nog inget att hämta.
|
5 bifogad(e) fil(er)
Jag har prövat en Trainz 2009 och när jag kör i kompatibelt läge fungerar alla mina köpelok och allt annat rullande material som jag har nerladdat. Dom fungerar inte perfekt, utan plötsligt så kan en Challenger eller Big Blow tappa hjulen för att återfå dem senare. Kör jag i native mode försvinner nästan allt!!
AI föraren har fortfarande lika svårt att hitta och kör ibland som ett riktigt blindstyre. Däremot har han nu hittat bromsen så han kan stanna i nerförbacke. Märkbart är också att 2009:an oavsett kompatibelt eller native mode tycks flyta bättre än vad 2006:an någonsin gjort. Några bilder från West from Denver i TS 2009 Bifogad fil 25334 Bifogad fil 25335 Bifogad fil 25336 Bifogad fil 25337 Bifogad fil 25338 PS. Arvid kör:grin: |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Då har jag byggt till Knivsta. Bara lite marktexuter kvar. Här dundrar Uppsalapendeln igenom ett villaområde utanför Knivsta en dimmig junimorgon. Kommentera gärna!:)
|
Snyggt bönan :).
|
Tackar!:grin:
|
Jo förresten, en kort bit byggde jag med mer detaljerade kontaktledningsstoplar, men det tog sån evinnerlig tid så nu återgår jag till splines.;)
|
Citat:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Ser mycket bra ut "bönan" :).
Kan hålla med dej om att det är tidskrävande med utsättning av Tomas ktl.stolpar och ledningar, men har man bara tid och tålamod så blir resultatet suveränt :). Här är några Reginabilder. MVH. Ekan |
Citat:
|
Oj fy helvete!!! Sanslöst snyggt. Tror varje gång att det inte går bygga snyggare, också överträffar du det varenda gång... Sanslöst...
|
Hej! Jag mätte upp streckan, och såg att jag har byggt nästan prick 20 km norr om Arlanda, om någon är intresserad.:)
|
Jag är intresserad! :);)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Tack Daniel å Dson.
Ett containertåg passerar en liten landsortsmack. MVH. Ekan |
2 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snyggt Ekan:).
Var hittade du macken? Här är lite bilder från min museijärnväg. |
Snyggt själv Elias.
Macken finns på DLS, heter "Esso Gas Station" har jag för mej, men eftersom det inte heter Esso längre i Sverige har jag gjort om den till en Statoilmack. MVH. Ekan |
5 bifogad(e) fil(er)
Morgonpendeln ankommer den lilla bruksorten Gryttjom för att låta den ensamma resenären kliva på. MVH. Ekan
|
Snyggt Ekan vart finns stationshuset ? ...
|
snyggt Ekan! :tumme_upp: Var finns spåret som du använt?
|
1 bifogad(e) fil(er)
En bild från Ostkustbanan: Uppsala tar form - spårläggning klart.:)
|
Tackar.
Andreas....spåret finns här någonstans http://www.trainz.nl/lijstnlobjecten/ det heter "schieneDB" och är ett betaspår som jag har målat i tre olika varianter. Simon...Stationshuset finns här http://www.trainz.org/ptt/_download/..._kralovec.html. Snyggt bönan. MVH. Ekan |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
ett multat tib sätt i ? tips nära borlänge
|
1 bifogad(e) fil(er)
En bild till, SJ Inter City- tåg norr om Alsike på Ostkustbanan på väg mot Stockholm C. Kommentera gärna!:grin:
|
var hittar man fackverksbryggan i ekans rutt nån stans?
|
Dom är inte släppta ännu. Att Ekan (och även jag) har dom är för att vi betatestade dom. Tyvärr verkar Tomas inaktiv på forumet och enligt min mening så är fackverksbryggorna klara för release.
|
Jo förresten, är det någon som är intresserad av den gammla linjen via Märsta i en framtida uppdatering? För då kan man ju tex köra Uppsalapendeln och godståg också, liksom pendletåg ända till slutstationen Märsta.:)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Nya Hbbins på väg att tjänstgöra åt SCA, åsså den ensamma pendlarn's tåg igen. MVH. Ekan
|
Självfallet vore det ju alla tiders roligt att kunna göra uppehåll i Märsta både med visssa stortåg och med Uppsalapendeln, iallafall förr stannade vissa stortåg också där och naturligtvis även att få stanna med stockholms pendeltåg i Rosersberg och I slutstationen Märsta. Verkligen snygga rutter du bygger måste jag tillägga.
mvh Johnny Nilsson |
Och Ekan du verkar verkligen ha simulatortågbygget i blodet och du är morgopigg också, när du var upp i morse hade jag just gått och lagt mig för 1,59 h sen och sov idag till 11. mvh Johnny Nilsson
|
Citat:
Jo, jag gnetar extra och kör tradare i mellanåt så det blir mycket underliga tider man är vaken på. MVH. Ekan |
Hej!
Du Ekan var hittade du dressinen på översa bilden? |
Citat:
|
Tack så mycket!:)
|
Citat:
|
Citat:
Citat: Ursprungligen postat av trainz_bonden http://www.e-buzz.se/forum/images/eb...s/viewpost.gif Hej! Du Ekan var hittade du dressinen på översa bilden? På DLS. Sök på "NS SIK" så hittar du några olika modeller av den. MVH. Ekan |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Edit: Bengan var snabbare. |
3 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder från ts 09 ...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46. |