1 bifogad(e) fil(er)
Rush Rail ute med lite timmer åt pappersfabrikerna!:Fnissa:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Jerka :).
Den där loggan har jag sökt, men ta mej tusan att JAG har lyckats hitta någon vettig ;). -------------------------------------------------------------- Och på tal om Iore ;), nu blev man ju påmind om att jag oxå höll på att pula med lite nya texturer till det för nån tid sen, efter att ha sett (och fått inspiration från) newS snyggt texturerade RW-modell :). |
4 bifogad(e) fil(er)
Slänger väl in några bilder på passande vagnar oxå att ha i släptåg, nämligen Lennarts 80-tonnare ;).
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Ekan! Vi kan ju alltid göra ett byte ;) haha :Fnissa:
|
3 bifogad(e) fil(er)
extra godståg med fyra tomvagnar och ett Z70 i fronten :)
|
2 bifogad(e) fil(er)
våra 2 mer kända särlingar bland T44 som tom tåg :)
|
Min bana
6 bifogad(e) fil(er)
Har börjat bygga en liten bana, vet inte riktigt hur lång banan kommer att bli ännu. Men det finner man vel ut.
Stationen på bilderna är ändstationen Kungshamn (fiktiv). Resan börjar här med en tunnel genom centrum och upp till den gamla stationen. Det är då en stigning upp till en platå där banan fortsätter genom landskapet och mot sin destination Om ni har tips eller at jag har gjort något fel tas det emot med stor tack! :grin: (Jag vet att bilderna var lite stora, men vet inte hur man ändrar det:confused:) |
3 bifogad(e) fil(er)
Snygga bilder ALLIHOPA! :)
___________________ Gamle Oscar blir omkörd av Sealpower och Lans uppdaterade Iore lok. :D |
Kaaje! Dina bilder, framför allt de tre första, är bland det mest intressanta jag hittills sett i den här tråden. Du har lyckats åstadkommit en s k skärning - en 90-graders lutning mot marken.
Detta är i princip omöjligt med Trainz´ vanliga verktyg. Så vitt jag vet har endasr Murchinson (SirGibby) löst problemet men han använder av australiensisk textur, som inte passar i Norden. Förklara gärna hur du gjort, Kaaje. Det är synnerligen intressant för oss banbyggare och vi skulle vara väldigt tacksamma. Självklart hurrar jag över dina bilder. Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
T66 Rushrail projekt...långt från färdigt men tänkte bara visa upp henne :rolleyes:
|
3 bifogad(e) fil(er)
tågmöte :)
|
8 bifogad(e) fil(er)
VÄLDIGT!!!! snyggt alla! :drool::tumme_upp: Motiverar en enormt att fortsätta!! :)
Kul att se bilder från dig igen Jerka! Var ett tag sedan, och som vanligt snygga ommålningar av dig, hammar'n och ekan mfl.! Kaaje: väldigt fint! Men en kommentar om bryggorna, du ser skarvjärnet? Det ska "gå in" i den andra bryggan, kollar du noga nu ser du att det är ett mellanrum mellan dem två bryggdelarna. Annars är mitt tips, ta en längd som täcker över alla spår, så slipper du skarvjärn. Möjligen att det inte är korrekt, men det spelar ingen större roll i Trainz tycker jag, syns ändå inte förrän man går jäääättenära. Var nog uppemot en månad sen jag visade bilder, men Trainz har legat och frestat länge. Tack vare ER, att ni visar bilder, motiverar en, så blir'e lite bilder här ;) Försöker anpassa mig till nyare Trainz, och ska försöka överge dem gamla, platta träden till dessa nya, laggar nog nästan mindre än så länge än dem gamla platta :tumme_upp: Vallväxling på G utanför lokstallet där en TKAB-Rc ska in i "garaget", där även en udda T44 står. Än saknas många detaljer, men dem kommer ska ni se :) TGOJ-vagnen används som rast/kontors/sovvagn, då det ordinarie lokalen tyvärr försvunnit helt plötsligt :visslar: |
snygga bilder :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Jocke. :)
|
Tack!
2 bifogad(e) fil(er)
Tack för kommentarer, og snygga bilder allihopa :)
Ni är en stor inspiration. Nils blid: Ursäkta sent svar, men här har jag fuskade lite. Skärningen er gjort med en spline som heter Rockface 1A GE H 50m, som faktisk är inbygd i Trainz 2012. Så det är inte så underbart som du fikk det til at låta. Är bara fusk :D Bifogar också en bild på det. Jockes: Jag såg inte din kommentar innan jag tog nya billder, men tack så mycket för feedback. Då lärte jag mig något nytt! :grin: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:33. |