Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2013-11-22 03:08

Suveräna bilder på helt suveräna ruttbyggen ALLIHOPA, man är mäkta imponerad :).
Dessutom suveräna ommålningar ALLIHOPA (ingen nämnd, ingen glömd) :).

Jerka, är timmervagnarna nåt eget projekt, eller har du hittat dom på nån "hemlig" sida??? ;):D

Bambistor 2013-11-22 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 282696)
Suveräna bilder på helt suveräna ruttbyggen ALLIHOPA, man är mäkta imponerad :).
Dessutom suveräna ommålningar ALLIHOPA (ingen nämnd, ingen glömd) :).

Jerka, är timmervagnarna nåt eget projekt, eller har du hittat dom på nån "hemlig" sida??? ;):D

Eget bygge :Fnissa: dock inte klara, många fel som måste rättas till innan jag är nöjd. Texturer och handtag och dyligt. :)

Mike Stevens 2013-11-22 22:26

Hej!
Ett ensamt ånglok nere vid hamnen som väntar på att vagnarna ska lastas med kol!
Förmodar att lokföraren har smugit iväg och dricker en öl eller kanske en sup.
Han lär väl ändå hålla sig på spåret!
Mike

Jockes 2013-11-23 02:17

7 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av herlev (Inlägg 282668)
Hi
Can you please where I can get that el loco red and grey? I have got the passenger cars.
Herlev

Unfortenly, that loco only exist on my computer so far. It's hard te release the repaint, becouse you have to pay for the loco (but I see in your profile you have done that, so I'm sure it's possible in someway).

Snygga vagnar, lok och bana Jerka! :tumme_upp: Kul att se att fler bygger saker :)

Hehe, snyggt även du Mike! ;)

----

Tar lite utländska bilder från alTerr's Frankfurt U-Bahn för Trainz -12, då jag har problem med STL-kopplet som inte fungerar så har inget att köra med... :visslar:

En arbetsdag längs Tunnelbanan i Frankfurt am Main här under (på sista bilden syns även samma spårvagn som Berke gjort en ommålning på, riktigt snygg modell även den spårvagnen från början :)):

//Jocke

rac_hammer 2013-11-23 14:30

otroligt snygga bilder allihop :)
jocke vart återfinns tåg och vagnar på senaste bilderna?

Jockes 2013-11-23 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 282746)

Det fanns på Trainzdepot.net förut, men nu tycks det ha försvunnit... Så jag vet faktiskt inte vart man kan hitta det :confused:

Jockes 2013-11-24 03:28

8 bifogad(e) fil(er)
Då återupptar vi Trainz -10 igen, efter det "lilla" äventyret till tolvan ;) I och med detta så rååååkade detta tåg dyka upp idag/under natten... snart i en dator nära dig?! :) (Ska bara lyckas få bort den där reflektionen i 60-talarna, gör så vagnarna blir vita vissa vinklar...) Nu finnes även boggierna på plats på WRmh'an (vilket jobbigt namn... men har lärt mig det utantill idag :visslar:)!

//Jocke!

Jockes 2013-11-24 04:15

6 bifogad(e) fil(er)
Fortsätter på en gång...! :)

Otroligt vackra ånglok, obeskrivliga!

trainz_cj 2013-11-24 20:31

snygga bilder allihop

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 282746)

Hejsan,

Jag e inte jocke men tågen och ruten finns nu mera på DLS! :)
Sök efter Username alterr. Men observera att nerladdning tar lång tid. Allt material finns på DLS.

Jockes 2013-11-25 00:11

6 bifogad(e) fil(er)
Tåget har åkt lite längre nu... :visslar:

Lite NYA vinklar för en gångs skull. 300m har jag byggt på en dag (från bron som syns i bakgrunden, den bron ska jag fö. släppa snart om intresse finns)... undra hur jävla lång tid det ska ta innan jag når dem 1-2 milen jag har satt som mål? :D Sen ska jag ju bygga åt andra hållet också... :confused:

Nån gång ska ni nog få se banan på eran dator! Förhoppningsvis inom tio år ;)

Mera Blå Tåget. Har ännu inte lyckats få bort reflektionen på vagnj*vln (A2an), har ju lyckats förut på något lok.. Tips tas gärna emot! :)

//Jocke (som känner sig ensam just här - posta på! ;) Utan eran motivation med bilder blir'e ju inge')

ekankal 2013-11-25 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 282837)
Har ännu inte lyckats få bort reflektionen på vagnj*vln (A2an), har ju lyckats förut på något lok.. Tips tas gärna emot! :)

Vilken orginalvagn har du använt dej av???
Kanonfina bilder i alla fall :).

Jockes 2013-11-25 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 282838)
Vilken orginalvagn har du använt dej av???
Kanonfina bilder i alla fall :).

Det är en ommålning av dina vagnar (sj 60-tal brun tror jag den heter)

Tack!

ekankal 2013-11-25 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 282839)
Det är en ommålning av dina vagnar (sj 60-tal brun tror jag den heter)

Tack!

Om du målar texturen "env_metal" kolsvart så får du bort det mesta av reflectionen.
Du kan ju testa det först, annars finns det ett annat knep att ta till ;).

Bambistor 2013-11-25 02:37

1 bifogad(e) fil(er)
En till bild på vagnen.

Jockes 2013-11-25 19:39

1 bifogad(e) fil(er)
Vagnen ser väldigt snygg ut, Jerka! :tumme_upp:

"Kör fortare fö'f*n!!!" :grin:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.