8 bifogad(e) fil(er)
Ekan: reflektionerna försvann delvis, i vissa vinklar blir det dock vitt, men det är så sällan så det är nästan skitsamma. Hade provat det du sa förut, men bara kopierat black i shadow, och då vart det inte lika bra (reflektera som fn), så har kanske med storleken på bilden att göra?
------------- Nåja, känner mig för en gångs skull rätt nöjd med något jag gjort, så här kommer lite bilder... :) Man får rätt mycket byggt när man sitter i fred, har Rammstein på högtalarna och bygger :Yeah: //Jocke (som önskar fler kunde visa upp sina mästerverk här :tumme_upp:) Mitt 787:e inlägg, betyder mycket, för det är samma nummer som bussen hem har :rolleyes: |
2 bifogad(e) fil(er)
Otroligt snygga bilder alla!
_______________ Snappade ett par bilder på ett Sb draget museitåg hoppas att dom faller någon i smaken. :) |
5 bifogad(e) fil(er)
Väldigt snyggt rely, man blir helt klart impad av ditt bygge! :tumme_upp:
------ Lite fler bilder från mig då.. ska försöka och inte tjata så mycket, får väl kanske skaffa en egen tråd snart? :rolleyes: Bygget fortgår.. :) Tror jag är uppe i 5km-1 mil körsträcka nu totalt. Tar runt 5-8 min att köra beroende på hur mycket man missar plattformen vid Blänge Flygplats :D En fråga till er som en dag ska få köra på/ta del av banan, hur lång skulle ni vilja ha den? Hur länge orkar man köra tåg på en sträcka tro, med min halvtaskiga kvalité? (Kanske får starta en egen tråd, trots allt...) |
1 bifogad(e) fil(er)
Sns-x :) /Creds till Basse som gjort modellen. Då min modell inte blev något vidare. haha.
|
6 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Jerka! Din vagn såg inte helt fel ut den heller :)
----- Mer från mig då... Vart inte såååå mycket som gick förlorat igår, men har ännu inte hunnit bygga upp det som gick förlorat så blir lite repriser nu! SJ-lok i orange färgsättningen med timmertåg möter Dm2 (som det väl snart blir dags att byta ut?! :rolleyes:) med tomt timmertåg :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Tack Jocke!
Man fortsätter att drunkna i sitt dregel av din bilder!:grin: Nu börjar första målningen bli klar av vagnen. |
Gissa spårplanen!
3 bifogad(e) fil(er)
Det var länge sedan jag lade upp några bilder här men nu kommer det i alla fall några.
Bilderna visar ett projekt som jag har börjat på. Spårplanen har svensk förebild. Den är inte helt exakt gjord som originalet men nästan. Stationen består av två spårvidder, normalspår till höger och smalspår till vänster. Jag säger inte vilken spårvidd smalspåret har, det blir nog för lätt då ;) Nu är det bara att börja gissa :) |
Citat:
May I ask what's the name of this route? and can you download it anywhere. regards. herlev |
Citat:
Bambisator: Vagnarna ser väldigt snygga ut!! :tumupp: Hugo: Spårvidden är ju lätt att se, ser man ju bla. på vem som gjort loken och vagnarna :rolleyes: Men vilken station som haft både 600mm och 1435 vet jag inte... Det vet säkert våra experter här?! :) |
5 bifogad(e) fil(er)
Vart visst lite sent.. hehe, blir väl så när man tycker det är så kul att hålla på och trixa med GIMP och sånt! :Fnissa: Snart i en dator nära er...?! :)
Of2 72-73 (på bilderna dock 88-88, inte hunnit ändra ännu...). Ska se om jag lyckas ändra pantograferna så det blir som på Lennarts blivande Dm-lok, och om jag kan få bort plogen (ska av arbetsmiljömässiga skäl ej vara där på sommaren/när det är snöfritt som jag förstått det). Forgot one thing to you, herlev: the route is named "Svensk testbana", but I think I will change that later... :) :godnatt: och ses senare, med nya bilder förhoppningsvis?! Visa på! :Yeah: |
3 bifogad(e) fil(er)
väldigt vackra bilder :) skulle byggt lite mer på spårvagnsstaden på min rutt igår men blev däckad i soffan av en riktigt manlig förkylning ... alla som haft en vet hur nära döden man är....man får lägga upp några bilder på depån :) och när Lennart släpper sina vackra Göteborgsvagnar kommer hela vagnparken att bytas ut ;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
snygga bilder allihopa!
_____________ Jag hakar också på 600mm kroken. :) |
8 bifogad(e) fil(er)
Väldigt snyggt hammar'n å rely! Kommer bli skitsnyggt med lite snygga, Svenska spårvagnar på den där spårvägen!
Rely, vad använder för buskar på den där bilden? :) Den som har tydliga löv. ------ Ännu närmare ett släpp? Snacka dock om att loket set fördjävligt fult ut utan plogar :visslar: Rätt nummer på båda enheterna (72-73, fick stålkorg efter en brand i Kiruna på 40-talet tror jag det var) och plogen borta, är väl inget mer som krävs innan jag kan släppa den, möjligen pantograf-problemet. Ska försöka lösa det nu :vinka: Och så hoppas ni haft en trevlig första advent dessutom! :) |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
----------------------------------------------------------------- Det rätta svaret på min lilla gåta, som hittas här, är Ormaryd, som ligger öster om Nässjö. Mellan Ormaryd och Smålands Anneberg gick en liten järnväg som räknas till en av Sveriges sju järnvägar med spårvidden 600 mm som hade allmän trafik. På den här sidan finns det lite mer fakta för den som är intresserad: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anneber...3%A4rnv%C3%A4g Och till sist några bilder från mitt bygge som det ser ut just nu. |
2 bifogad(e) fil(er)
Om någon har någon vettig bild på timmervagnarna från sidan så skulle det uppskattas! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55. |