Hallå rac-hammer ...
... nu får du nog blanda dig i "pantografhöjdsdebatten", din första bild tyder på höjden 4,7 m eller däromkring :vetej:
|
Sporwagen
Hi Igen.
Jeg vil gerne vide om man can skifte linie nummer da forwagen har linie 1 og slapwagen har linie 8 Herlev |
Det finns i den här Pdf:en --> http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...5&d=1387658918
|
Jag vill härmed tillönska er ALLA en riktigt härlig jul, och ett riktigt trevligt nyår! Hoppas alla som vill vara lediga, fått ledigt och får tillbringa tiden med sina nära och kära, eller vilka ni nu firar jul och nyår med! :)
---------- Firar detta med en varm bild från Tyskland, där Lennarts Göteborgsspårvagnar fått ett nytt hem. Spårvägen/Järnvägen köpte in 4 motorvagnar och två släp som rullar där sen 70-talet, och man har låtit måla om dem i en röd färgsättning. Lite lik Gävles kanske..? (Bild här!) Under lågtrafik rullar enbart motorvagnarna, och släpen står uppställda längs med linjen tills högtrafiken börjar. https://lh4.googleusercontent.com/-L...31223_0008.jpg |
Ahhhh, härligt att skåda ...
... att nån som kan verkligen utnyttjar möjligheterna som dessa vagnar ger. Bra jobbat Jockes och Gott nytt :applad:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Jobbar vidare på min spårvägsstad så här några bilder
|
4 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Snyggt Hammaren! ------ Lite "WIP"-bilder, tanken är väl DDR, men jag vettetusan asså... Nåja, ni får se lite ändå! :) Trevlig fortsättning, //Jocke! |
5 bifogad(e) fil(er)
Kör väl på med mer då! :) Skulle prova mitt nya bankkort, och köpte detta tågset då, missade tydligen rabatten på 50%, haha... Nåja! Var billigt ändå. Tyvärr fungerar inte manövervagnen för mig, men har inte heller försökt lösa det än.
|
7 bifogad(e) fil(er)
Under vissa perioder går det även lite timmer ner till byn (Marxbürg) av någon anledning... Finns säkert någon vettig anledning till det iaf :rolleyes: Annars sker, som vanligt godsvagnutbyte varje lördag, då den gamla blivit fylld.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lite kladdande på Lennarts Mustang.
Ett försök att efterlikna vagnarna i Norrköping och ett försök att efterlikna Malmös vagnar. Där jag dock tycker att hon är för ljusgrön. |
Snyggt bengan men vad använder du för spår och växlar? :)
|
Fint Bengan! Men visst är den för grön för att vara Malmö. Ska vara mörkgrönt.
Citat:
|
Citat:
Spåren heter Strabgleis växlarna Strab Weiche Kasten Finns några hyfsade banor för spårvagnar gjorda utav markhodgkinson och bamorna börjar på V6E Så dom är rätt lätta att finna via sökning på V6E. Bilden ett par inlägg upp. Är ingenting som jag har byggt. Banan heter V6E Mittelstadt v2 och är gjord utav markhodgkinson. |
1 bifogad(e) fil(er)
Spårvagnar har suttit i Forums högsäte ett tag - och det har varit trevligt Så jag tänkte bryta emellan med flotta flytetyg designade LAn och Bjornl, Det här torde vara första gången som Tor V och Norrsundet tar sig fram tillsammans i samma farvatten (Dalslands kanal).
Tekniskt sett kan man väl kalla fartygen för spårvagnar eftersom de tar sig fram på spår, dock osynligt. Nisse |
8 bifogad(e) fil(er)
Så dags för mig att lägga mig i lite o dela med mig av bilder! ^^
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24. |