hehe det stämmer vagn m23 136 var gul med "kuvös" på taket :) kolla om inte något av loken jag målade har en sexa du kan använda sen kan du även kolla Rd2 loket jag målade där finns iallafall fotstegen till mitten dörrarna och räckena till de dörrarna utmärkta :) de i fronten tar textur från just front och går ej att måla i annan färg än fronten tråkigt nog...var något jag vart lite besviken på för gick ju inte att göra loken så väl som jag hade villat... har för mig att även ekan försökte få ordning på mapnings delar till Rc men kommer inte ihåg hur långt han fick ordning på det..
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
2-3 timmar tog det att få till det här. Någon som ser vart vi är, eller snarare var? (säkert het omöjligt, inte fått dit så mycket detaljer, och när det handlar om årtal när man inte ens var född, knappast ens påtänkt så är det liiiite svårt att gissa sig till allt... menmen, har en bok om banan som hjälper otroligt mycket! =))
:godnatt: |
2 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder och byggen som det visas. Sträck på er Trainzare, ser bra ut.
Har inte själv bidragit till mycket på sistone, men någon bild kan jag bidraga med idag. Har äntligen kunnat bygga samman min gamla bana med den nyare. Så håll till godo. Väntans tider innan man får köra in på den enkelspåriga delen av banan En liten stugby för avkoppling |
4 bifogad(e) fil(er)
Några bilder från en av mina banor.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Skogsbrand.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Väldigt snyggt Björn! Hur lång är banan ungefär? Den verkar vara rätt lång!
Kul att se bilder från både Henrik och hgkn igen! Väldigt fina bilder båda två, och intressanta vyer, speciellt skogsbranden! Hoppas alla inblandade mår bra! :rolleyes: Passar väl på att skicka vidare lite bilder från något. Ännu rätt svårt, men fick in en bangårdsritning så vagnhallen vart rätt lätt att göra (om man bortser från att spårkartan flytta på sig utan att jag märkte det...). LEnnarts M25'a har dessutom fått sig en "modernisering". |
1 bifogad(e) fil(er)
Närbild på den nya timmervagnen :Fnissa:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Skogsbrand ingen höjdare i verkligheten. Ser tufft ut att få bukt på den hgkn. Det verkar ha tagit sig ordentligt.
Jockes--- Att bygga stadsmiljö och få det bra är ingen höjdare tycker jag personligen. Har aldrig lyckas med det, men du är på god väg. Jag har aldrig haft någon koll på hur långt mitt bygge är egentligen, så jag mätte det för skojs skull, eftersom du frågade. Den var 13,5 mil, från Portal till Portal, på huvudlinjen. Sen har jag en del sidolinjer, så total ligger det ungefär runt ca 16 mil. Nog skrivet, en bild på vad som skall bli "Pine Cove" Tallviken kan man väl översätta det med. |
8 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snygg vagn, Jerka!:drool:
Björn, kul med en sån lång bana. Lite skillnad mot ens egna på 0,5 mil typ... (fast har ju ingen jättestor bygglust längre iof, har nog inte byggt något nytt på en månad). Desto mer ommålningar har det blivit, får tyvärr inte tag på han som gjort B3-vagnen vagnen bara (e-posten ej längre i bruk..). Men Rc-loket är så gott som färdigt, säg jättegärna till om ni ser något som ser konstigt ut, så ska jag försöka ordna det. Annars släpps den snart. |
5 bifogad(e) fil(er)
Gäller att inte blåsa förbi stationen FÖR fort när man kör transport.. :visslar: Men något har tydligen hänt under natten??? :kora:
|
Inte ens i Trainz slipper vi alla dessa öststatstrailers som åker av vägen... Förbaskat. Får de lika dålig lön i Trainz som i verkligheten också?:D
|
8 bifogad(e) fil(er)
Ja.. och en Volvo körde han dessutom, fy så hemskt! :visslar:
Riktigt nöjd med en ommålning för en gång skull, fortf lite småpill (ser en sak på bilderna som behöver åtgärdas, ser ni mer så säg till) innan den skickas vidare =) Dessutom påbörjade jag ombyggnaden av en station (den enda med sidospår än så länge, Kolholmen) idag, spårgeometrin som fanns där var nog inte ens godkänd för 40km/h.. haha Men nu, :godnatt: Lång dag imorgon, 9:45-11:00 :visslar: mkt Trainz mao!! :Yeah: |
Tjusigt Jockes.
Det var lite Marilyn Monroe stuck över stationsbilden i ditt förra inlägg. |
2 bifogad(e) fil(er)
Tjusiga bilder å byggen ALLIHOPA :).
Kul att se oxå att hgkn, henke & baloo har vaknat upp ur idet igen :). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |