Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

Dson 2009-04-22 06:48

Ekankal: Ruggigt snyggt med flygplatsen där! :tumupp: Fast tycker nästan att taxibanan och rullbanan ser ut att ligga lite väl nära varandra, samma sak med stolpen som står mitt mellan. Verkar som att man verkligen måste ligga prick på centrumlinjen om man inte vill orsaka ett haveri...?;)
Gubben 50: Snyggt som tusan! Är det spåren du använder, som även går att dosera inåt i en kurva?

gubben50 2009-04-22 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 181404)
Ekankal: Ruggigt snyggt med flygplatsen där! :tumupp: Fast tycker nästan att taxibanan och rullbanan ser ut att ligga lite väl nära varandra, samma sak med stolpen som står mitt mellan. Verkar som att man verkligen måste ligga prick på centrumlinjen om man inte vill orsaka ett haveri...?;)
Gubben 50: Snyggt som tusan! Är det spåren du använder, som även går att dosera inåt i en kurva?

Hej! det har jag inte tänkt på om dom gör men ska kolla upp det

gubben50

Maximilian 27 2009-04-22 12:52

Körde du själv bussen på bilden? :tumme_upp:

Bombardier Train 2009-04-22 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 181380)
Om du vänder på varannan vagn.
Så ser det mycket bättre ut.
Blir lite tjatigt. Att läsa Nord, Nord, Nord och på andra sidan waggon, waggon, waggon.

Tack så mycket för tipset! :)

gubben50 2009-04-22 20:13

Hej! Efter vinter-renovering är järnvägsföreningen ute å provkör inför sommar-säsongen 2009

gubben50
---------
John.P

korvtiger 2009-04-22 20:50

Var har du hittat F5-finkan (baggagevagnen) Ekan? Annars mycket snyggt. Dock lite liten flygplats för att ta ned en 742 på...... Euförsej har dom tagit ned 2 stycken 742:or på Rand-flygplats i Johannesburg, Sydafrika som har en bana som är 1,712m lång. Men då var det knappt så att piloten kunde följa med för att planet skulle väga för mycket då. Men ned kom dom.

Till er andra, Mycket snyggt jobbat!

andreas_92 2009-04-22 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181399)

Storfrämmande på min lilla flygplats, Närlanda.
Ett stort flygplan, 747'a, och ett lite mindre gammalt veterantåg på besök. MVH. Ekan

Var har du hittat bussen?

ekankal 2009-04-23 04:54

3 bifogad(e) fil(er)
Dson & "Korven": Aldrig hört talas om dom senaste 747'orna, byggda i balsa, vänder på en femöring och startar och landar i nödfall på dragstrippen (402.3m)? :D:D
Tyvärr vart flygplatsen i minsta laget (vet'e f*n vem arkitekten var) till och med för 727'or, stor risk för skrubbsår på vingspetsarna. :D

Resegodsvagnen finns på DLS, "DB Donnerb-Wb" kuid:104047:10032. men brunfärg och sj-märke får man stå för själv.

Andreas & Maximilian: Bussen, "Manpotsdam" finns här http://trsbingen-nahverkehr.de/php/news_index.php och den kan man köra. Det finns flera fina bussar, både körbara och objekt, samt en hel svärm med spårvagnar bl.a på sidan (som kräver registrering).

John: Fina bilder.

Själv var jag ute och finåkte lite med "Bettan" och kollade om banking consist funkar i TS2009, och det gjorde det.
Åsså en "grönbettan" som kör i TRS2006.
MVH. Ekan

abjol 2009-04-23 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181450)
Dson & "Korven": Aldrig hört talas om dom senaste 747'orna, byggda i balsa, vänder på en femöring och startar och landar i nödfall på dragstrippen (402.3m)? :D:D
Tyvärr vart flygplatsen i minsta laget (vet'e f*n vem arkitekten var) till och med för 727'or, stor risk för skrubbsår på vingspetsarna. :D

Resegodsvagnen finns på DLS, "DB Donnerb-Wb" kuid:104047:10032. men brunfärg och sj-märke får man stå för själv.

Andreas & Maximilian: Bussen, "Manpotsdam" finns här http://trsbingen-nahverkehr.de/php/news_index.php och den kan man köra. Det finns flera fina bussar, både körbara och objekt, samt en hel svärm med spårvagnar bl.a på sidan (som kräver registrering).

John: Fina bilder.

Själv var jag ute och finåkte lite med "Bettan" och kollade om banking consist funkar i TS2009, och det gjorde det.
Åsså en "grönbettan" som kör i TRS2006.
MVH. Ekan

Hei fine blider. Hvilken rute er bildene hentet fra?:tumme_upp:

ekankal 2009-04-24 03:33

Citat:

Ursprungligen postat av abjol (Inlägg 181488)
Hei fine blider. Hvilken rute er bildene hentet fra?:tumme_upp:

Tack :).
Dom två övre är från rutten "Bad Schandau-" i TS 2009.
Den nedre är från en av mina egna rutter. MVH. Ekan

abjol 2009-04-24 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181542)
Tack :).
Dom två övre är från rutten "Bad Schandau-" i TS 2009.
Den nedre är från en av mina egna rutter. MVH. Ekan

Hei takk for svaret.:D

Julian 2009-04-26 04:23

1 bifogad(e) fil(er)
Ett långt godståg puttrar på i den norrländska vinterskogen:)

rac_hammer 2009-04-26 17:28

5 bifogad(e) fil(er)
lite bilder från råsjö hamn/ och Stamm banan stenhamn-berga

gubben50 2009-04-26 23:28

Här en bild från bygget jag håller på med

gubben50
---------
John.P

ekankal 2009-04-27 00:20

4 bifogad(e) fil(er)
IC-tåg med morgonsolen i ryggen. MVH. Ekan

Charles King 2009-04-27 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181450)

I love this last picture that you posted. What route, what rolling stock and what edition of trainz are you using? 2006 or 2009 edition I mean. Also, if it is your route have you put it up for download? Do not worry. I understand swedish but expressing myself is a problem. Can you please tell me...thank you. I sent you a P.M but you did not answer me.

ekankal 2009-04-27 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Charles King (Inlägg 181804)
I love this last picture that you posted. What route, what rolling stock and what edition of trainz are you using? 2006 or 2009 edition I mean. Also, if it is your route have you put it up for download? Do not worry. I understand swedish but expressing myself is a problem. Can you please tell me...thank you. I sent you a P.M but you did not answer me.

Hej. Jag svarar på svenska här ifall det är fler som undrar, hoppas det är okey.
Bilden är från en av mina egna banor i TRS 2006, jag har även importerat den till mitt TS2009 (jag använder båda versionerna).
Den finns inte för download än. Anledningen är, dels att jag inte är klar, dels att jag använder vissa betaobjekt som inte är släppta ännu.
Loket är community-ware Rc som finns att köpa här på forumet, vagnarna är bl.a några repaints som jag har gjort.
Kul att du gillade bilden. MVH. Ekan

Andreas 2009-04-27 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181808)
Hej. Jag svarar på svenska här ifall det är fler som undrar, hoppas det är okey.
Bilden är från en av mina egna banor i TRS 2006, jag har även importerat den till mitt TS2009 (jag använder båda versionerna).
Den finns inte för download än. Anledningen är, dels att jag inte är klar, dels att jag använder vissa betaobjekt som inte är släppta ännu.
Loket är community-ware Rc som finns att köpa här på forumet, vagnarna är bl.a några repaints som jag har gjort.

Jag undrar Ekan om du nånsin kommer bli klar med din bana. :)
Du hittar alltid på nya idéer som är roligt och kolla på. :D

Julian 2009-04-27 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181790)
IC-tåg med morgonsolen i ryggen. MVH. Ekan

Mycket snyggt!:)

korvtiger 2009-04-27 17:52

Har inte Ekan berättat att han tänker släppa rutten när varenda millimeter av Sveriges järnvägsnät finns med på hans bana? ;)

Skämt åsido. Han kommer nog att bygga ut den efter vad han får intresse för. Man kan se någon bild på någon lite udda sak också vill man ha med den. Nästa dag är det något annat som intresserar också bygger man det i andra änden av banan. Man han kommer nog att släppa en lite del av banan så småningom.
Det är bara att vänta på att Tomas släpper sina fackverksbryggor samt uppdaterade ktl-stolpar som Ekan och jag har haft privilegiet att få betatesta.

Charles King 2009-04-27 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181808)

Thank you. I hope you release it soon. This will be my first play with TRS and looking at your screen shot I am convience it is worth the try. But I want it to be your route and those locos and wagons. So I guess I have to wait. How long do you think before it is ready for release? I am even willing to donate something to you just to get you inspired. :)

Andreas 2009-04-27 22:49

Ekan...
Kan du inte lägga ut en bild på hur stor din bana är?
Det skulle varit kul och kolla på det. :)

Julian 2009-04-28 19:31

1 bifogad(e) fil(er)
En VUT på 14 vagnar rullar sakta genom landskapet:)

Marcus Gustavsson 2009-04-28 20:02

Trevligt att se att någon använder TGOJ loket :visslar:

Julian 2009-04-28 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 181892)
Trevligt att se att någon använder TGOJ loket :visslar:

Det kommer ofta till användning:)

Andreas 2009-04-28 20:40

3 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder från bussen idag. :)

trainz_bonden 2009-04-28 21:08

1 bifogad(e) fil(er)
Jag har lekt lite med skyltar.

dealizh 2009-04-29 07:23

Citat:

Ursprungligen postat av trainz_bonden (Inlägg 181905)
Jag har lekt lite med skyltar.

Hehe den var ju riktigt rolig den där, kan man köra ändringarna i själva configen eller?
Tänkte skulle vara roligt att göra egna skyltar dit då tågen åker.
men kanske är för mycket jobb.

Andreas 2009-04-29 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av dealizh (Inlägg 181923)
Hehe den var ju riktigt rolig den där, kan man köra ändringarna i själva configen eller?
Tänkte skulle vara roligt att göra egna skyltar dit då tågen åker.
men kanske är för mycket jobb.

Inte alls jobbigt.
Det är .tga filer om man öppnar i ett bildprogram och sen sparar man bilder i samma mapp och sen gör du "commit" så skall din nya skylt vara där..

dealizh 2009-04-29 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 181925)
Inte alls jobbigt.
Det är .tga filer om man öppnar i ett bildprogram och sen sparar man bilder i samma mapp och sen gör du "commit" så skall din nya skylt vara där..

Så pass simpelt:grin:
Lät klurigare än det var ju.

Tackar

ekankal 2009-04-30 11:56

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 181856)
Ekan...
Kan du inte lägga ut en bild på hur stor din bana är?
Det skulle varit kul och kolla på det. :)

Blir lite svårt att visa på bara en bild då bygget förnärvarande är närmare 650 baseboards stort, fast bara ca hälften av dom är helt färdigbyggda.

2 bilder på biltransporttåg istället. MVH. Ekan

dealizh 2009-04-30 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 181976)
Blir lite svårt att visa på bara en bild då bygget förnärvarande är närmare 650 baseboards stort, fast bara ca hälften av dom är helt färdigbyggda.

2 bilder på biltransporttåg istället. MVH. Ekan

Det var mig en stor bana kan man ju ganska enkelt säga :)
Motortransporten där på bilderna antar jag att det är en egen tillverkning?
Och om inte, var kan man hitta dessa?

Mvh / D

Bengan 2009-04-30 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av dealizh (Inlägg 181979)
Det var mig en stor bana kan man ju ganska enkelt säga :)
Motortransporten där på bilderna antar jag att det är en egen tillverkning?
Och om inte, var kan man hitta dessa?

Mvh / D

Nog egen tillverkning, som sagts.
Själva vagnen. Tror jag, att jag har sett på Trainzitalia.

http://www.trainzitalia.com/vbulleti...s.php?catid=39

ekankal 2009-04-30 21:47

Precis som Bengan säger, eget kladd.

Fick precis lite bättre underlag att göra vagnarna mer "riktig" med av ovanstående talare som gör att det kanske kan komma något för nerladning så småningom. Tack för det Bengan.
MVH. Ekan

ekankal 2009-05-01 00:22

2 bifogad(e) fil(er)
Suttit barnvakt i kväll så då tog jag och mixtrade lite med materialet som Bengan skickade då "lillen" behagade sommna på en gång.
Kan kanske bli något med lite finjusteringar.

Julian 2009-05-01 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 182022)
Suttit barnvakt i kväll så då tog jag och mixtrade lite med materialet som Bengan skickade då "lillen" behagade sommna på en gång.
Kan kanske bli något med lite finjusteringar.

Mycket snyggt:D

Bengan 2009-05-01 04:51

Snyggt ekan.

Dom vagnarna, ser jag nästan dagligen i Sundbyberg.

bönan 2009-05-01 08:49

Snyggt Ekan!:tumme_upp: Jag undrar vad det är för himmel du använder? Tycker den ser väldigt bra ut och tänkte använda den i mina rutter.:)

Bombardier Train 2009-05-01 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 181925)
Inte alls jobbigt.

I vilken mapp hittar man tga. filerna? :)

korvtiger 2009-05-01 11:08

Himlen som Ekan använder heter EP1 - sky #14 och finns på DLS.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.