Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

rac_hammer 2014-06-11 14:07

Snyggt! Är det en omgjord T44 som Marcus gjort eller ett nybygge?

Bambistor 2014-06-11 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av rac_hammer (Inlägg 288161)
Snyggt! Är det en omgjord T44 som Marcus gjort eller ett nybygge?

Ett nybygge som är byggt efter Marcus modell, dvs så att boggierna Marcus gjorde passar :) Min modell är lite kantigare tyvärr...Skulle vara kul om någon visste hur man gör runda saker ...rundare? Använder mig utav Blender.

rac_hammer 2014-06-11 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Bambistor (Inlägg 288162)
Ett nybygge som är byggt efter Marcus modell, dvs så att boggierna Marcus gjorde passar :) Min modell är lite kantigare tyvärr...Skulle vara kul om någon visste hur man gör runda saker ...rundare? Använder mig utav Blender.

Kolla med Marcus om du kan få hjälp där eller av lan vet dock inte vilket program de bygger i...

rely 2014-06-11 18:25

1 bifogad(e) fil(er)
En annan har ju inte haft den roligaste veckan då min dator åter igen har gått sönder totalt. Någon form av kortslutning har resulterat i datorn började brinna och hårddiskar, cpu, gpu mm är total förstört.......
har införskaffat mig nya delar och byggt en helt ny dator dock så har jag inte installerat trainz än, så lägger upp en gammal bild för att fylla ut inlägget.
Som tur har jag kanske 70% av min rutt och div andra saker sparade på en extern disk!
Nåväl.. lär nog vara ganska tyst ifrån mig nu på ett tag. :rolleyes:

rac_hammer 2014-06-11 18:52

Tråkigt att höra rely... Men du får dela bilder under återbygget av banan

rely 2014-06-11 22:18

1 bifogad(e) fil(er)
Up and running igen nu då. Ca 17mil rutt som är borta.. :(

aja, bidrar väl med en färsk bild då!

spyfrog 2014-06-11 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av rely (Inlägg 288171)
En annan har ju inte haft den roligaste veckan då min dator åter igen har gått sönder totalt. Någon form av kortslutning har resulterat i datorn började brinna och hårddiskar, cpu, gpu mm är total förstört.......
har införskaffat mig nya delar och byggt en helt ny dator dock så har jag inte installerat trainz än, så lägger upp en gammal bild för att fylla ut inlägget.
Som tur har jag kanske 70% av min rutt och div andra saker sparade på en extern disk!
Nåväl.. lär nog vara ganska tyst ifrån mig nu på ett tag. :rolleyes:

Mkt tråkigt att höra rely! :(
Hoppas att du kommer igång igen.

Låt mig vara en besserwisser och påpeka nödvändigheten av att ta backup på sina data. Med dagens priser på nätbackup tycker jag att alla bör titta på det alternativet. Eller i nödfall ha en USB disk hos släkting/vän, men den lösningen är dålig pga man då inte tar backup nog ofta. Jag säger bara detta pga jag tycker det verkar som att väldigt många här råkar ut för dataförluster. Själv är jag något av överdrivet nogrann med min data men det kan vara en yrkesskada.

Totte 2014-06-12 00:16

Trist att datorer pajar!
Jag kör back up varje dag kl 12 schemalagd till externt HD 500Gb.
Dammet i datorn kan sätta igång brand.

Jockes 2014-06-12 01:53

1 bifogad(e) fil(er)
Riktigt snyggt alla! Och det ser riktigt bra ut Td-loket, Jerka!! Och riktigt trist att det där hände dig, rely... blir lite orolig själv, har inte gjort backup på Trainz på en evighet känns det som. Känns så svårt, Trainz-mappen är så stor nu för tiden...

Fick nu under kvällen in en DEM-karta (dessutom fick jag igång Trainz, som varit ofunktionellt ett tag nu) och ett "underlägg" så spårläggningen går riktigt lätt, har nästan planer på att göra hela banan på samma sätt, men är förstås lite småsegt, haha, är ju mest raksträckor. Nån som ser vart vi är? :)

rac_hammer 2014-06-12 15:58

2 bifogad(e) fil(er)
snyggt allihop kul med mer liv i tråden med :) fick några bilder på extra godståg 967 mellan Norrvik och Sjöby

rac_hammer 2014-06-12 17:33

5 bifogad(e) fil(er)
några fågel perspektiv bilder från staden Norrvik jag jobbar på nu :)

rely 2014-06-12 23:06

1 bifogad(e) fil(er)
Banarbetet är igång för full maskin!

rac_hammer 2014-06-13 03:33

Snyggt! Saknat dina med fleras bilder här ...

Totte 2014-06-13 12:45

Snygga bilder, rely! Vi två tävlar bra till månadens simulatorbilder!;)

rely 2014-06-15 03:06

1 bifogad(e) fil(er)
Tack för vänliga ord hammarn!
Hehe ja det ser så ut totte! :)

bygger för fulla muggar nu!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.