2 bifogad(e) fil(er)
Igår hittade in på en sida med en massa trevligt material från Tjeckien, och självklart så måste man ju provbygga lite...:rolleyes:
|
Grafiken!?
Tjena :) Tänkte kolla dethär med grafiken i trainz... På vissa personers bilder är grafiken ganska suddig och inte alls bra, men på andras ser den riktigt verklig ut... alltså klar, fin, detaljrik m.m. Är det bäst grafik i 2006, och det är därför det e finare?? Och jag funderar på att önska mej trainz i födelsedagspresent.. är det värt det? lätt att bygga egna banor?
EDIT MatsH har en RIKTIGT fin grafik,. Hur gör nu? |
Det där med grafiken har jag ingen vidare koll på. Men det är väldigt lätt att bygga banor i Trainz. Men för att få till verkliga och realistiska banor krävs det att man kollar nån guide eller kollar på andra ruttbyggares banor. Jag lärde mig mycket genom att kolla på Tunnelbanerutten. Det är värt att önska sig, tror inte du kommer bli besviken;)
|
Citat:
|
Det finns en bana. Kolla här på Trainzforumet så ser du C20-trådar. Där kan du läsa mer. Här är projektets hemsida: http://www.svoyager.com/
|
1 bifogad(e) fil(er)
Den andra stationen på banan får bli Norrköpings centralstation, även bangården kommer jag att göra.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Vad ska detta försöka likna då?:rolleyes:
|
Citat:
1. Hpl Hosjö Gård 2. Hpl Udden 3. Hpl Malmakvarn;) |
Citat:
2. Fel (Hosjö gård) 3. Rätt;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Året är 2108 och två museispårvagnar (fräscha trots åldern på drygt hundra år) möts vid hållplats Östersjön.:p
|
Stiligt Krille, ja bygger också lite på en spårvangsrutt...Kanske skulle visa nån bild från min rutt med...
:tumupp: |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Jag lovade ju spårvagnar, det kommer men inte just nu. Jag vill gärna visa vad jag bygger på. Jag har m.h.a HOG och Radio Mobile byggt södra stambanan från Katrineholm till Tranås (ska självklart utökas). I dagsläget finns inget riktigt landskap utan bara "HOG-landskap". Spåren ligger från Flen till Tranås men det finns bara kontaktledning från Katrieholm.
Första bilden är den tidtabell som de östergötska pendeltågen använder på min bana (inte komplett som ni ser). Andra bilden visar ett testtåg någonstans mellan Katrineholm och Norrköping, den tredje visar tåget nästan framme i Katrineholm. Som sagt, dessa bilder är bara till för att visa vad som händer hos mig... |
Citat:
|
riktigt snyggt!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19. |