Citat:
|
Tack till er tre grabbar som svarat, själv tycker jag inte att det är så snyggt än eftersom det bara är "Hog-landskap" än så länge.
Till vfp420b, jag tror det bli lite svårt att få till det på bra sätt eftersom jag har använt Hog och radio mobile... Blir inte riktigt rätt skala tyvärr men det är en bra tanke :) Mitt jobb fortsätter, jag sitter och försöker samla bilder från stationer/mötesplatser/städer/m.m längs banan för att kunna göra så bra som möjligt. Kan redan nu säga att det kommer ju självklart inte bli en exakt kopia av verkligheten, på vissa stationer kanske inte alla spår finns med osv. Jag kanske missar någon vägkorsnings osv. Men jag kommer att göra mitt bästa. Landskapet (målning, placera träd, byggnader mm) blir det sista jag kommer göra så de bilder jag visar kommer att vara tråkiga men det kommer iaf ge en vink av hur bygget går. Idag finns sträckorna: Flen-Nyköping-Oxelösund, Nyköping-Norrköping, Flen-Katrineholm-Norrköping-Linköping-Mjölby-Tranås. Det kommer mera :) Kanske skulle stara en egen tråd förresten? :) //H |
1 bifogad(e) fil(er)
Har börjat själv med lite seriöst rutt-byggande för första gången.
Rutten är en fiktiv norrländsk historia som går från inlandet ut till kusten. här följer en bild på en t44 på den ännu oelektrifierade sträckan mellan samhället Storånäs och byn Övre Storåforsliden. |
5 bifogad(e) fil(er)
Ett litet småbygge, som kanske passar ihop Dsons bygge.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Trevliga bilder, både Sealpower och Bengan.:)
En liten modul, ämnad för Dsons ruttbygge, är på gång. Två bilder finns nedan. Beklagar bildkvaliteten, ordinarie redigeringsprogram är ur funktion. |
Citat:
Vad jag förstår så redigerar han sina screenshots som en del andra. Inget fel på det enligt mig. Ingen direkt skillnad på 2006 och 2004;) |
Vad kul!:D Jättekul att så många intresserat sig i mitt modulprojekt! Bengan - din bana ser utmärkt ut!
Glädjer mig att det blivit uppmärksammat och att många visar intresse :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Banverket, med lånad T44:a, drar en sista koll på det nya stickspåret som gjorts på prov för att undersöka om det är lönsamt att mer direkt använda järnvägen i skogsnäringen.
(Visar även upp min nya Valmet 911 skördare, gjord just för den här rutten) |
2 bifogad(e) fil(er)
Ja, ni vet säkert hur det är. Man hittar roliga saker på DLS och impulsbygger en bana.:D Den här gången blev det Vilda Västern.
1. En diligens får vänta medan W&A.R.R's lok Yonah passerar med ett godståg. 2. "Texas" (känt från Disneyfilmen "Den stora lokomotivjakten") står klart för avgång med ett blandat tåg. |
5 bifogad(e) fil(er)
Ett litet industriområde under uppbyggnad.
Vet bara inte vilken fot jag ska stå på. Har använt MP-spår och JK-växlar, men skulle vilja använda matrialet från svenska tåg. Men tyvärr känns det senare, lite meningslöst. Då nya användare utav Trainz, har svårigheter att få tag på skivorna. Så jag vet inte, om jag bara ska utgå från matrial från DLS, men detta känns också rätt meningslöst. Då mycket matrial också har försvunnit från DLS. Känns nästan, som om man skulle skita i Trainz helt och hållet just nu. Men som tur är, så har ju pussgurkan några morötter på G åt en och samtidigt kan man fråga sig. Bygger jag för mitt eget intresse eller för andra? Bara att hålla tummarna, att Svenska Tågskivorna läggs upp på STW:s sida eller hos Banbyggarna. |
1 bifogad(e) fil(er)
Sjukt snyggt, Bengan.:)
Här bromsar ett tunnelbanetåg in till station Caswellturm. En av mina många banor som är byggda, men har för många nedladdade delar för att vara värd att släppa. |
Skulle inte vilja få stopp på den korsningen om jag bara hade en fungerande strömavtagare (Vad heter det, fot? Släde?)....
Skämt åsido. Snyggt, Kristian! Jag lider också av det problemet till modulprojektet, har använt ett flertal saker, och jag börjar nästan undra hur smart det egentligen är. Men det blir ju så snyggt...:p |
Citat:
Jo, det blir lätt att man använder för mycket nedladdat material. Sådant som våra skickliga byggare här på forumet har lagt ut är väl okej, det är lätt att hitta i arkivet, men från DLS och andra sidor är det värre. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
En bild utan tåg på.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:47. |