"Lapplandspilen dånar som ett vilddjur genom natten" Mycket snyggt både sången och ditt landskap. Stickanw |
3 bifogad(e) fil(er)
tidig morgon och lok uppstart
|
Snyggt,
rac-hammer. Särskilt bild 2, den med Esso-macken, en tidig sensommarmorgon. Man känner kylan straxt före soluppgången. Bilden platsar som månadens simulatorbild, tycker jag. Bravo! |
Sista bilden är intressant. Där skådar jag en hinderfri påle - en detalj som jag tror byggare fuskar med. Men pålen är viktig. Den styr signalers utplacering - 4,5 m från pålen (använd Wireframe mode).
Ser dessutom Turnout Frog. Det kräver tålamod - och det har inte jag. Bra, Hammarn! Nisse |
tackar och bugar :ber: turnout frogs och hinderpålar gör ju en bangård mer levande men har man många växlar blir det ju verkligen ett tålamods krävande jobb :oskyldig:
|
Ett par fredagsbilder
2 bifogad(e) fil(er)
Ett par fredagsbilder i all enkelhet.
|
5 bifogad(e) fil(er)
var ute och fotade lite på den nu ca 95% klara stationen :) Fick med en Z65 och några rälsbussar med
|
Ett av de bästa bildsviten jag sett i Forum. Bra byggt och plåtat, Hammarn.
Stationen i förgrunden, loken i bakgrunden. Sånt tycker jag om. Loken kan jag ju titta på i min egen bana. Berätta gärna lite mer om kurvväxlarna. Det är dom värda. Nisse |
Rac-karns snyggt hammarn.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Bara att instämma med föregående talare, förbaskat snyggt hammar'n :).
----------------------------------------------------------------------------------- Några bilder på en skräpig industritomt, och ett växellok som hämtar två tomma vagnar, det blev inte mer den här gången ;):D. |
Inte så illa pinkat av dig också Ekan. Det ända som kanske stör är att asfalt och lastkaj är för rena i förhållande till spårområdet. Men du brukar ju ha en bra pensel för att ändra sådant så man får väl vänta och se. Blir sugen på att återinstallera Trainz och bygga och köra igen.
|
väldigt snyggt ekan. :tumme_upp: vart hittade du huset bakom trucken på sista bilden?
|
Det är väl den alltid återkommande frågan när det gäller Ekans byggen Hammarn. Var har du hittat det eller det? Han måste ha ett vidunderligt bibliotek med Trainzfiler.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
För att få till det krävs ju då att man använder "straighten track tool" på den lilla korta biten precis innan punkten där spåren går isär. Sedan att man tar kurvan i ett stycke fram till stationsrakan i det här fallet där man också behöver använda "straighten track" då får man en lång fin böj utan att det blir knyckigt och dant så tant Elsa trillar i vagnen i väntan på avstigning :grin: ett tips för dem som vill ha snygga växlar, kurvor eller raka växlar är att använda en liten bit spår som man använder "straighten track" på precis innan skiljepunkten i växeln Hoppas den här virriga förklaringen var till hjälp |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56. |